2015-10-24, 09:58
Medlem
jokalishs avatar
Löfven är så extremt förljugen och rädd om makten, och nu är han "rasist" också. Skandal!

Mycket snack och lite verkstad från statsmannagrisen Löfven. Han gör på riktigt ingenting. Sämsta regeringen på ett sekel. "Måste göra mer" har du sagt nu lövet sedan du tillträdde, GÖR. Du i din lilla roll som Sveriges sämsta statsminister någonsin kan inte påverka andra länder och deras flyktingmottagande överhuvudtaget, kan du få in det i din skalle. Skäms över dig och ditt "regerande", AVGÅ!!
Citera
2015-10-24, 10:00
Medlem
RadioDDR1s avatar
Den humanitära stormakten är nere för räkning för andra gången. Första nedslagningen var inte så allvarlig, det var en halvträff och den humanitära stormakten var snabbt på fötter igen och domaren lät kampen fortsätta.

Den andra nedslagningen var av en helt annan art: den humanitära stormakten blev träffad av en högersving rakt på hakan. Upp på 9. Stappliga ben. Tidigt i ronden. Sent i matchen. En pigg motståndare. Domaren är nära att bryta matchen. Coach Reinfeldt är för första gången i matchen helt tyst i ringhörnan när han ser sin adept oförmögen att försvara sig.

Den humanitära stormakten stapplar. En liten knuff eller ett fall som resulterar i en tredje räkning innebär att den humanitära stormakten automatiskt förlorar på TKO. Om inte en till brutal högersving träffar hakan. Då kommer den humanitära stormakten sova i flera minuter. Vill det sig illa kanske aldrig mer vakna igen. Domaren ser allt mer bekymrad ut.

Det ser inte bra ut för den humanitära stormakten.
Citera
2015-10-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Flyktingarnas hudfärg har ingenting med saken att göra, det folk är trötta på är att det kommer massiva mängder med människor, lågutbildade som inte kan språket till Sverige. Vi har redan långa bostadsköer och arbetslöshet, vad ska vi göra med alla dessa människor och vad ska de göra här? De är dömda till livslånga bidragskarriärer.

Självklart är hudfärg en faktor, även om svensken i allmänhet är jävligt lite rasist.

Hur många vietnameser eller thailändare finns brottsstatistiken och hur många av dem lever som de facto parasiter på värdbefolkningen? Sådant "sätter sig" till slut i folks sinnen. Har de blivit rånade av araber 3 ggr eller haft att göra med omöjliga, obildbara somalier i tjänsten tex, så sätter det sig.

Finns ingen färsk svensk statistik över hur olika grupper klarar sig, men det finns dansk.

http://www.danmarksstatistik.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=19004&sid=indv
Citera
2015-10-24, 10:06
Medlem
Allt annat i samhället kan enligt politikerna bli lidande. Man tror inte att det är sant och det gäller säkerligen andra geografiska områden i Sverige.

Personalbristen: "Vi klarar inte det här"
BODEN Flyktingmedicinska mottagningen i Boden kommer inte klara av det här trycket på sikt. Nu skriker man efter fler sköterskor.

Svaret från politikerna: Ni får omfördela resurserna. Det är landstingspolitikernas lösning på personalbristen på flyktingmedicinska mottagningen.

Dessutom träffar jag många på biblioteket som börjar bli rädda för att de inte ska ha råd med medicin längre fram. De här 7 som stod som svalor på en telefontråd borde gå ut och lugna främst de fattigaste pensionärerna att de alltid kommer ha råd med medicin. Om dessa 7 är uppväxt med någon etik så borde de göra ett uttalande.
Citera
2015-10-24, 10:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det här är det sjukaste jag hört.

Ok om man tar några av SDs förslag, men här inför Lövet politik som inte ens SD accepterar.

Att skicka ut 57 000 invandrare till en oviss framtid i Europa....inte ens SD har det på programmet.

Nästa steg blir väl att sätta upp staket med taggtråd. Jag har röstat på S i 20 år pga dess solidaritet men nu kan jag säga att aldrig mer jag röstar på S!
Det han säger är orealistiskt.

Ja, EU har gjort upp om en fördelning av 160 000 migranter. Resultat hittills? 19 eritreaner har omfördelats från Italien TILL Sverige.

Det här är samma gamla uttalanden ännu en gång "EU måste ta ansvar". Varför ska EU avlasta ett Sverige som år efter år fört en signalpolitik som gjort att människor aktivt söker sig just hit?
Citera
2015-10-24, 10:11
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Självklart är hudfärg en faktor, även om svensken i allmänhet är jävligt lite rasist.

Hur många vietnameser eller thailändare finns brottsstatistiken och hur många av dem lever som de facto parasiter på värdbefolkningen? Sådant "sätter sig" till slut i folks sinnen. Har de blivit rånade av araber 3 ggr eller haft att göra med omöjliga, obildbara somalier i tjänsten tex, så sätter det sig.

Finns ingen färsk svensk statistik över hur olika grupper klarar sig, men det finns dansk.

http://www.danmarksstatistik.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=19004&sid=indv
Vanföreställning?

Dagens DN
Citat:
Vanföreställning. I dag vet vi att människor inte kan indelas i raser. Men var femte instämmer i påståendet ”Människan kan delas in i olika biologiska raser” i en ny undersökning. Att tron på raser är så utbredd är ett skäl till förstärkta insatser både i grundskolan och i folkbildningen, skriver representanter för Vetenskap och folkbildning.

http://www.dn.se/debatt/halften-av-sds-sympatisorer-manniskor-kan-indelas-i-raser/
Citera
2015-10-24, 10:14
Medlem
Stefan Judas Löfven måste vara Sveriges mest imbecilla statsminister genom tiderna.
Citera
2015-10-24, 10:19
Medlem
Hegamons avatar
Jag tror Regeringen kommer skapa program som deporterar tillbaka folk. Jag tror vissa överenskommelser om att andra EU-länder ska ta emot flyktingarna som kommit till Sverige kommer skapas. Men Sverige har varit oerhört korkat och om särskilt många flyktingar i praktiken kommer lämna Sverige det återstår att se. Löfven kommer tvingas avgå eftersom han skapat en monumental och mycket allvarlig kris i Sverige.

Det här nedan förstår jag inte vad det betyder, vill någon förklara? Nedan:
Citat:
Stefan Löfven upprepar att Sverige är i en exceptionell situation, och försvarar regeringens beslut att nu överge krona för krona-principen - att alla reformer ska finansieras med besparingar eller skattehöjningar – med argumentet att Alliansregeringen inte heller följde principen.

Dvs: Hur kan reformer finansieras förutom besparingar eller skattehöjningar?

Kan det betyda att alla de som startat asylboenden får vara med på att vinsten minskar att dom får ta mera ansvar? Jag tycker att kostnaderna bör läggas över på privata aktörer som ägare till asylboenden.
Citera
2015-10-24, 10:20
Medlem
Det hela är faktiskt lite sorgligt. Det här är slutet för den svenska naiva goda ordentligheten. Vi verkar vara den enda i världen som bryr oss om internationella överenskommelser om vi inte uppenbart tjänar på det själva. De andra lever i verkligheten och försöker, oavsett vad de väljer, att på olika sätt gynna sig själva och/eller det de representerar. Vi har ju alltid på detta sätt blivit utnyttjade och lurade men nu går det inte längre att dölja bakom diverse floskler.
Citera
2015-10-24, 10:23
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror Regeringen kommer skapa program som deporterar tillbaka folk. Jag tror vissa överenskommelser om att andra EU-länder ska ta emot flyktingarna som kommit till Sverige kommer skapas. Men Sverige har varit oerhört korkat och om särskilt många flyktingar i praktiken kommer lämna Sverige det återstår att se. Löfven kommer tvingas avgå eftersom han skapat en monumental och mycket allvarlig kris i Sverige.

Det här nedan förstår jag inte vad det betyder, vill någon förklara? Nedan:

Dvs: Hur kan reformer finansieras förutom besparingar eller skattehöjningar?

Kan det betyda att alla de som startat asylboenden får vara med på att vinsten minskar att dom får ta mera ansvar? Jag tycker att kostnaderna bör läggas över på privata aktörer som ägare till asylboenden.
Lån och konfiskation.
Citera
2015-10-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Han förstår att detta inte funkar alls långsiktigt. Inte ens om Sverige hade tagit emot 10.000 i år hade vi klarat det och nu kan det komma 190.000?

Som Löfven säger på SVD, alla fattar att vi inte klarar detta.

Hur länge har han vetat om detta? Jag menar om man yttrar sig offentligt genom att säga. "Vi klarar av det här", då har han tydligen ljugit och gett falska förhoppningar samt misslett folket.

Mycket intressant, Om Löfven säger det här, betyder det att Merkel har på gång någon ny strategi för EU?
Citera
2015-10-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är nog dags att kasta ut MP ur regeringen och dessutom göra sig oberoende av V. De partierna kan fortsätta med sina ideologiska ökenvandringar men aldrig någonsin får en samhällsbärande regering bli beroende av ansvarslösa partier.

Uh? Socialdemokraterna är ett ytterst ansvarslöst parti som leker med Sveriges framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in