2015-10-23, 21:19
Bannlyst
Håller med flera om att väldigt lite info om GM kommit ut brukar vanligtvis vara mer

Mer om honom!! Vad var han för en person? Fd klasskamrater, vänner ni som kan berätta om honom dela med er
Citera
2015-10-23, 21:26
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Lavin Eskander Läraren som offrade sig för sina elever var en sann hjälte. RIP

Synd bara att samhället inte hade kunnat observerat denna sjuka GM tidiga beteenden i tid, under skolåren, på arbetsplatsen m.m. För mig låter GM som att han hade Autism säkerligen.
Citera
2015-10-23, 21:26
Medlem
lobstoks avatar
Hade skolan övervakningskameror?

Nån risk att dessa läcker?
Citera
2015-10-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Hade skolan övervakningskameror?

Nån risk att dessa läcker?

Övervaknigskameror i offentliga rum regleras av datainspektionen. "det skall inte gå att identifiera ett ansikte" heter det i lagen ungefär.

Skolelever tvingas av staten Sverige att befinna sig på en plats - denna plats får inte kameraövervakas. (det är sant!!) - det får aldrig framgå att kunna urskilja enskilda ansikten.
Citera
2015-10-23, 21:32
Medlem
lobstoks avatar
Hur blir det med det pixlade fotot?
Alla tidingar har olika pixlar så antar att de har originalet?
Citera
2015-10-23, 21:34
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Övervaknigskameror i offentliga rum regleras av datainspektionen. "det skall inte gå att identifiera ett ansikte" heter det i lagen ungefär.

Skolelever tvingas av staten Sverige att befinna sig på en plats - denna plats får inte kameraövervakas. (det är sant!!) - det får aldrig framgå att kunna urskilja enskilda ansikten.

Ok, men det pratas om en video, är det från skolans cc?
Citera
2015-10-23, 21:34
Medlem
Anusiktets avatar
Har det framkommit om det var en svensk eller en "svensk" polis som mördade Anton?

Jag hoppas att det var en svensk polis.

I och för sig kan det ändå hävdas att det kunde lika gärna varit en "svensk" polis men det är inte solklart.

Är det sekretess på för alltid vem som avrättade Anton eller släpps det vid rättegången?
Citera
2015-10-23, 21:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Hur blir det med det pixlade fotot?
Alla tidingar har olika pixlar så antar att de har originalet?

Frågan är vad intresset i ett icke pixlat foto är? Jag förmodar att du menar den bild där GM poserar i sin utstyrsel med två elever och då är det väl bara elevernas ansikten som är pixlade. Vad dessa elevers identiteter skulle tillföra såhär i efterhand har jag lite svårt att förstå.
Citera
2015-10-23, 21:37
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Har det framkommit om det var en svensk eller en "svensk" polis som mördade Anton?

I och för sig kan det ändå hävdas att det kunde lika gärna varit en "svensk" polis men det är inte solklart.

Är det sekretess på för alltid vem som avrättade Anton eller släpps det vid rättegången?

Vilken rättegång tänker du på nu?
Citera
2015-10-23, 21:38
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vilken rättegång tänker du på nu?
Rätt.

Släpps det när polisen gjort den interna utredningen ska det nog vara.
Citera
2015-10-23, 21:39
Medlem
Citat:

vadå svensk polis och vadå mördade Anton? Mördade Anton halllåå!
Citera
2015-10-23, 21:40
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:

Det blir nog inte någon rättegång, i varje fall inte mot mördaren. Han är ju död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in