2015-10-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Sent skall syndaren vakna, men bättre sent än aldrig.

Faktum kvarstår dock att statsministern enbart verkar se de administrativa problemen, och dess kostnader - var skall de bo, hur långa är handläggningstiderna, finns det plats i skolorna osv. Han verkar ännu obekymrad över det att Sveriges befolkning byts ut.

Han förstår att detta inte funkar alls långsiktigt. Inte ens om Sverige hade tagit emot 10.000 i år hade vi klarat det och nu kan det komma 190.000?

Som Löfven säger på SVD, alla fattar att vi inte klarar detta.
Citera
2015-10-24, 08:54
Medlem
Komiskt. Nu intar han alltså en ståndpunkt som han för bara några månader sedan skulle ha avfärdat som fascism. Och så försöker han låta som en myndig landsfader.
Citera
Medlem
Lapes avatar
Stefan Löfven sågs väl som någon från gammel s som skulle ge ökat förtroende där. Och i nya s med batikkärringar, muslimer mm med samarbete med verkliga vänsterradikaler kanske han inte kan låna sig till det han spelat med i längre.
Avgå eller förändra s , det är frågan.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Stefan Löfven har alltså nått fram till en uppgörelse som han själv underkänner samma dag som den presenteras. Har vi någonsin sätt ett sämre politiskt ledarskap i Sverige? Det här börjar ju närmast likna en fars.
Håller med. Men detta är ju inget nytt. Det invandrarpolitiska misslyckandet har pågått i åratal, för att inte säga decennier. Det är bara det att konsekvenserna nu börjar synas på allvar och då är politikerna handlingsförlamade.
Citera
2015-10-24, 09:02
Medlem
RutledgeWoods avatar
Flyktingarnas hudfärg har ingenting med saken att göra, det folk är trötta på är att det kommer massiva mängder med människor, lågutbildade som inte kan språket till Sverige. Vi har redan långa bostadsköer och arbetslöshet, vad ska vi göra med alla dessa människor och vad ska de göra här? De är dömda till livslånga bidragskarriärer.
Citera
2015-10-24, 09:05
Medlem
Om statsministern säger att det här inte går, då kan vi vara jävligt säkra på att det är mycket illa. Speciellt när det kommer från nickedockan Löfve'n, som för inte så länge sedan sa att "det här klarar vi".

Det jag säger nu skulle kunna skrivas i vilken tråd som helst och kanske borde läggas i forumet privatekonomi.

Get out of harms way.

Se för fan till att flytta undan eventuella tillgångar från myndigheternas kontroll. Stoppa in sparmedel i utländska banker, och denominerade i annan valuta än SEK. Byt till svårkontrollerade naturatillgångar, vad som helst. Guld, verktyg, vapen, konst, kontanter, vad som helst.

Värnskatten kommer, var så säkra. Höjda inkomstskatter är redan annonserade. Räkna med att förmögenhetsskatt och fastighetsskatt införs. Det kan komma en engångsskatt med kort varsel. När folk och företag börjar sniffa detta i luften så försvinner kapital väldigt snabbt, och det kan komma att införas kapital- och uttagskontroller.

Var beredda på att med kort varsel emigrera så att ni inte blir skattskyldiga i Sverige.

Nu har inte de rödgröna blocket egen majoritet, men jag räknar kallt med att S+VPK+MP tillsammans med desperata multikultivurmande politiska vildar från den sönderfallande Allahiansen får igenom detta.

Rädda er!
Citera
2015-10-24, 09:06
Medlem
När vår landsfader kom till makten och lovade en jävla massa så kanske menade han väl. Men i hans ställning får man icke vara en drömmare. Aldrig får man lova saker som han och bara svika människorna och framstå som en dum fan. Nu fick han på köpet en jävla massa flyktningar och där försvann hans löfte långt långt bort i ett svart hål. Den svenske slaven får ta ansvar.
Citera
2015-10-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Komiskt. Nu intar han alltså en ståndpunkt som han för bara några månader sedan skulle ha avfärdat som fascism. Och så försöker han låta som en myndig landsfader.

När en liten sketen svetsare utan hjärna en gång fått smaka på makt så släpper han den inte ifrån sig i första taget, vet du väl. Tänk att få ha ett eget jetplan att förfoga över.

Han gör nu allt för att rädda sitt skinn. Jag undrar bara om han inser konsekvenserna av sitt handlande, eller så kommer det när folk stormar ut på gatorna med högafflarna i handen.
Citera
2015-10-24, 09:39
Avslutad
Det här är det sjukaste jag hört.

Ok om man tar några av SDs förslag, men här inför Lövet politik som inte ens SD accepterar.

Att skicka ut 57 000 invandrare till en oviss framtid i Europa....inte ens SD har det på programmet.

Nästa steg blir väl att sätta upp staket med taggtråd. Jag har röstat på S i 20 år pga dess solidaritet men nu kan jag säga att aldrig mer jag röstar på S!
Citera
2015-10-24, 09:48
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
När en liten sketen svetsare utan hjärna en gång fått smaka på makt så släpper han den inte ifrån sig i första taget, vet du väl. Tänk att få ha ett eget jetplan att förfoga över.

Han gör nu allt för att rädda sitt skinn. Jag undrar bara om han inser konsekvenserna av sitt handlande, eller så kommer det när folk stormar ut på gatorna med högafflarna i handen.
Tyskland inför restriktioner idag enligt en tråd i I&I något han säkert fått signaler om.

När Löfven besökte Trollhättan insåg han att Anton kommer att stå staty som frihetshjälte om landet bryter ihop medan hans eget eftermäle förpassas till historiens sophög. Han blev fundersam.

Med polistipset från "golvet" började ångesten komma krypande och med den behovet att bikta sig och berätta sanningen i SVD
Citat:
Polismannen börjar prata. Inget namn i tidningen, tack.

– Jag vill inte hamna i någon källare.

– Vi är här för att göra inre utlänningskontroller. Ha koll på vilka som kommer till Sverige. Men det är bara ett spel för gallerierna. Det är inga ordentliga kontroller

– En riktig inre gränskontroll tar flera timmar.

– Den kontroll som görs nu är helt enkelt att jag frågar vad någon heter. Han svarar kanske ”Mohammed Ali, född 1997”. Sen är det klart. Helt verkningslöst.

Färre poliser åker på larm. Ribban höjs. Det krävs grövre brott för att vi ska åka ut. Livet blir lättare för kriminella.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pa-oresundsbron-blir-flyktingkrisen-synlig/
Citera
2015-10-24, 09:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag gissar att den S+M+nån mer Allians-regering som efterfrågades av vissa i höstas kan komma att kuppas in nu. Nu kommer många att säga att jag är dum i huvudet och "det skulle Batra aldrig gå med på"...men jag tror det rings rätt febrilt nu mellan olika partier i hemlighet för att kunna göra sig av med globalistkommunisterna i MP. När man väl sonderat en fungerande sammansättning kommer det komma en regeringsombildning utan MP, som kan införa det "mer" som Svetsarn hänvisar till.

Dvs. inre och yttre gränskontroller, och översyn av ersättningar till icke-medborgare, tillsammans med att repatrieringsmannen börjar jobba.

Alla, precis alla, vet att det här är ohållbart och att något måste göras pronto. Jag tror att fru nästan vice statsminister och herr utbildningsministern och herr jihadförespråkare blir arbetslösa snart och att MP får se sig utkastade.

Utan regeringsombildning går det nämligen inte. Den nu sittande regeringen är så oduglig så den når inte upp till verkshöjden "too little too late" ens.
Citera
2015-10-24, 09:56
Medlem
Lapes avatar
[quote=Simmaellersjunk|55140294]Om statsministern säger att det här inte går, då kan vi vara jävligt säkra på att det är mycket illa. Speciellt när det kommer från nickedockan Löfve'n, som för inte så länge sedan sa att "det här klarar vi".

Det jag säger nu skulle kunna skrivas i vilken tråd som helst och kanske borde läggas i forumet privatekonomi.

Get out of harms way.

Se för fan till att flytta undan eventuella tillgångar från myndigheternas kontroll. Stoppa in sparmedel i utländska banker, och denominerade i annan valuta än SEK. Byt till svårkontrollerade naturatillgångar, vad som helst. Guld, verktyg, vapen, konst, kontanter, vad som helst.

Värnskatten kommer, var så säkra. Höjda inkomstskatter är redan annonserade. Räkna med att förmögenhetsskatt och fastighetsskatt införs. Det kan komma en engångsskatt med kort varsel. När folk och företag börjar sniffa detta i luften så försvinner kapital väldigt snabbt, och det kan komma att införas kapital- och uttagskontroller.

Var beredda på att med kort varsel emigrera så att ni inte blir skattskyldiga i Sverige.

Nu har inte de rödgröna blocket egen majoritet, men jag räknar kallt med att S+VPK+MP tillsammans med desperata multikultivurmande politiska vildar från den sönderfallande Allahiansen får igenom detta.

Rädda er![/QUOTE
Det kanske är så här man ska se Stefan Löfvens agerande i fortsättningen, hur han ska rädda sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in