2015-10-23, 20:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag tror att han haft henne naken ett tag, ja. Ingen penetration men känna o smeka lite. Sedan har han klätt på henne men slarvigt.
Så som jag uppfattar FUP så har hon kläderna kvar på sig men är inte påklädd .. Trosorna är vid fotvristen.
2015-10-23, 20:06
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoman
Bor i trakterna och det sägs att när Lisa låst cafét gick hon över vägen för att lämna nyckeln som dom hängde inne i ladan. GM kan vetat om detta och stått i ladan oh väntat på henne. Om dom nu hängde reservnycklen i ladan där 35 åringen jobbade.

Uppgift i FUP beskriver att hemliga nyckelstället finns, men inte på andra sidan vägen.
Har för mig att en av kollegorna tog hem nyckeln kvällen då Lisa försvann (enligt FUP).
2015-10-23, 20:07
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det fattar väl jag också att frun inte blev GLAD om GM kom och bekände att han begått ett sexualmord! Men efter en snabb konsekvensanalys i huvudet, så bestämde hon sig säkert för att hjälpa honom, så att han inte skulle åka fast. Det skulle dom flesta fruar göra.
Tror de flesta fruar (eller män) har en i dessa sammanhang en tämligen "förstående" ingångsvinkel.
2015-10-23, 20:07
Avstängd
micro113s avatar
[quote=Vastmanlanning|55134681]Ur FUP:
Citat:
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.QUOTE]

Är inte detta ett alibi?
Lisa levde 18:26 då pratade hon med tjejerna när de stängde cafeet enligt Rebeckas och Lowas utsagor. 19:15 så ser Gustav dem hemma. Skulle N.B: hunnit med allt detta däremellan?
Var hittar du den utsagan i FUP?

De lämnar varandra tidigare än 18.26
Det sista samtalet och rösterna i bakgrunden kan inte förklaras av arbetskamraterna.
2015-10-23, 20:08
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
"NU ÄR DET KLART"

Lisa Holms sista ord i livet.

Tror ni det betyder att de knullat klart då??

Om inte, nog måste snusken ifrån öst åtminstone tjuvtittat litegrann under trosorna innan skåpet stängdes i boden.

En sekund eller så.

Undrar om byxringningen från Lisa till pappan verkligen var oavsiktlig? Om pappan Stefan inte lagt på och lyssnat vidare kanske scenariot varit annorlunda. Om det nu var han som lade på luren.
2015-10-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Fast å andra sidan stelnar väl muskler m.m. Sjukt att han fick in henne i et 24 cm brett skåp i vilket fall.
Inte för att jag kan sätta det i samband med händelseförloppet, men likstelheten går väl över efter ett par dagar ?
2015-10-23, 20:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
GW bygger sina kunskaper i största grad inpluggad statistik

Jag tror att GW kommer att peta lite avståndstagande med käppen i FUP,en och rynka en aning försynt på näsan. Sen är det upp till var o en att läsa av oraklet.
2015-10-23, 20:11
Medlem
Orgelnistens avatar
Finns det någon möjlighet att komma åt FUP del 2 (sekretessbelagd, innehåller bl.a. obduktionshandlingar och andra integritetskränkande handlingar)?
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Undrar om byxringningen från Lisa till pappan verkligen var oavsiktlig? Om pappan Stefan inte lagt på och lyssnat vidare kanske scenariot varit annorlunda. Om det nu var han som lade på luren.

Tänk om det skulle kunna vara så. Fy fan vad man hade grämt sig.
Är det så otroligt att en farsa i försvaret(?) inte lärt sig dotter något sånt? Taken-vibbar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Lisas pappa från FUP: Den 7 juni kunde Helena inte arbeta på caféet och Lisa skulle då åka moped till och från
arbetet. De hade "rekat vägen" helgen innan och skrivit upp vilken färdväg Lisa skulle åka.
Hon hade själv skrivit upp vägen på en bit tårtkartong. De hade också kört vägen helgen
innan och hon hade själv övningskört på vägen. Stefan hade tankat och gjort iordning
mopeden åt Lisa.

Vilken omtänksam pappa!

Tårögd.

Ja fy fan för detta, har själv dotter i den åldern som också är sådär ansvarsfull och som vill att man visar och går igenom saker med henne
2015-10-23, 20:12
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och informationen om att dessa inte drack kan vi ju slänga i tunnan nu!
Även om det oftast rörde sig om 3,5or så kunde NB supa till ändå.
Brodern vittnar om detta + att biträdet i affären blev lite förvånad över att han inte köpte öl, för det "brukade han göra".
Enligt kvittot från när han köper fryspizzorna köper han även öl.
2015-10-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Han måste ha stoppat in henne innanlikstelheten satt in. Då blir man stel som en pinne. Vet inte hur lång tid de tar för likstelhet att sätta in, men tror inte man blir mjukare när man dött. Rätta mig någon om jag har fel.

Mellan 3-8 timmar efter dödsfallet pågår likstelheten,, efter 8 timmar brukar rigor mortis vara fullt utvecklad.
Och så som det verkar så trycks LH in i skåpet inom en timme efter sista kontakten, om man ska lita på 19.15 då ett vittne sett alla tre hemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in