2015-10-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magaluf62
När jag läser om fallet så tror jag fortfarande absolut att de har rätt gubbe , men när jag ser och hör åklagaren så faller min säkerhet som en sten. Vem och hur saker framförs har inte varigt så klart för mig förut..

Hon är inte korkad, hon kommer spela på alla de uppgifter som är det minsta skumma, och det finns faktiskt en del. MEN, det finns fler saker som visar att de har rätt man skulle jag säga.
2015-10-24, 17:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
..men det stod också någonstans att tungbenet inte brukar vara av vid hängning, utan annat våld.
Nej, det stämmer inte, se min tidigare post:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-24, 17:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lustmördaren på säteriet.

Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det mesta verkar ha kommit från hans position alldeles vid fönstret där han kunnat beskåda folk utanför kaféet.

Hm, "bra arbetare",,
Var det nån som sa va?

Avliva odjuret, han är inte värt syret han andas

Ja detta var uppfattningen om honom och brodern med de jag talade med på Blomberg.

Vad var det de boende fick se av honom? Han arbetade och låg i. Detta kunde de själva se med sina egna ögon.

Han log "vänligt" och hälsade på arbetskamrater och sådana han visste vilka de var.

Ingen av de jag pratade med uppgav att de hade sett honom så påverkad av starka drycker att han hade raglat omkring på säteriet.

Ingen av de boende på säteriet kände dock den här treklövern. Att lära känna någon så krävs det att man börjar att umgås. Dessa tre höll sig mest för sig själva.

Ingen kunde ju naturligtvis föreställa sig att de hade en lustmördare som gick omkring på säteriet under flera år.

Jag kan också berätta en annan sak som kanske inte står i FUP? IB ansågs som lat och bekväm! Har inte skrivit detta förut i tråden.

Dessutom var de skygga och gjorde inget väsen av sig.

Utöver detta så skulle tydligen NB ha varit en rövslickare.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-24 kl. 18:00.
2015-10-24, 17:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Hm, "bra arbetare",,
Var det nån som sa va?

Avliva odjuret, han är inte värt syret han andas
Hans näste vid fönstret:

https://minfil.org/Acg8k8bcbd/V_gg.jpg
2015-10-24, 17:54
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Gissar att det inte står som text i FUP? Har du möjligtvis sidnummer?
Sökte på psoriasis och hittade bara de två polisernas vittnesmål där psoriasisen nämndes.

Sid 1724
2015-10-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Jo men frun har ju angett att han hade "svårt att få upp den" o att det typ endast funkade när han druckit el på morgonen, hur ska han ha hunnit gnugga på frun (om hn dessutom har potensproblem) om han lämnade hemmet vid 16- kom hem snabbt o bytte kläder, och ut igen för att flytta Lisa. Han var ändå borta i flera timmar då.

35 år och har svårt med potensen, ja, det berodde väl på att han inte tände på frun, utan hellre ville se en bunden blondin i tonåren? Han verkar ju kunnat runka och få utlösning där i runkbåset med utsikt över caféet, så på något vis har han ju utanför sängkammaren fått upp den....
2015-10-24, 17:55
Medlem
ME077s avatar
Någon som hittat info i FUP om NB´s kontakter med öststatskompisar boende i området? (Jag har inte hittat).
2015-10-24, 17:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
..men det stod också någonstans att tungbenet inte brukar vara av vid hängning, utan annat våld.
Det där kan vara en viktig synpunkt.
Två studier visar bara runt 25% knäckt tungben vid självmords-hängning. Gissar att det blir mer vid annat våld förstås.
Garderar mig för att det var vad jag fann med telefonen på 5 min. Måste dra iväg ett tag nu.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20973326
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16083660
2015-10-24, 17:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vad lär vi av dethär?

Om en utlänning ber om hjälp med något är det bästa att svara Nej.
Inte värt risken.
Utlänning???

Som tjej eller barn är det helt enkelt bäst att utgår från allt som vi inte kan brotta ner.
2015-10-24, 17:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
NBs kryp-in.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Hans näste vid fönstret:

https://minfil.org/Acg8k8bcbd/V_gg.jpg

En verkligt perfekt bild från hans kryp-in!

Här satt han och hade många mysiga stunder då han fantiserade gällande unga kvinnor vid caféet.
2015-10-24, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Finns länk till FUB här som funkar att ladda ner på IPhone/IPad?

Leta tillbaka i tråden finner du det exakt du söker, ursäkta om jag inte kan vara mer exakt, men det finns där inom detta dygn.

Mvh
2015-10-24, 17:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som hittat info i FUP om NB´s kontakter med öststatskompisar boende i området? (Jag har inte hittat).
Nej - tvärtom, brodern säger att de inte umgicks med vare sig landsmän eller svenskar utan höll sig för sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in