2015-10-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Vad är vitsen med att få veta svaren på frågorna, och hur många poäng man samlat ihop, ifall normeringstabellerna inte finns tillgängliga och man inte kan få reda på sitt riktiga resultat? Helt värdelöst och frustrerande. Det säger ju ingenting då. Förstår inte. Då kan de ju lika väl skita i att ge oss facit om vi ändå inte vet vad för jävla poäng vi får. Finns det inget sätt att på ett ungefär veta ändå? Vore trevligt.

Skiljer inte sådär jättemycket mellan gångerna (oftast...) så det ger en rätt bra uppskattning av resultatet.
Citera
2015-10-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Det ger en ganska bra fingervisning om var du ligger, samt att det är roligt för allmänheten som inte skrev provet att få läsa frågorna och testa själv (eller till och med öva inför framtida prov).

Citat:
Ursprungligen postat av 0-43
Skiljer inte sådär jättemycket mellan gångerna (oftast...) så det ger en rätt bra uppskattning av resultatet.

Tack för svaren. Ja då får jag helt enkelt vänta och se. Någon nämnde tidigare att prishöjningen kan påverka normeringstabellerna den här svängen. Vad menas med det? Alltså kommer tabellerna var högre lägre? Vad tror ni? Någon teori om på ett ungefär vart det kan hamna i år?

Första gången jag gjorde provet och därav dessa frågor. Enligt en tabell fick jag 0,6 (.......) och enligt en annan 0,9, vilket gör skillnad. Vill upp på 1.4 tills våren och då känns det betydligt hoppfullare med 0.9 än 0.6.

Tack tack
Senast redigerad av Roma-Termini 2015-10-24 kl. 18:20.
Citera
2015-10-24, 18:19
Medlem
TorrFlamingos avatar
Finns facit ute på provtestet som inte räknas? Frustrerande att ens 2.0 ska bli lidande på att de valde bort den jäveln.
Citera
2015-10-24, 18:20
Medlem
Verb: 35
Kvar: 40

Vad tror ni?
Hälsningar från jättebesviken
Citera
2015-10-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Finns facit ute på provtestet som inte räknas? Frustrerande att ens 2.0 ska bli lidande på att de valde bort den jäveln.

Nej, givetvis inte eftersom att olika städer får olika prov och frågorna i utprövningspasset kan komma att användas i framtida prov.
Citera
2015-10-24, 18:21
Medlem
Johannes96s avatar
Citat:

Är troligen utav misstag
Citera
2015-10-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel

Vad tror ni?

Fick liknande, så skulle vara intressant även för mig att höra en uppskattning. Total katastrof eller något att bygga vidare på?
Citera
2015-10-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel

Vad tror ni?

0,7 totalt. 0,6 på verb, 08 på kvant.
Citera
2015-10-24, 18:23
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Fick liknande, så skulle vara intressant även för mig att höra en uppskattning. Total katastrof eller något att bygga vidare på?

Ni som kollar normeringstabeller: Fr.o.m. hösten 2014 görs KVA medvetet lättare för att normeringen ska motsvara den för VERB bättre. Jämför därför KVA-resultat med tabeller från höst 2014 eller vår 2015.
Citera
Medlem
1.85 enligt förra normering.. synd att fuskare kommer göra spå vi som kämpar får lägre resultat.
Citera
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia
Hade fått 1,8 senaste året och det var det absolut sämsta om man tittar på de andra sex gångerna, då jag 3 gånger hade fått 1.9 och tre 1.85.
Du kan säkert få kanske 1.95.

Satsade själv på 1.65 eller högre då jag fick 1.5 i våras.

1.75 borde räcka med att komma in så är nöjd med det. Fick 1.70 förra (första) gången, men inte säker på om jag skulle komma in på det jag ville med det så pluggade den här gången för att försöka få upp det, vilket verkar ha gått bra.

Samt grattis
Citera
Medlem
Citat:

Lär inte komma något, det är väl tänkt att de frågor som ställdes där ska användas till framtida prov? Kanske inte precis som de stod idag men, ungefär...

Citat:
Tack för svaren. Ja då får jag helt enkelt vänta och se. Någon nämnde tidigare att prishöjningen kan påverka normeringstabellerna den här svängen. Vad menas med det? Alltså kommer tabellerna var högre lägre? Vad tror ni? Någon teori om på ett ungefär vart det kan hamna i år?

Tack tack

Om prishöjningen gör någon skillnad (tror jag inte) tror jag nog att det är åt hållet att normeringen blir värre, i och med att då skulle färre göra det "bara för att" trots att de ej pluggat eller behöver göra det... Tror dock inte det gör någon skillnad alls.
Har inga teorier om hur normeringen blir, det lär inte vara såpass annorlunda i positiv bemärkelse så att jag får något bra resultat så jag lägger ingen hjärnkapacitet på att försöka skapa någon teori kring det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in