2015-10-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej, psykopater är vältaliga. Du har rätt i att det är ohälsosamt att vistas i forum där man dunkar varandra för mycket i ryggen, människan har en flockmentalitet som inte gynnar psykiskt avvikande. Killen var nog inte bara nere i en mörk värld, han saknade normala känslor, kanske kemiskt avtrubbad. Extrema forum handlar ofta även om droger. Han kan ha häckat här, rätt troligt.

Jag tror att du iaf fiskar i rätt vatten. Svårt att säga vad som är rätt eller fel och vi har ingen aning om en eventuell registrerad sjukdomsbild.

Avsaknad av FB-vänner i all ära men jag slås främst av att det knappast kommit ett enda inlägg i tråden från nån som kan antas känna personen ifråga.

Jag ser framför mig en udda fågel som framförallt var trött på livet och besviken på livet han levt hitintills framför det som påstås vara en tänkande nazist eller annat.

Möjligen har han bara valt en utväg.
Citera
2015-10-23, 23:17
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Någon som vågar gissar hur erom har access till cc? Eller den som erom fått dumpen har det?
Nej, det ska vi inte. Det finns ingen anledning att riskera att hänga ut en annan medlem. Framförallt inte någon som är givmild och delar med sig av material som kan orsaka problem. Den här typen av medlemmar uppskattar vi extra mycket.

När man ser skärmdumpen får man en betydligt större Darth Vader-känsla än bilden där han poserar med tjejerna. Kanske mest pga att dumpen är mindre detaljerad.
Citera
2015-10-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Antagligen för att fullt friska vita människor inte begår sådana här handlingar.

Att man inte säger samma sak om tex muslimer beror nog på att man ser en klankultur och hederskultur som yttrar sig på ett sätt som gör att man förutsätter att alla dom är dumma i huvudet eller genetiskt är lite autistiska.

Muslimer kastar ut sina döttrar från balkongen för heder vilket vita européer normalt sett inte gör.

Och INGEN kan säga att det bara är fördomar ärligt talat!

Så egentligen är alla som mördar autistiska då ^^ (inte jag som säger det)
Citera
2015-10-23, 23:20
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Nej, det ska vi inte. Det finns ingen anledning att riskera att hänga ut en annan medlem. Framförallt inte någon som är givmild och delar med sig av material som kan orsaka problem. Den här typen av medlemmar uppskattar vi extra mycket.

När man ser skärmdumpen får man en betydligt större Darth Vader-känsla än bilden där han poserar med tjejerna. Kanske mest pga att dumpen är mindre detaljerad.

Nej men högst generellt, alternativ?

Skolans datasnubbe lämnar över till polisen, var kan det läcka där liksom?
Känns nästan troligare med hederligt hack kanske
Citera
2015-10-23, 23:24
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej, psykopater är vältaliga. Du har rätt i att det är ohälsosamt att vistas i forum där man dunkar varandra för mycket i ryggen, människan har en flockmentalitet som inte gynnar psykiskt avvikande. Killen var nog inte bara nere i en mörk värld, han saknade normala känslor, kanske kemiskt avtrubbad. Extrema forum handlar ofta även om droger. Han kan ha häckat här, rätt troligt.

Finns olika typer av psykopater, den manipulativa och den tysta. Jag kan tro som du skriver att han vart hetsad till att göra dådet av andra idioter från diverse forum.

Det börjar alltid som en tanke och de använder sig av de psykiskt-svaga som Anton. Jag är bombsäker på att han hade antingen Autism eller Asperger, de är ofta lätta byten och lätt hjärntvättade om de inte får "rätt" hjälp-

Men som jag skrev, det ger han endå ingen anledning till att hugga ner folk. Så om du frågar mig så var det bra att polisen sköt honom. Skulle helst vilja se han vid liv sen slängas in i en isolerad kålsvart rum! Jag är väldigt konservativ mot rövhål som honom.
Citera
2015-10-23, 23:25
Medlem
Han var väldigt fascinerad av nazism. Det plus svärdet och hans profilbild (militärjacka) säger mig att han var krig/våldsgalen.
Det intressanta är att alla dessa personer verkar ha någon slags omisstagbar ond blick, ett falskt leende.
Citera
2015-10-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlrens
Lever läraren
Jag har inte läst något om yterligare dödsfall så jag antar det, tillståndet var väl stabilt men allvarligt igår om jag inte minns fel. *EDIT* Jepp, han lever. Men får tydligen "specialvård" http://bit.ly/1W9RMox
Senast redigerad av Psicosis 2015-10-23 kl. 23:28.
Citera
2015-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlrens
Lever läraren

Om det var en fråga så ja. Läraren lever, en elevassistent är avliden.
Citera
2015-10-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Lite Brevik light kanske som gav sig på utländska personer, bor man med bara flyktingar runt sig så kanske man mår dåligt av att se sitt land försvinna, och hör man om bara dåliga prognoser för landet och att inget verkar kunna stoppa löven så kanske det finns ett läge då Svenskar tar till handling.
s).

Nej, det Kommer aldrig bli attacker, i nån större omfattning. , finns inte så många psykiskt sjuka som vill slänga bort sitt liv, som villl:

1) hamna i fängelse på livstid eller
2) bli skjutna av polis. Då är det bättre att sitta på pojkrummet med flashback och fantisera. :
Polisen gjorde ett bra jobb, skydda och hjälpa.
Citera
2015-10-23, 23:40
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Så Facebook-profil är måttet av en persons liv? Shit då är jag psykopat. Typ inga bilder och inte femhundra vänner. Passa er
Facebook är en statusgrej för de som söker bekräftelse. 1000 vänner? Please. Det kallas alkispolare som man träffar och addar på krogen. Det kallas kollegor som man bara umgås med på jobbet eller firmafesten. Det kallas vänners vänner som man bara hejar på när man ser dem på stan. Vänner är såna som har en stor plats i ens liv, som är med en i vått och torrt. Och såna har folk i snitt bara två av idag, vilket är lägre än vad det var innan Facebook kom.
Citera
2015-10-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Facebook är en statusgrej för de som söker bekräftelse. 1000 vänner? Please. Det kallas alkispolare som man träffar och addar på krogen. Det kallas kollegor som man bara umgås med på jobbet eller firmafesten. Det kallas vänners vänner som man bara hejar på när man ser dem på stan. Vänner är såna som har en stor plats i ens liv, som är med en i vått och torrt. Och såna har folk i snitt bara två av idag, vilket är lägre än vad det var innan Facebook kom.

Jo, jag menar det. Man är ju inte heller autistisk eller störd för att man inte tycker att FB är värt att fråga/ge till diverse slödder.
Citera
2015-10-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Psykopater är oftast väldigt tysta (tillbakadragna). Hoppas folk tar lärdom av detta att sitta 24 7 på rasistforum kommer att sluta väldigt illa, all hat man bygger inom sig kommer någon dag explodera.
Denna GM verkade ha ett väldigt ensamt och isolerat liv.. han borde ha sökt vård eller så borde hans idiot-föräldrar hjälpt han.

Bra att polisen sköt honom så att han inte högg ner fler.. att vara psykisk-labil är ingen ursäkt till att gå ut och hugga folk. Jävla pissråtta!

"you live by the sword, you die by the sword"
Nej, psykopater är inte ofta tillbakadragna. De är snarare tvärtom.

OnT: Har läst en massa hyllningsinlägg till GM, förstår inte hur man kan hylla en person som begår ett sådant äckligt brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in