2015-10-24, 18:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Talade visst svenska - fast dåligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Visst en teori men NB talade ingen svenska bara knagglig engelska
så var det verkligen han som hon talade till????

Det gjorde han visst - fast dåligt!
2015-10-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
From förhoppning. Sannolikt kommer NB fortsätta neka i sten, och som jag sagt tidigare är det faktum att han ens inte ens tillstår att ha träffat Lisa - sannolikt en bidragande orsak till att han i slutändan blir dömd.
NB har en stor förklaringsbörda. Nekar han i sten till att överhuvudtaget ha träffat Lisa är han tokkörd. Advokaten borde upplysa honom om rättsläget. Han kanske inte förstår läget och lever i en bubbla. Det bästa vore nog för honom att erkänna städning. Att han överhuvudtaget inte är inblandad på något sätt köper inte TR. Problemet med städning är att han då måste komma med en alternativ gärningsman och inte någon random vem som helst. Vem skulle det kunna vara? Brodern eller hustrun? De är de enda från vilka det finns några som helst spår ifrån. Men vad skulle då hända med fallet? Kanske någon lärd kan svara på det. Blir de i så fall kallade till Sverige? Om så är fallet kommer de att naturligtvis neka till allt och spräcka NBs alibi.
Jag tycker att bevisläget känns mycket gedignare än i Bangsuanfallet på något sätt. Där köpte inte HR den alternative gärningsmannen MB trots att han hade ett motiv till att begå brottet.
2015-10-24, 18:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Hon tappade uppenbarligen en handske men verkar ha haft den andra på tills någon drog av henne jackan, den handsken fanns i den ut och in vända rockärmen när den kom till kriminaltekniska.
Troligen har väl jackan dragits av i Blomberg, liksom jeansen som också var ut och in med överdragsbyxorna inuti.
Byxor och trosor dras ner/av men det är inget sexual relaterat brott??

Man kan anta att jackan drogs ned över ryggen i ladan, vilket kopplade fast hennes armar. Då föll en handske till marken och den andra fastnade i jackan. Vad gäller byxorna, kan de lika gärna ha dragits av i boden, för att få det att se ut som ett sexbrott.
2015-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det gjorde han visst - fast dåligt!

Ja, han förstod nog svenska bättre än han talade också.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
... Tejpen kring mun och näsa tillkom efter snaran, för er som tror att han kvävde henne med tejp.

Ok.. Men vilken nytta kan det då tänkas ha att tejpa mun och näsa om offret redan kvävts genom hängning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inget lösen på min telefon, drar jag fingret över skärmen så kommer den jag sist hade kontakt med upp - om jag inte klickat bort den skärmbilden..

Det krävs alltså bara att man låter fingret löpa över telefonen för att ringa upp det sist slagna numret när skärmsläckaren väl är avaktiverad..

Jag har själv råkat göra många "ficksamtal" på det sättet.
Misstänkte nog det, iPhone fungerar inte som riktiga android smartphones.
2015-10-24, 19:02
Medlem
De som nu vill söka olika möjliga förklaringar kan jag förstå, saker som är lite svår att greppa med t.ex. tidsspann, hur hon ens hamnade i ladan/slaktrummet, på Martorp etc.

Ha då i medvetande att den tekniska bevisningen är mycket stark mot denna NB, dessutom kan han inte för en stavelse förklara de olika bevisen och hur de kommit dit. Hans två närmaste har vikit ner sig i att skydda honom med lögner så han är aningen pissigt till.

Lägg dessutom till hur han hanterat kroppen med viss avklädning, sprayat ett rum med sperma, även avsatt sperma i en lampkupa, skitit i ladan vilket kan tyda på oerhört adrenalinpåslag. Mycket god kännedom om området och de fastigheter som är kopplat till brottet.

Men visst finns det luckor från start till mål men han har haft med Lisa att göra och han har med största sannolikt även tagit henne av daga. Det finns nämligen inget som tyder på alternativ GM, närmast är ju de två avförda släktingarna.

Man kan notera att offret har passerat Blomberg ca 09.20-09.40 på moppen om man tittar på planerad väg från hemmet till jobbet (sid 74 tidsuppgift om avfärd, -75 färdväg i FUP). Kan redan där banemannen sett offret och inte alls sov som de alla uppger, var han röksugen och såg henne och hör att motorljudet upphör inte långt därifrån.
Skapar en nyfikenhet om vem hon är, ser senare under dagen var hon är och jobbar, han vet iaf att hon åker ej bil därifrån utan moppe.

Spekulation visst men offret passerar Blomberg samma morgon om hon tagit planerad väg vilket är ett visst sammanträffande.
2015-10-24, 19:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
NB har en stor förklaringsbörda. Nekar han i sten till att överhuvudtaget ha träffat Lisa är han tokkörd. Advokaten borde upplysa honom om rättsläget. Han kanske inte förstår läget och lever i en bubbla. Det bästa vore nog för honom att erkänna städning. Att han överhuvudtaget inte är inblandad på något sätt köper inte TR. Problemet med städning är att han då måste komma med en alternativ gärningsman och inte någon random vem som helst. Vem skulle det kunna vara? Brodern eller hustrun? De är de enda från vilka det finns några som helst spår ifrån. Men vad skulle då hända med fallet? Kanske någon lärd kan svara på det. Blir de i så fall kallade till Sverige? Om så är fallet kommer de att naturligtvis neka till allt och spräcka NBs alibi.
Jag tycker att bevisläget känns mycket gedignare än i Bangsuanfallet på något sätt. Där köpte inte HR den alternative gärningsmannen MB trots att han hade ett motiv till att begå brottet.
Jag inbillar mig att inga svar i världen är tillräckliga att hindra MGM från ett livstidsstraff. Det är litet sent att komma med ursäkter. Å andra sidan är det det bästa som erbjuds, hoppas IR inte försitter chansen att pudla.
2015-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedGrunt
'Men vem är den mörkklädde mannen i 20-40 årsåldern som kommer från ladan strax innan 18.30, mörkt rufsigt hår? Observerades av en pizzaköpare på väg till Källby som uppskattade tidpunkten mot sitt pizzakvitto. '
Ett pizzakvitto, det är inte alls säkert att den tiden stämmer, i alla fall inte om han betalade cash. Då kan han ha fått ett tidigare kvitto som någon annan kund inte tog, vanligt djungeltrick.
2015-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Choni placerar NB vid sitt hem kl 18:00.

AJ, GJ, NB, IB, placerar NB vid sitt hem 19:00.

LH försvinner 18:30?

30min att bortföra, hänga, transportera, gömma m.m. Är detta rimligt tidsmässigt att göra själv?

Därför är det viktigt att få veta vilka samtalsloggar mm som har gjorts på NB:s mobil, om sånna finns. Varför är informationen om den inte i FUP? Omkullkastar den kanske åklagarens tidsaspekt?!

Tovor hårstrå av ljust hår från huvudet. Jag tycker det låter orimligt med teorierna om att de hamnat där med tvätt eller när kläder las på LH i skåpet.

Varför är det inte taget DNA eller fingeravtryck på alla sakerna om hittades på vägen mot Martorp?

Hur ska man kunna ta något av alla förhören som gjorts med litauerna på allvar när de alla gjorts utan behörig tolk, dag efter dag efter dag.

Joggarens vittnesmål om den 6/6 rings in på natten den 7/6? av Adrianas far? Känner hon inte igen personen hon träffat någon timma tidigare?

AJ vittnesmål om GJ stämmer inte. Som vanligt.

Ingen läser uppenbarligen FUP. Sorgligt.

NB var inte ensam.

Tack för dina inlägg. Läser dem med stor behållning.

Angående att fupen visar stora brister rörande NB (och andras) telefontrafik beror det på att Lars Johansson & co inte har brytt sig om det här. Under presskonferensen den 23 sa LJ något i stil med
att "telefonbiten inte är väsentlig". Dom har alltså inte lagt vikt vid att spåra mobiler! Det är häpnadsväckande. Helt otroligt att ingen närvarande journalist reagerade och ställde frågor om det.
2015-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Man kan anta att jackan drogs ned över ryggen i ladan, vilket kopplade fast hennes armar. Då föll en handske till marken och den andra fastnade i jackan. Vad gäller byxorna, kan de lika gärna ha dragits av i boden, för att få det att se ut som ett sexbrott.
Det som lite talar emot det senare är väl att hjälmen, jackan och byxorna hittades i rishögen mittemot boden. Känns som han kommit med bilen stuvat in BO i boden och slängt de medhavda kläderna i rishögen.

Det hela känns baa så otroligt korkat om GM hade minsta vilja att undkomma upptäckt. Men som det verkar är NB inte den skarpaste kniven i lådan, närmast korkad och dum. Det förklarar också en del saker som verkar ologiska.
2015-10-24, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
FUP sid 183:

FUP sid 202:

Varför blev inte Gustav tillfrågad om tidpunkten?

Gustav drog till Spanien tidigt efter dådet precise som
styvsonen till Dubai och AJ drog till nått djävla dop i kungahuset.

ÄR DET KARLAR SOM GÖR SÅ? DRAR IVÄG NÄR ALLA
ANDRA KOMMER FRÅN NÄR OCH FJÄRRAN FÖR ATT LETA
EFTER DEN FÖRSVUNNA FLICKAN SOM MISSTÄNKTS VARA
INOM DERAS FAMILJEGÅRD?

ÄR DET NORMALT?

SER MER UT SOM MÖSS SOM FLYR FRÅN KATTEN!

SÅ DÄR BETER SIG INTE NORMALT FUNTADE KARLAR
OM DOM INTE SKITIT I DET BLÅ SKÅPET FÖRSTÅS.

DJÄVLA RÖTÄGG TILL PACK! FY FAN! PISS OCH FÄN!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in