2015-10-23, 19:46
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
GW bygger sina kunskaper i största grad inpluggad statistik
Japp har läst lite om GW han kör helt på statistik utan någon vidare analys. Krävs inte så mycket intelligens utan ett bra minne.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vilken kvinna skulle acceptera detta ? Jag tror det inte, det måste vara ett tafatt försök från hennes sida att blanda bort korten. Efter en dag i hantverk luktade han pyton. Händerna blir smutsiga på ett kontor.

Det finns dagar jag inte duschar på 3 dagar också.... Så en vecka för en som honom är inte alls otroligt. Alla luktar inte svett för att vi utför fysiskt arbete.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Branting
Min gissning är att Lisa inte avled hängandes i röret. Tror att hon strypts med hjälp av snöret redan inne i ladan. Finns släpmärken i hö och repbitar där. Sedan är hon upphängd för att stilla GM sexuella behov. Möjligt att det fortfarande fanns liv i flickan när hon hängdes upp men tror att hängningen främst är en fantasi och inte val av mordmetod. Sedan gick han in till avgränsande del av tillbyggnaden och runkade, med hänvisning av antalet spår av sperma som påträffats där är det nog inte första eller enda gången han runkat här. Kanske brukade stå där med perfekt utsikt över cafet och fantisera

Dum fråga, brukar folk som titta på porr på sin dator, ha datorn i ett rum och sedan går till ett annat rum och därifrån titta på porren på dator och samtidigt tillfredställa sig själva ?!?!
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-10-23 kl. 19:49.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haha, ja...

En alternativ teori har ju redan kommit in: att NB skulle hittat Lisa hängande i ladan och skurit ner henne etcetera.. Varför lixom?

Men ett tips till alla alternativister är ju att betänka att det finns inget DNA från någon annan än NB.

Han har kört samma knep med Lisa som med kvinnan han försökte lura in i sin bil dagen innan. Han har ställt sig nära ladan och dragit in henne i den då hon varit snäll och närmat sig för att svara på hans fråga.

Det här fallet är så äcklande, vem fan hänger en 17-årig tjej? Och sen runkar till åsynen av kroppen?

Jag ser senariot på detta sättet:
-Han gillar tejp av bilder som fram kommit. Lisa är tejpad

-BO arbetskompisar och BO har ofta sett bröderna jobba runt i området. Alltså känns de inte som ett hot. Det räcker nog med att han ber Lisa om lite hjälp med något

-Sperma funnen i mjölkrummet. Och jag tror att BO var vid liv då. Och att hon satt tejpad som på de bilder han tryckt like på i en grupp på Fejjan.

-BO hängd i angränsande rum. Och nu har MGM ångest varpå han tejpar hennes ögon för att han inte vill att hon ska se honom när hon avlider.
Han har bara tillgång till en bogserlina och använder den till snaran för nu har han få panik och fattar vidden.

-Han käkar pizza med familjen men har nojja och kan inte sova och röker hela tiden.
Han sprider ut tillhörigheter och uppmanar brodern om att han ska säga att han var hemma 18.00

Nått sånt!?
2015-10-23, 19:47
Medlem
Åhhhh jag försöker ladda ner FUP o provat alla länkar. Får bara felmeddelande på alla😭😭😭😭 . Ingen som kan hjälpa mig? 😕
2015-10-23, 19:49
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Lisas pappa från FUP: Den 7 juni kunde Helena inte arbeta på caféet och Lisa skulle då åka moped till och från
arbetet. De hade "rekat vägen" helgen innan och skrivit upp vilken färdväg Lisa skulle åka.
Hon hade själv skrivit upp vägen på en bit tårtkartong. De hade också kört vägen helgen
innan och hon hade själv övningskört på vägen. Stefan hade tankat och gjort iordning
mopeden åt Lisa.

Vilken omtänksam pappa!

Tårögd.

Jag fick en storklump i magen när jag läste förhören med pappan.
2015-10-23, 19:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I en av de filmade intervjuerna i någon av lokaltidningarna säger åklagaren typ: "Frun och brodern är avskrivna från utredningen och kommer inte att åtalas..." Sen gör han en konstpaus och inflikar: "I alla fall inte i nuläget."

Så de utreds säkert ännu.

Mvh

/FS
Han garderar sig utifall att det framkommer uppgifter om att de skall ha varit delaktiga - men idagsläget kan han inte visa något sådant.
Jag tror dock också att åklagaren - liksom advokaten - har en del funderingar kring den där "andra rösten".
2015-10-23, 19:50
Medlem
"NU ÄR DET KLART"

Lisa Holms sista ord i livet.

Tror ni det betyder att de knullat klart då??

Om inte, nog måste snusken ifrån öst åtminstone tjuvtittat litegrann under trosorna innan skåpet stängdes i boden.

En sekund eller så.
2015-10-23, 19:51
Medlem
Är det inte lite konstigt att hon fortfarande hade BH:n på sig? Borde han inte ha velat slita av den?
2015-10-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt enig.

Jag har inget emot yppandeförbudet dock. I detta fall.

OK jag var ironisk. Sånt kan lätt missförstås.
2015-10-23, 19:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag fick en storklump i magen när jag läste förhören med pappan.
Jag också. Det fick mig att tänka på första gången som vi lät vår äldsta dotter ta ansvar för en längre resa själv. Jag minns väl både hennes glädje i att få "flyga på egna vingar" och vår - framför allt min oro - samt hur maken gick igenom allt steg för steg med henne och hur hon skulle agera om något blev fel ...

Min äldsta dotter var för övrigt också rätt blyg och försiktig, men hjälpsam och tillmötesgående i samma ålder som Lisa var.

Jag tror att han bett Lisa om hjälp och på så sätt lockat med henne, kanske lite motvilligt eftersom nyckeln satt kvar i mopeden - men ändå att hon följde med för att hjälpa någon och då gick i fällan.
2015-10-23, 19:53
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Är det inte lite konstigt att hon fortfarande hade BH:n på sig? Borde han inte ha velat slita av den?
Du verkar oerfaren? Har du aldrig tagit av en bh? Inte svårare att knäppa av än på.
Senast redigerad av AussieRedMan 2015-10-23 kl. 19:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in