2015-10-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Vet inte om jag skulle kalla det deportation om det hänger på att andra EU-länder frivilligt ska ta emot de som Steffe vill "flytta ut".

Även om andra EU-länder frivilligt tar emot dessa, vad händer om personerna inte vill bli utflyttade? Dessa människor har ju passerat hela övriga Europa för att ta sig till Sverige av en anledning.
Citera
2015-10-24, 19:57
Medlem
RiverStyxs avatar
Alla andra länder i EU håller på att skärpa sina regler. Och deras regler var redan skarpare än Sveriges. Löfvén (spritnäsan) kommer självklart inte kunna påverka något annat land i EU (eftersom han än en jävla pajas och alla andra ledare inser detta). Så trycket på Sverige kommer snarast ÖKA, inte minska.

Personligen har jag gett upp nu. Jag vet att Sverige kommer sjunka ner ett dysfunktionellt arabiskt kaos. Det enda jag ser fram emot är hämnden som komma skall.
Citera
2015-10-24, 20:00
Medlem
Politikerna tycks ha stora förhoppningar att kunna utvisa de flyktingar som nekats asyl.
Problemet är väl bara att det inte fungerat så bra hittills och nu när antalet som får avvisningsbeslut kommer att mångfaldigas , så lär inte polisen ha tillräckliga resurser till detta heller.
Citera
2015-10-24, 20:01
Moderator
Unitys avatar
Ivar Arpi skriver en ledare om flera av de politiker som helt plötsligt bytt "sida".

http://www.svd.se/180-grader-senare/om/flyktingkrisen-i-europa
Citat:
Att byta fot på så kort tid betyder att man förut antingen ljög för att vinna politiska poänger eller att man var okunnig. Oavsett vilket, är det illa.
Citera
2015-10-24, 20:06
Medlem
Ni har fått det om bakfoten. Löfven gör icke en SD och har heller icke kapitulerat eller abdikerat från flyktingfrågan. Han är en förkämpe för invandring och vill ha ett nordiskt och europeiskt samarbete och vi som en kontinent tar ett solidariskt ansvar, bortom våra egna gränser. Jag är för europeiska flyktingkvoter, men fördömer kraftigt det talibanska SD-partiet!
Citera
2015-10-24, 20:08
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujoshi
Vad hjälper deportation? Migranterna kommer söka sig tillbaka till Sverige och hur ska EU förhindra det?
Polish MEP, Korwin-Mikke: Do we have to shoot immigrants? [ENGLISH SUBTITLES]
Då får man byta skylt på en del tält från "Tillfälligt asylboende" till "Svenskt lyxfängelse"
Citat:
EU-domstolen: Migranter får fängslas

EU-länderna har rätt att straffa och till och med fängsla utlänningar som utvisats men ändå återvänder.

http://www.svd.se/eu-domstolen-migranter-far-fangslas
Citera
2015-10-24, 20:09
Medlem
Stor eloge åt SvD som nog är det enda media som vågar ta upp "obekväma" sanningar. Stöd dom och klicka så det glöder.
Citera
2015-10-24, 20:10
Medlem
Löfven vill naturligtvis att andra EU länder ska ta ansvar som han uttrycker det , men som det är nu så är väl det precis vad de gör mot sina egna medborgare.
Att ta efter Löfvens politik , skulle ju sänka hela EU.
Citera
2015-10-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Ni har fått det om bakfoten. Löfven gör icke en SD och har heller icke kapitulerat eller abdikerat från flyktingfrågan. Han är en förkämpe för invandring och vill ha ett nordiskt och europeiskt samarbete och vi som en kontinent tar ett solidariskt ansvar, bortom våra egna gränser. Jag är för europeiska flyktingkvoter, men fördömer kraftigt det talibanska SD-partiet!
Löven är bara en vanlig politiker som handlar och säger det som ger röster. Han skiter fullständigt i dig, oss och framför allt flyktingar.
Citera
2015-10-24, 20:15
Medlem
Glöm aldrig vilka politiker som i alla år ljög er i ansiktet och sade att invandringen behövdes för
Sveriges bästa, det var alla utom SD. De har alla ljugit och bedragit svenska folket och min röst går
alltid till SD. Belöna inte lögnare med de få gånger du får chansen rösta.
Citera
2015-10-24, 20:17
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Man märker att både politiker och media börjar inse allvaret i situationen , tyvärr alldeles för sent.
Konsevenserna av det som pågår kommer att skada samhället på ett sätt som inte går att reparera.

Politiker och journalister fattar och har alltid fattat. Dom är smartare än folket. Det är folket som är korkade som tror på allt journalister och politikerna säger. Media kan påstå vad som helst och svenskarna kommer sluta sig upp bakom dom.
Citera
2015-10-24, 20:23
Medlem
Schlaktarnns avatar
Den här sossefittan har riskerat hela vårt land och välfärd. Nyss stod han och sa att allt var så bra och att vi kan ta in hur många som helst.

Nu helt plötsligt vänder han helt och säger raka motsatsen! Hoppas ni människor där ute inte går på sådan här propaganda skit! Åkesson har haft rätt, ALLTID. Och för det är han och ska va våran nya statsminister nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in