2015-10-24, 17:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ni som funderar över fyndet av Irina B:s DNA på offrets trosor bör uppmärksamma FUP s. 501 (intern numrering). Man undersökte kalsongerna Nerijus hade på sig vid avvisitering i samband med gripandet. DNA från Irina har hittats på kalsongerna (grad +2 - "talar för"). Här har vi alltså ett mycket tydligt exempel på att DNA kan avsättas från en person man lever nära på kläder, kropp m.m. DNA som sedan naturligtvis kan föras över till en annan yta vid direktkontakt med föremål.

Så är det förstås, men åtalet har stora problem här.
I det ena fallet, IB:s sekret på Lisas trosor, rör det sig om kontamination. Men i det andra fallet, NB:s blod på röret, är det minsann inte fråga om kontamination.
Finns inte en skitig tröja med i bilden?
Ursäkta, men jag har inte börjat med FUP än...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-10-24 kl. 18:01.
2015-10-24, 17:59
Medlem
Ferry31s avatar
Såg att Elin la ut sina chattkonversationer med Lisa på sin blogg. De snackade sista gången 5 juni och sedan 8 juni skriver Elin igen: "Vart är du???"

Fyfan, känner en klump i magen där.
2015-10-24, 18:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Frun tog ju tillbaka påståendet om hans impotens vid senare förhör.
Frun försöker i sista förhöret hålla fast vid att han är oskyldig -- och givet att hon tycks bo med och vara beroende av hans mamma så kanske det har sin förklaring i det.

Dessutom kan hon ju ha varit på nätet och läst a la Flashback tugg på ryska .. och i så fall är ett erkännande av impotensen en loska på henne som kvinna...
2015-10-24, 18:00
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej - tvärtom, brodern säger att de inte umgicks med vare sig landsmän eller svenskar utan höll sig för sig själva.
Okej. Så då lär inte polisen kontaktat NB´s barndomsvän från hembyn i Litauen.. som jobbade (jobbar fortf?) som slaktare/bilmekaniker i Götene. Jag hoppas att de kollat upp denne person, och kanske upptäckt att han hade alibi, eller inte ens bor i Götene numer.
2015-10-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
35 år och har svårt med potensen, ja, det berodde väl på att han inte tände på frun, utan hellre ville se en bunden blondin i tonåren? Han verkar ju kunnat runka och få utlösning där i runkbåset med utsikt över caféet, så på något vis har han ju utanför sängkammaren fått upp den....

Ja jag håller helt med dig! Nu fick vi svar i ett nyligen inlagt inlägg att frun o han hade haft sex den 6/6 så ännu mer tydligt då om fruns DNA på snorren el kallingarna. Och ja m tanke på hans surf-vanor så tände han ju på våldsamt sex bevisligen..o inte på en halv tjock tråkig fru
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Frun tog ju tillbaka påståendet om hans impotens vid senare förhör.
Men varför tog utländska frun tillbaks sitt påstående om impotens?
För att skydda honom?Eller för att hon ljög?

Svårigheten att få upp den förklarar väl avsaknaden av sperma i och på Lisas kropp?
Kan besvikelsen att inte kunna genomföra ett samlag med Lisa ha resulterat i att utlänningen Nerijus Bilevicius dödade henne?
Sammanfattningvis ingen våldtäkt på grund av potensproblem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon är inte korkad, hon kommer spela på alla de uppgifter som är det minsta skumma, och det finns faktiskt en del. MEN, det finns fler saker som visar att de har rätt man skulle jag säga.

Nej advokaten är inte korkad , men jag tänkte på åklagaren ( han behöver inte heller vara korkad , men ger mig osäkerhet i sitt framförande )
2015-10-24, 18:03
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Hans näste vid fönstret:

https://minfil.org/Acg8k8bcbd/V_gg.jpg
Där i det rummet förelåg inga potensproblem.
2015-10-24, 18:03
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men varför tog utländska frun tillbaks sitt påstående om impotens?
För att skydda honom? Eller för att hon ljög?

Svårigheten att få upp den förklarar väl avsaknaden av sperma i och på Lisas kropp?
Kan besvikelsen att inte kunna genomföra ett samlag med Lisa ha resulterat i att utlänningen Nerijus Bilevicius dödade henne?
Sammanfattningvis ingen våldtäkt på grund av potensproblem.
Minns ej exakt ord, men hon sa att hon först sa att han var impotent för att polisen inte skulle misstänka honom för överfallet på LH..
2015-10-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Sid 1724

Tackar tackar.
Känns inte som att Lisa klöst honom, men han har sår på händer och fingrar.
Han må ha skadat sig i arbetet, men sedan rivit upp dessa skador under hanteringen av Lisa, varför det finns blod lite överallt.
Medlem
WayneJohns avatar
Läst alla 1957 sidor i FUPen, blir han inte fälld så äter jag upp min hatt 😏
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Okej. Så då lär inte polisen kontaktat NB´s barndomsvän från hembyn i Litauen.. som jobbade (jobbar fortf?) som slaktare/bilmekaniker i Götene. Jag hoppas att de kollat upp denne person, och kanske upptäckt att han hade alibi, eller inte ens bor i Götene numer.
Vill man prata om en andra GM så tror jag GJ är den mest troliga faktiskt.
Han har rört sig i området vid tidpunkten och hans vittnesmål placerar NB i fokus.

Om nu NB haft en medgärningsman så kanske NB utfört våldet medan den andra runkat till det som sker .. att somliga tänder på fluktande och lyssnande är ju inte okänt...

Brodern är däremot friad både av fruns och NB:s vittnesmål .. och det borde inte ligga i fruns intresse att ge honom ett alibi som riktar fokus mot hennes man istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in