Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Vad gäller om det visar sig att man finner att den självoutade alt. genom media kända identiteten faktiskt inte stämmer?
Scenario som följer:
Expressen och XX själv skriver att konto A tillhör person XX. Konton A kanske till och med själv på på Flashback bekräftar, konto A tillhör XX. Admin ger sin välsignelse till att tala om det. Men, man hittar belägg för att konto A snarare tillhör person YY, inte XX. Att konto A inte tillhör XX har i diskussionen om vem XX är stor betydelse, eftersom vad konto A skrivit ligger till grund för slutsatserna folk drar om XX i diskussionen om XX.
Att man inte får publicera sina belägg som knyter konto A till YY utgår jag från, men får man skriva att konto A inte tillhör XX och på så sätt definiera konto As riktiga identitet som icke-XX? Om det uppenbart bara funnits få eller rent av bara två alternativ till vem det är, så att konstaterandet av att det inte är allmänt vedertagna XX indirekt innebär ett utpekande av tidigare anonyme YY? Eller måste man då låta tråden rulla vidare på den felaktiga men vedertagna premissen att XX hade konto A?
Jag har själv fått en 1.06 och tyckte som du då. Jag hade tidigare tänkt mig att förbudet gällde att koppla någon info till vem användaren är irl. I detta fall outade sig användaren ett nytt konto och jag blev mest förvirrad och frågade varför man gör ett nytt konto. Syftet från mig var mest att jag undrade om det verkligen var ts som svarade eller någon som låtsades.
Efter min varning tänkte jag till lite och ska man undvika outning finns bara en enda sak som gäller och det är att all form av spekulation är förbjudet oavsett hur töntigt man kan tycka att det är.
Är man osäker, kontakta moderatorn eller admin så får dom avgöra helt enkelt. Finns ju så otroligt många om, men och kanske