2015-10-24, 07:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Och HALLÅ !!!!

Kvinnan som berättade om mannen som antastade henne på sin joggingrunda - och enligt polisen pekade ut den åtalade.

det är godsägarens Svärdotter!!!!

Arne Jönssons svärdotter alltså.

Dvs här finns en Stor Möjlighet till sk Mened. Att hon agerar på uppdrag av godsägare Jönsson. I syfte att få bort eventuella misstankar på godsägaren själv, och ytterligare svartmåla den åtalade balten.

Visst är det allt för bekvämt, med en svärdotter som - utan bevis - pekar finger Bort från godsägaren, till den av polisen misstänkte.

Dessutom är hennes berättelsen i praktiken att hon friar balten. För hon Känner honom, har ätit middag med honom privat många gånger (med balten o hans familj). Hon Vet alltså vem han är.
Ändå säger polisen att hon vid fotokonfrontation sa att det var balten.
Men hon säger att fotot var lite likt.
Hade hon faktiskt träffat på balten då, så känner hon honom och hade kunnat Namnge honom.

Hur kan polisen ens tro att de kan använda den berättelsen som bevis?
Det Rentvår ju balten (iaf från det påstådda angreppet på svärdottern).

Intressant resonemang.
2015-10-24, 07:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Problemet för advokaten är att hennes klient nekar till allt. Såvitt jag kan bedöma idag så är NB bunden till att ha något med brottet att göra, men exakt vad är oklart. Skulle NB erkänna städning så skulle advokaten kunna plädera för det, men det gör han inte. Och därmed måste advokaten hävda att han är oskyldig.

Advokaten har inga problem. Hon gör vad hennes klient instruerar henne till, och i nuläget förfaller det som att klienten valt att förneka allt. Den som har problem (i nuläget) är MGM.

De som har riktiga problem är dessvärre LH:s anhöriga och familj. Vem som mer kan ha det avstår jag försiktvis att kommentera.
2015-10-24, 08:00
Medlem
Jag finner det YTTERST märkligt att det inte framgår några provresultat från de besudlingar och hårstrån som hittades i bakluckan på Arne Jönssons BMW. Nu har jag förvisso bara läst igenom sex av nio delar av FUP, så möjligheten finns att det framkommer senare.
2015-10-24, 08:07
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, du behöver bara beskriva hur Lisas ensamme baneman bar sig åt.

Bedrövliga människa, men här:

Lura in offret i ladan
Överfall offret, med en snara (tvåhandsgrepp)
Håll fast offret tills det slutar sprattla (nu medvetslös)
Bind snaran runt halsen
Skicka tampen över röret
Lyft upp offret samtidigt som tampen sträcks upp (kan göras i två steg)
Tejpa och pynta (jämför bilderna) offret efter behag
Plocka ner offret.

Fullt möjligt.
2015-10-24, 08:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas
Detta tilltänkta offer ledde utredningen direkt mot litauerna så vem är hon och vilken ställning har hon i Blomberg.

Säkert redan utrett, men:

Det är AJ:s svärdotter.
2015-10-24, 08:13
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Däremot är jag intresserad av vad du vet om de där skumma sajterna som du verkar ha erfarenhet av, innehåller de sexualsadism, är det något som skulle ha kunnat trigga NB att göra en ung tjej något ont, vad är din erfarenhet av de skumma sajterna, blir man våldsbenägen av dem?
De behöver nödvändigtvis inte innehålla porr, livejasmin kom tidigare upp när man var inne på The Pirate Bay tex.
2015-10-24, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Jag finner det YTTERST märkligt att det inte framgår några provresultat från de besudlingar och hårstrån som hittades i bakluckan på Arne Jönssons BMW. Nu har jag förvisso bara läst igenom sex av nio delar av FUP, så möjligheten finns att det framkommer senare.

Besudlingen är inte från en människa utan djur, underliga doften i bmw:n kommer från förruttnad sparris, inga spår från Lisa i bmw:n, avförd från utredningen.
2015-10-24, 08:16
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Däremot är jag intresserad av vad du vet om de där skumma sajterna som du verkar ha erfarenhet av, innehåller de sexualsadism, är det något som skulle ha kunnat trigga NB att göra en ung tjej något ont, vad är din erfarenhet av de skumma sajterna, blir man våldsbenägen av dem?
De behöver nödvändigtvis inte innehålla porr, livejasmin kom tidigare upp när man var inne på The Pirate Bay tex.

Så för att svara på din korkade fråga, nej troligen blir man inte sexualsadist av att besöka sidor innehåller torrents, program, piratkopierade filmer, böcker och annat.

Hur länge har du haft ett sexualsadistiskt intresse?
2015-10-24, 08:24
Medlem
AJa svärdotters historia om hur hon stoppas av en man när hon joggar är märklig. Han frågar om en vägbeskrivning och vill att hon ska följa med till hans bil för att visa på en karta. Men hon känner obehag och avböjer. Detta ska enligt henne ha hänt lördagen innan mordet på LH.
Hon har ju träffat NB tidigare, varför skulle hon agera som om det var en främling? Litade hon inte på honom? Självklart kan hon peka ur honom vid fotokonfrontationen. Vare sig hennes historia är sann eller ej.
2015-10-24, 08:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tydligen hade hennes syrra hennes instagram uppgifter också och kunde logga in...Asså seriöst, vem ger ut sina instagram uppgifter till sin syrra? Jag har aldrig gett upp ett lösenord till någon i min familj och känner inga vänner som gjort det heller.

Sen så hade ju hennes vänner sagt att hon behandlade hennes ex dåligt och att de var arga över det vilket fått Lisa att glida ifrån kompisarna ganska rejält fick man känslan av när man läste så kanske hade hon något med någon annan undertiden annars kanske inte reaktionerna från vännerna hade varit så starka om hon bara gjort slut.

Systern hade inga inloggningsuppgifter, utan det förhöll sig så att Lisa var redan inloggad på paddan hemma. Systern ändrade kontoinställningarna till privat.
2015-10-24, 08:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Och HALLÅ !!!!

Kvinnan som berättade om mannen som antastade henne på sin joggingrunda - och enligt polisen pekade ut den åtalade.

det är godsägarens Svärdotter!!!!

Arne Jönssons svärdotter alltså.

Dvs här finns en Stor Möjlighet till sk Mened. Att hon agerar på uppdrag av godsägare Jönsson. I syfte att få bort eventuella misstankar på godsägaren själv, och ytterligare svartmåla den åtalade balten.

Visst är det allt för bekvämt, med en svärdotter som - utan bevis - pekar finger Bort från godsägaren, till den av polisen misstänkte.

Dessutom är hennes berättelsen i praktiken att hon friar balten. För hon Känner honom, har ätit middag med honom privat många gånger (med balten o hans familj). Hon Vet alltså vem han är.
Ändå säger polisen att hon vid fotokonfrontation sa att det var balten.
Men hon säger att fotot var lite likt.
Hade hon faktiskt träffat på balten då, så känner hon honom och hade kunnat Namnge honom.

Hur kan polisen ens tro att de kan använda den berättelsen som bevis?
Det Rentvår ju balten (iaf från det påstådda angreppet på svärdottern).

En annan sak som verkar konstig - om "den kvinnliga joggaren" är AJ's svärdotter, borde hon inte känt igen honom direkt när han försökte locka henne till bilen den 6/6?
2015-10-24, 08:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har rätt om att hennes roll är att göra allt för klienten.

Det jag poängterat från första stund är att advokaten Rönnbäck har sett till att arbeta mot sin klients intressen och garanterat honom livstids fängelse. Hennes agerande har från första stund varit underligt. Men efter att det i fup framkommit att detta äckel till klient är en lustmördare som skiter som ett odjur, likt en fähund som inte är rumsren, blir inte jag förvånad.

Det finns folk i alla kategorier som skiter där de äter, som Litauern och hans advokat. De förtjänar varandra.

Detta är inte ett mål där man går ut offensivt och pladdrar okontrollerat. En advokat framför inte i media att klienten blånekar innan rättegången. Som jurist vet hon att det finns flera olika bevis som ensamma skulle fälla Litauern. Det är så märkligt att hon inte inväntade utredningen, innan hon låste in klienten på livstid, före de ens varit i tingsrätten.

Det var uppenbart efter häktesförhandlingarna att rätt person var häktad, med många ledtrådar som många av oss lyckades tolka. Ledtrådar som visade på att de hade rätt gärningsman. Nu när fup är offentlig vet vi alla att det varit en gedigen och proffsig utredning. Min tanke är att åklagaren gav sin f.d. kollega vad hon förtjänade. Det finns komponenter i detta rävspel som är personliga.

Det kan väl ändå inte vara så illa att advokaten Rönnbäck vet att det är kört, och därför inte bryr sig mer om detta case än att hon själv ska komma i rampljuset? Och att det i övrigt är så väl att det finns en gud som sett till att Litauern får det bristande försvar han förtjänar.

Det är mycket enklare än så:

Ombudet har att ställa sin professionella kompetens till klientens förfogande. Klienten instruerar sitt ombud och ombudet gör sitt bästa givet de instruktionerna. Om en klient bestämmer sig för att neka har ombudet att antingen följa de instruktionerna eller begära att bli entledigad, om ombudet inte anser sig kunna göra ett kompetent arbete.

Ett av de överväganden som då skall göras är att om MGM förefaller skyldig som synden, men ändå nekar, så är det inte ombudets uppgift att fälla den misstänkte eller uppmana den misstänkte att erkänna hela eller delar av brottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in