Citat:
Ursprungligen postat av
anotherpieceofmeat
Har också problem med ögonkontakt, har asperger själv. Tror bara han inte ville att folk skulle se vem han var, medans han dödade. Kan också var att han avskydde att folk tittade på han, det gör jag också, han verkar ha haft aspergers iaf, masken kan ha gjort han mindre nervös. Är dålig på att uttrycka mig men hoppas du förstår hur jag tänker.
Jag förstår vad du skriver och det kan helt klart vara som du säger. Jag tänkte också skriva att GM misstänks haft Asperger. Det är ganska ofta personer med autismtillstånd begår sådana här lite märkliga, svårbegripliga brott.
Det beror på inte på att personer med denna psykiska avvikelse skulle vara farlig. Det sägs bero på att när personer med autismtillstånd blir sjuka då verkar dom tyvärr ha anlag för att begå vansinnesdåd, utifrån olika skäl. Jag har hört detta utifrån brott i USA som exempelvis skolskjutningar där.
Citat:
Ursprungligen postat av
stimpen
Asso stämmer det verkligen? Jag vet som sagt inte men det är typ emot krigslagar etc så verkar bara konstigt att polisen i Sverige av alla ställen skulle få använda det.
Citat:
Polisens kulor expanderar nämligen när de når sitt mål, och orsakar massiva skador. Denna typ av kulor, kallade dumdum-kulor, är sedan över hundra år förbjudna i krig på grund av att de orsakar så fruktansvärda skador. Men den svenska polisen har den som standard sedan 2003.
Källa:
www.svd.se/polisens-kulorBreivik-light version av ett brott-en-skam-for-sverige
Så här ser kulan ut när den expanderat i kroppen:
http://sverigesradio.se/sida/images/1637/3351339_2048_1152.jpg?preset=article-slider