2015-10-24, 17:45
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl. 18.15 och inte
kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin
moped kl. 18.20." (FUP s 152)

Aha, då faller det mer på plats. Då har de säkert snackat med varandra efteråt och sedan blir Lisa kvar när Julia åker. NB har säkert sett båda, men väntar väl och hoppas att någon blir ensam kvar. Konstigt bara att de inte åkte iväg samtidigt.

Sorry för såna här frågor, men har verkligen inte tid att läsa hela FUP nu
2015-10-24, 17:46
Medlem
ME077s avatar
Frun tog ju tillbaka påståendet om hans impotens vid senare förhör.
2015-10-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ni som funderar över fyndet av Irina B:s DNA på offrets trosor bör uppmärksamma FUP s. 501 (intern numrering). Man undersökte kalsongerna Nerijus hade på sig vid avvisitering i samband med gripandet. DNA från Irina har hittats på kalsongerna (grad +2 - "talar för"). Här har vi alltså ett mycket tydligt exempel på att DNA kan avsättas från en person man lever nära på kläder, kropp m.m. DNA som sedan naturligtvis kan föras över till en annan yta vid direktkontakt med föremål.

Ah ja d låter mer logiskt-tack Mr Fold
2015-10-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
En läkare har kroppsbesiktat NB, så nej, han har psoriasis. Dock kan han ha små rivsår där, som missas pga psoriasisen.

Gissar att det inte står som text i FUP? Har du möjligtvis sidnummer?
Sökte på psoriasis och hittade bara de två polisernas vittnesmål där psoriasisen nämndes.
2015-10-24, 17:49
Medlem
Citat:

Jaha ok, sorry, har inte hunnit läsa igenom allt. Tack för info
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Vilka alternativa gärningsmän?

Menar de nämnda här i tråden. Mer eller mindre fantasifullt nämnda
Medlem
Citat:

Löjligt, frun är ju störd hon också. Hon måste ju vara väl medveten om ifall han är impotent eller inte.
2015-10-24, 17:50
Medlem
När jag läser om fallet så tror jag fortfarande absolut att de har rätt gubbe , men när jag ser och hör åklagaren så faller min säkerhet som en sten. Vem och hur saker framförs har inte varigt så klart för mig förut..
2015-10-24, 17:51
Medlem
Colossos avatar
Någon som vet om polisen har fått tag på "ficksamtalet"? Det kanske kan avslöja lite iaf? Typ vems röster som hörs o så.

En äcklig tanke jag hade, tänk om hon med mening ringde hem för att hon anade oro och ville att henne pappa skulle höra henne men han la på? Visst, långsökt men fan, man vet aldrig.
2015-10-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Är det verkligen fastställt att sperman är från just det tillfället ?

Kan man ens tidsbestämma sperma? Hur färskt blod är kan man b.la se på färgen, men intorkad sperma?
2015-10-24, 17:52
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Jaha ok, sorry, har inte hunnit läsa igenom allt. Tack för info
Behöver inte be om ursäkt, tror inte någon haft tid och ork att lusläsa hela FUP...
2015-10-24, 17:52
Medlem
angladotters avatar
Angående det sekret med Irinas dna som påträffades på Lisas trosor.

Enligt Irina brukade Nerijus alltid tvätta sig innan de hade sex, men aldrig efteråt. Hon berättar i förhör att sista gången de hade sex var på kvällen den 6 juni, kvällen innan Lisas försvinnande. (Det samlaget började för övrigt i duschen.)

Om Nerijus inte tvättade sig efteråt (vilket han uppenbarligen inte gjorde) så är det troligt att han hade kvar sin hustrus könssekret på penis och därmed även i sina egna underkläder på söndagen. Om han sedan rört vid penis eller sina kalsonger i samband med överfallet på Lisa dagen efter, så bör Irinas dna lätt ha kunnat överföras till utsidan av Lisas trosor då han drog ner dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in