2015-10-23, 22:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En tanke skulle ju kunna vara påståendet från polisen där man påstod att GM lämnade ljusnade ifred och även "skojade" med dom som dom har uppfattat det från en ljudfri filmsekvens.

Jag har fått uppfattningen om att en av de som var med på bilden hade ett hyfsat otypiskt svenskt namn men det kan vara svårt att bedöma hudfärgen iom det.

Jag tycker att det är svårt att bedöma sanningshalten i vissa påståenden, både från polis och "vittnen" men även medieuppgifterna.. i vanlig ordning.

Jaha, jo på så sätt kan det väl vara intressant att få veta hur de Anton poserar med ser ut. Jag vet förvisso inte hur mycket det egentligen skulle säga om Antons faktiska motiv, men det är klart, mer information skadar väl sällan.

Nu har jag lite dålig koll på vilka appar "kidsen" använder men originalbilden borde väl flyta runt någonstans, för jag gissar att den delas flitigt bland elever som går på skolan.
Citera
2015-10-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
någon som kan förklara varför polisen inte går ut med hans "avskedsbrev"?

men att kalla mannen för nazist och rasist går för sig, men att dölja hans egna ord det får ingen läsa i "öppna Sverige".

Förundersökningssekretess. Kan du inte lagarna i ditt egna land kioskmongo?
Citera
2015-10-23, 22:47
Medlem
lobstoks avatar
Någon som vågar gissar hur erom har access till cc? Eller den som erom fått dumpen har det?
Citera
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Det finns bilder på en rejält långhårig Anton.
Är det någon som vet när han kapade av håret, och varför?

Ren nyfikenhet.

Det jag har förstått var att han försökte rycka upp sig och bli normal. Han klippte sig och skaffade Facebook, bytte sen profilbild och fick positiva kommentarer om hur han såg ut. Men när han gjorde det försvann hans mentala aspergersköld och han flippade ut.

Det är väldigt riskabelt när psykiskt sjuka försöker ta sig ur sin situation, det kan antingen bli bättre eller så kan det bli ännu ett misslyckande. I det här fallet blev det ett katastrofalt misslyckande.
Citera
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Mördaren poserade med två tjejer, kan ha varit anledning till att han inte högg dom. Han ville väl känna lite kvinnlig närhet i sina slutliga ögonblick.
Eller finns det fler bilder med snubbar och Fjanton?

Det var förmodligen det närmsta han kommit att bli av med oskulden. Tragisk stackare.
Citera
2015-10-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Men puttenutte då, det var två olika barn

Kom från somalien nyfödd 2000 men inskrevs som född 98

Nja, den 11-åring som avled pendlade mellan 11-12 för att sedan bli 17 år och strax därefter 15 år.

Väldigt få är nog så värst överraskade över dessa svängningarna då svenska myndigheter inte har en aning om vilka som kommer till Sverige. Tragiskt men sant.
Citera
2015-10-23, 22:50
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du minns fel. Däremot är man inte tvungen att vittna mot en familjemedlem.

Ok,som sagt jag var osäker men inte helt ifrån målet.
Tack ändå.
Citera
2015-10-23, 22:50
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Någon som vågar gissar hur erom har access till cc? Eller den som erom fått dumpen har det?
Kommer det spekuleras i detta kommer inga fler dumpar och verkligen inga videos tillhandahållas.
Citera
2015-10-23, 22:51
Medlem
Hemskt det som hänt, men varför hängs Lavin ut som en hjälte, som ska ha skyddat barnen m.m.
Han oskadliggjordes väl i entrén och hittades sen utanför på en gräsplätt? Sen fortsatte gärningsmannen till andra våningen och tog den där kända bilden med 2 elever som cirkulerar just nu? Och de två eleverna såg väl blodspår efter två offren på nedre plan.
Citera
2015-10-23, 22:52
Medlem
Vasterass avatar

Jag är lite upptagen nu så jag gjorde några snabba anteckningar och kommentarer angående GM:

Ensam utan vänner, frivilligt eller inte.
Känner sig utanför.
Ramlar in i en ”fantasy-värld” där han kan spela ut vad/ vem han egentligen vill vara.

Vad gjorde han till vardags?
Arbetade?
Studerade?
Levde på bidrag och bara fördrev tid?

Angående ammunitionen polisen använder i kombination med skott mot torso är det mycket stor risk för död. En skyddsväst råder direkt bot på det, ska du stoppa någon med skyddsväst så skjuter du mot huvudet. Eller om du ska skjuta effektivt genom en skyddsväst ska du ha en hård och helmantlad kula, direkta motsatsen till polisens ammunition.
Angående GM:s förklädnad så kan detta vara en koppling, inte nazism men väl dataspel och fantasy igen: http://fallout.wikia.com/wiki/Elite_riot_gear
Citera
2015-10-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlrens
Hemskt det som hänt, men varför hängs Lavin ut som en hjälte, som ska ha skyddat barnen m.m.
Han oskadliggjordes väl i entrén och hittades sen utanför på en gräsplätt? Sen fortsatte gärningsmannen till andra våningen och tog den där kända bilden med 2 elever som cirkulerar just nu? Och de två eleverna såg väl blodspår efter två offren på nedre plan.

Inte helt med på vad du menar, men tror du att han ville ligga kvar och förblöda med flit? Finns kraft att ta sig ut gör man antagligen det. Tror inte modet när man skyddar barn försvinner för det va.
Citera
2015-10-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Ok,som sagt jag var osäker men inte helt ifrån målet.
Tack ändå.

Vet du vad det den personen avser som påstår att en av bröderna skulle ljugit och skyddat gm?
Hur man nu kan skydda en avliden gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in