2015-10-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Utveckla?

Hur tror du att fruns DNA kom dit då? Som Sherlock Holmes sa till Doktor Watson: den minst otroliga förklaringen måste vara sann, hur otrolig den än är.

Det har vid ett flertal tillfällen framkommit i tråden att GM inte tvättar sig särskilt ofta. Vidare är GM gift, frun hans befinner sig i Sverige. Ergo: Eftersom mordet på Lisa är ett sorts sexualmord borde du kunna lägga ihop ett och ett.
2015-10-23, 19:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
"NU ÄR DET KLART"

Lisa Holms sista ord i livet.

Tror ni det betyder att de knullat klart då??

Om inte, nog måste snusken ifrån öst åtminstone tjuvtittat litegrann under trosorna innan skåpet stängdes i boden.

En sekund eller så.
Är du dum i huvudet helt?

Hon har möjligen hjälpt honom med något - och därför sagt orden .. Din snuskiga fantasi kan du väl behålla för dig själv .. fallet är tillräckligt tragiskt utan tragiska figurer som dig som måste vädra era snuskiga fantasier.
2015-10-23, 19:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Du verkar oerfaren? Har du aldrig tagit av en bh? Inte svårare att knäppa av en på.
Tvärtom till och med -- mycket lättare att knäppa av än på.
2015-10-23, 19:56
Medlem
Detta blir mitt andra och sista inlägg.

Redan från början har jag vetat vilken fruktansvärd handling som skedde den dagen Lisa Holm försvann. Våldsam, otäck, ofattbar, onödig och framförallt vidrig. Allt efter dagarna gick , framkom mer information och bevis, obestridliga bevis.

Det har varit mycket svårt att läsa alla anklaganden, påhopp och hånande förslag som har diskuterats i detta forum och framför allt, ofta den bristande respekten för Lisa Holm och hennes familj.

Utav min respekt för Lisa, hennes familj och naturligtvis också yttrande förbudet, har jag aldrig ens tänkt tanken att dela med mej utav denna information angående pågående utredning och händelserna. Även om jag skulle villa skrika ut och på så sätt få tyst på alla rykten och smutskastning.

Jag är idag tacksam över att allmänheten kan ta del av denna utredning och få se vilka bevis som finns mot den häktade. Så att alla kan förstå, vilken vidrig händelse detta är.

Jag är också otroligt ledsen över att Lisas sista timmar och hennes mest intima detaljer diskuteras. Detta är saker som aldrig borde bli offentliga. De är för privata.

Men de måste bli kända, så att denne fruktansvärda våldsman kan bli bortplockad ur samhället och få sitt straff. Han har förverkat sin rätt och borde försvinna för alltid.

Tills sist, jag skickar styrka och kärlek till Lisas familj.
Medlem
Och informationen om att dessa inte drack kan vi ju slänga i tunnan nu!
Även om det oftast rörde sig om 3,5or så kunde NB supa till ändå.
Brodern vittnar om detta + att biträdet i affären blev lite förvånad över att han inte köpte öl, för det "brukade han göra".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Branting
Min gissning är att Lisa inte avled hängandes i röret. Tror att hon strypts med hjälp av snöret redan inne i ladan. Finns släpmärken i hö och repbitar där. Sedan är hon upphängd för att stilla GM sexuella behov. Möjligt att det fortfarande fanns liv i flickan när hon hängdes upp men tror att hängningen främst är en fantasi och inte val av mordmetod. Sedan gick han in till avgränsande del av tillbyggnaden och runkade, med hänvisning av antalet spår av sperma som påträffats där är det nog inte första eller enda gången han runkat här. Kanske brukade stå där med perfekt utsikt över cafet och fantisera

Detta bekräftar eller dementerar en erfaren rättsläkare mycket snabbt.
2015-10-23, 19:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tvärtom till och med -- mycket lättare att knäppa av än på.
Har hjälp tjejer att knäppa, inte svårt.
2015-10-23, 19:57
Medlem
Citat:
Du verkar oerfaren? Har du aldrig tagit av en bh? Inte svårare att knäppa av än på.
Det jag menar är att det är lite konstigt att hon hade den på sig när hon hittades. Men du menar att han har satt tillbaka den?
2015-10-23, 19:59
Medlem
H.Brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Dum fråga, brukar folk som titta på porr på sin dator, ha datorn i ett rum och sedan går till ett annat rum och därifrån titta på porren på dator och samtidigt tillfredställa sig själva ?!?!

Men nu tittade han inte på porr på sin dator, eller hur? Själva upphängningen och synen på henne där kan varit den stora sexuella kicken, utan att han behövde tillfredställa sig själv rent fysiskt. Sedan gick han till sitt runkrum och ev återupplevde akten i fantasin och tog på sig själv. Försöker bara hitta en naturlig förklaring till varför spår av sperma hittats i avgränsande rum. Självklart behöver dom inte blivit avsatta samtidigt som dådet
2015-10-23, 19:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Har hjälp tjejer att knäppa, inte svårt.
Nej, men svårare än att knäppa av.
Och som kvinna är det definitivt så - jobbigare att knäppa än att knäppa av - knäppa av kan man göra med en hand, att knäppa på kräver två.
2015-10-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Detta bekräftar eller dementerar en erfaren rättsläkare mycket snabbt.

Tydligare än så här kan det inte blir .... och dog pga av hängning ..

MORD (5000-K698204-15)
Målsägande Helena Holm, Stefan Holm och Stina Holm som företräds av målsägandebiträde: Tore Brandtler, c/o Allmänna Advokatbyrån i Skövde HB, Box 375, 541 28 SKÖVDE

Gärning Nerijus Bilevicius har den 7 juni 2015 i Blomberg i Götene kommun uppsåtligen genom hängning berövat Lisa Holm livet. Nerijus Bilevicius har i samband med dådet tejpat över hennes mun och runt hennes huvud över mun och näsa. Vidare har han dragit ner, respektive upp hennes kläder så att hennes kön och bröst blottats. Han har därefter fört bort kroppen och gömt den i ett smalt klädskåp, i en arbetsbod på Martorps Gård, Götene kommun. Det har krävts våld och kraft för att få in kroppen i skåpet.
2015-10-23, 20:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Det har vid ett flertal tillfällen framkommit i tråden att GM inte tvättar sig särskilt ofta. Vidare är GM gift, frun hans befinner sig i Sverige. Ergo: Eftersom mordet på Lisa är ett sorts sexualmord borde du kunna lägga ihop ett och ett.

Ja, det fattar väl jag också att frun inte blev GLAD om GM kom och bekände att han begått ett sexualmord! Men efter en snabb konsekvensanalys i huvudet, så bestämde hon sig säkert för att hjälpa honom, så att han inte skulle åka fast. Det skulle dom flesta fruar göra. "For better and for worse", and all that.
Senast redigerad av Merwinna 2015-10-23 kl. 20:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in