2015-10-22, 19:10
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, hans stämning visar ingenting annat än vad Akwei trodde. En stämningsansökan är inget bevis, den kan dock innehålla bevis men det ansåg domaren uppenbarligen inte eftersom han avfärdade fallet som oseriöst!

För dig visar den måhända ingenting annat än vad Akwei trodde. För många andra är Akwei en f.d. anställd på NSA och en visselblåsare vars kunskaper om verkligheten avspeglas i stämningen.

Citat:
För övrigt är den extremt ICKE-"remote" eftersomden kräver att sensorer fästs på objektets skalle och att man håller sig i närheten av apparaten som läser av sensorerna - jag tror de flesta skulle märka om de satt fast i en maskin...

Patentet är från 70-talet och dessutom bara ett i mängden. Om sensorer var ett problem då - tror du inte att man vidareutvecklat detta, inte minst inom militär forskning? Nedan följer ett citat från John Halls bok Guinea Pigs - Technologies of Control:

"It must be remembered that Malech’s apparatus was theorized in 1976 with vastly inferior technology compared to today. Advances in computational speed and monitoring technology have taken Dr. Pinneo’s EEG dictionary and Malech’s remote EEG monitoring apparatus further than even they had dreamed.
Using these basic concepts, more modern research has focused on converting the received electromagnetic waveforms back into audible thought that can be monitored and recorded. Essentially, mind reading has come of age and has been in use among intelligence agencies for a number of years now."

Generellt verkar det mesta nuförtiden - i princip - kunna skötas trådlöst. Vad sägs exempelvis om dessa 'framsteg' inom vetenskapen:

Technology which implements pulsed ultrasound to remotely and directly stimulate brain circuits without requiring surgery ... http://science.dodlive.mil/2010/09/01/remote-control-of-brain-activity-using-ultrasound/

The team was able to communicate words from one human to another ...http://www.cnet.com/news/brain-to-brain-verbal-communication-in-humans-achieved-for-the-first-time/

Researchers used magnetic energy to suppress humans’ threat-response functions and dramatically change people’s attitudes ... https://www.rt.com/uk/318881-magnets-brain-immigration-religion/

How did it feel for Stocco to have someone else's brain control his own hand? http://www.kplu.org/post/uw-researchers-use-brain-one-control-body-another
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-10-22 kl. 19:14.
Citera
2015-10-22, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Fantasifull läsning säger du. På vilket sätt? Vet du ens vilka delar Akwei hänvisar till i dessa böcker? Låt mig gissa; du har inte läst en enda av de böcker du nämner och du vet inget om dessa egentligen?

Ja självklart vet jag vvad som hänvisas till - det står ju i källföteckningen...
Cyborg, by D.S. Halacy 1965: Brain-to-computer link research contracts given out by the US government.
July 20th 2019, by Arthur C. Clarke LIDA; Neurophonics; Brain-computer link.
Alternate Computers, by Time-Life Books. Molecule computers.

Citat:
Och vad säger du om alla de andra källhänvisningarna då - var de också "fantasifulla"?
Rätt många i alla fall - här är en annan favorit:
Cloning; A Biologist Reports, by Robert Gillmore McKinnell. Ethical review of cloning humans.

Jag kan faktiskt inte annat än förvånas över att Akwei kom så långt som till att en domare gick igenom materialet och avfärdade målet som oseriöst - i Sverige tror jag aldrig det hade kommit så långt men vi har ju lite annat rättsväsende förstås..
Citera
2015-10-22, 21:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För dig visar den måhända ingenting annat än vad Akwei trodde. För många andra är Akwei en f.d. anställd på NSA och en visselblåsare vars kunskaper om verkligheten avspeglas i stämningen.

Patentet är från 70-talet och dessutom bara ett i mängden. Om sensorer var ett problem då - tror du inte att man vidareutvecklat detta, inte minst inom militär forskning? Nedan följer ett citat från John Halls bok Guinea Pigs - Technologies of Control:

"It must be remembered that Malech’s apparatus was theorized in 1976 with vastly inferior technology compared to today. Advances in computational speed and monitoring technology have taken Dr. Pinneo’s EEG dictionary and Malech’s remote EEG monitoring apparatus further than even they had dreamed.
Using these basic concepts, more modern research has focused on converting the received electromagnetic waveforms back into audible thought that can be monitored and recorded. Essentially, mind reading has come of age and has been in use among intelligence agencies for a number of years now."

Generellt verkar det mesta nuförtiden - i princip - kunna skötas trådlöst. Vad sägs exempelvis om dessa 'framsteg' inom vetenskapen:

Technology which implements pulsed ultrasound to remotely and directly stimulate brain circuits without requiring surgery ... http://science.dodlive.mil/2010/09/01/remote-control-of-brain-activity-using-ultrasound/

The team was able to communicate words from one human to another ...http://www.cnet.com/news/brain-to-brain-verbal-communication-in-humans-achieved-for-the-first-time/

Researchers used magnetic energy to suppress humans’ threat-response functions and dramatically change people’s attitudes ... https://www.rt.com/uk/318881-magnets-brain-immigration-religion/

How did it feel for Stocco to have someone else's brain control his own hand? http://www.kplu.org/post/uw-researchers-use-brain-one-control-body-another

Säkert har de utvecklat teknikerna - men du antydde att det var just detta gamla patent från 70-talet som var så viktigt och som de borde vara så glada över att ha fått tag i på Harris corp...
Harris Corporation måste vara riktigt nöjda att de är ägare till Robert Malechs patent för remote neural monitoring.
Jag visade därför vad det var och hur du kan göra en liknande apparat själv...
Citera
2015-10-22, 21:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ja de kan ju verkligen få det mesta att låta hemskt om man går till källor som inte förstår vad de skriver om utan endast vill svartmåla....
Forskningen i din första länk sammanfattas på ett klart trevligare sätt av forskaren själv...
It’s easy to make things worse, but it’s hard to make them better. These findings make us believe we’re on the right path.
https://scicasts.com/neuroscience/2064-systems-neuroscience/7160-study-finds-ultrasound-directed-to-the-human-brain-can-boost-sensory-performance/

Din andra länk har du missförstått eller läst slarvigt - det var inget trådlöst med den:
A human subject had electrodes attached to their scalp, which recorded electrical currents in the brain as the subject had a specific thought.

Din tredje länk är RT - det varken läser eller kommenterar jag.. De kommenterade t.ex. attacken mot skolan i Trollhättan idag med källhänvisning till "as cited by Norwaegian newspaper Aftonbladet"

Din fjärde länk handlar inte heller det minsta om trådlös kontroll eller avläsning av hjärnor..

Tittar du inte ens igenom dina källor innan du länkar?
Citera
2015-10-22, 21:39
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Säkert har de utvecklat teknikerna - men du antydde att det var just detta gamla patent från 70-talet som var så viktigt och som de borde vara så glada över att ha fått tag i på Harris corp...
Harris Corporation måste vara riktigt nöjda att de är ägare till Robert Malechs patent för remote neural monitoring.
Jag visade därför vad det var och hur du kan göra en liknande apparat själv...

"Säkert har de utvecklat teknikerna". Denna kommentar säger mycket om din typ. Hoppas att du får känna på dessa tekniker så att du sätter ditt understatement i halsen.

Harris Corporation kan tjäna grova pengar på sitt samarbete med bl.a. CIA. I vilken mån sådant som remote neural monitoring används för tortyr och övervakning, som ett resultat av detta samarbete, kan man bara spekulera i:

Harris Corporation, a leading provider of technical services, announced today that it has been selected by the U.S. National Reconnaissance Office (NRO) for a potential 10-year, $1 billion program to provide operations, maintenance and support services for the agency's global communications and information systems. The NRO designs, builds and operates the nation's reconnaissance satellites, providing the Central Intelligence Agency (CIA), the Department of Defense (DoD), and other U.S. government agencies with relevant products.”
Citera
2015-10-22, 21:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"Säkert har de utvecklat teknikerna". Denna kommentar säger mycket om din typ. Hoppas att du får känna på dessa tekniker så att du sätter ditt understatement i halsen.
Jag har inga problem med att byta ut ordet "säkert" mot "självklart" eller "givetvis" om det gör dig gladare. Jag fann det dock irrelevant eftersom du kommenterade just själva ursprungspatentet.
Dessutom vet jag inte riktigt vad Harris gör i detalj så jag valde ordet "säkert" eftersom det kändes lagom kraftfullt.

Citat:
Harris Corporation kan tjäna grova pengar på sitt samarbete med bl.a. CIA. I vilken mån sådant som remote neural monitoring används för tortyr och övervakning, som ett resultat av detta samarbete, kan man bara spekulera i:

Harris Corporation, a leading provider of technical services, announced today that it has been selected by the U.S. National Reconnaissance Office (NRO) for a potential 10-year, $1 billion program to provide operations, maintenance and support services for the agency's global communications and information systems. The NRO designs, builds and operates the nation's reconnaissance satellites, providing the Central Intelligence Agency (CIA), the Department of Defense (DoD), and other U.S. government agencies with relevant products.”
Självklart och givetvis hoppas de på att tjäna pengar, det är liksom grunden för alla företag.
Och jag håller med dig om att militärindustrin knappast är den trevligaste eller mest etiska, men mycket mer vet jag inte om Harris, och du har ju vägrat dela med dig de uppgifter du påstår dig ha om dem och de som önskar protestera mot dem.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-10-22 kl. 21:54.
Citera
2015-10-23, 14:58
Medlem
Harfagers avatar
Problemet med att ens kunna bevisa förekomsten av dessa tortyrmetoder ligger ju i att det tystas ned på ALLA håll och kanter även där det sägs att ordet är fritt.

Ett bevis på detta är ju då man sänder mejl till jurister eller MR -grupper är att dessa inte kommer fram (spammas så mycket så att dessa hamnar i skräpkorgen ) eller besvaras.

Publicerade ett mejl här i går som jag sänt och har nu förbättrat det och sänt igen efter telefonsamtal.

Om jag inte ens då jag nämnt flera namn som går att kolla får svar eller råd så förstår flera att detta ämnet Zersetzung som sker i Sverige är ett ämne som är förbjudet att ens diskutera om du har bevis och en trovärdig berättelse, anser jag.

Kopia på det nya mejlet utan namn med mera .

" Hej !

Jag har varit utsatt för en hel del sedan 9* så som väckningar på nätter, skadegörelse , hot, stalking.

Allt började med en kvinna som jag träffade vars ex hade hotat henne *och han och hans gäng började mot mig också.*

Vid ett hot mot en nn till mig så ringde jag polisen , inget hände och då saker som inbrott, hot mm fortsatte *så var jag dels arg och rädd för att hoten mot nära skulle sättas i verket så då en man kom fram till mig på en restaurang och sade sig känna min antagonist så bestämde vi möte där dagen efter.*

Ingen kom från deras sida men det började dyka upp *folk runt mig som en Noname som kallade sig ”hantverkare” (9* sade han att han var polis, han hade en lägenhet på ”gatuadress”). en annan , Noname , började fråga om min dåvarande arbetsgivare , två andra frågade om jag ville bli polis (en vara en taxichaufför med telefonnummer då 070*******), en ny granne Noname dit jag flyttat frågade om jag ville gå med grupper för att spana mot dessa.

Sedan dess så har jag varit bevakad, förföljd och blivit negativt särbehandlad på arbetsplatser ( två stora ) , varit med om väldigt nära olyckor med nya bekanta som pratat som de innan etc.

Detta har pågått sedan dess fram tills i dag, väckningar på nätter har varit deras paradnummer med allt från bankningar till *dörrknackningar.*

Nya grannar som kommer med subtila hot och säger sig känna folk där jag varit tex , bland annat nu en Noname som även nämnde att han hade en släkting på Säpo. Säpo har jag hört tre fyra gånger från nya bekanta tex på arbetsplatser.

Har hänt mycket mer som jag har dokumenterat som datum tid plats och namn registreringsnummer telefonnummer och vad som inträffat och helt klara förföljelser med trakasserier som väckningar på nätter.

Nu i början nu på sommaren 2015 * så hittade jag en länk till en bloggare ang ”En kommission” *där jag och mitt dåvarande nn blev grovt vinklade som att ha något med dess försvinnande från nn i Stockholm. Då jag sökte mer på dessa nn så hade granskningskommissionen sagt i sin rapport runt *9* att man borde utreda mer där.

Länken var utlagd utav en person som då jag googlar denne och min nya granne ser att de har beröringar.

Jag har hört sedan 9* flera på stan som tex bara nämnt noname och jag tänkte att jag hade undanhållit en sak då jag *var på förhör två gånger , ena gången 198*, för jag tänkte att det inte kan ha någon betydelse men då jag fick sedan 9* höra ofta pikningar på stan och av nya grannar bekanta . (bara korta fraser ) så sände jag ett mejl till polisen 200* där jag sade att jag sätt då jag var med en bekant med upp till noname.*

Jag har även under åren inte velat göra en stor anmälan på det jag varit utsatt för då jag behöver troligen nämna ett par tidigare arbetsplatser, där två av olyckorna var nära att ske, men sökt på internet vad man kan kalla denna *form av tortyr med väckningar etc, men bara sett att väcka på nätter/störa sömn kallats lindrig tortyr, men då jag testade i frustration på STASI metoder så hittade jag Zersetzung , även det i början på sommaren),som är som en kopia på min dagbok med händelser sedan 9*.

Jag har bilder , inspelningar och min berättelse utöver dagböcker med händelser och registreringsnummer , telefon nummer etc.

Jag gjorde en polisanmälan på ett hot från noname som frågade om jag ville spana mot grupper, 200* för ett hot som han gav mig 9*, gav den även till CU men de kunde inte hitta han . Jag googlade han några år senare och hans namn stämde och arbetsplats och bild så .

Jag skulle vilja ta reda på vilka dessa är egentligen och lagföra dem alternativt sätta stopp för denna metod med zersetzung alternativt göra den känd men vet inte hur jag ska gå tillväga , jag vill först gå igenom materialet med en jurist innan jag testat en ny polisanmälan.

Jag har även ett registrerings nummer på en man som nämnde nn .Jag mötte denne person igen då jag flytta till en andrahandslägenhet och han p”ratade om att han skulle möta eller hade mött en ”Erik” , då jag kom hem så ringer en kvinna , Noname ,och sökte en Erik” ( detta var bara ett exempel på ideliga sammanträffanden utöver andra metoder) På mitt nuvarande jobb jag haft X år där försämringarna varit ständiga och förbättringar undanhållits mig och min nn nn och nn tagit stryk av överbelastningen så är det en person som liknar denne man och jag undrar hur man kan kolla om de är nära släkt. Det behöver inte betyda att denne vet något utan kan vara för att jag ska misstänka det , då förvirring är deras vilja också och jag vill bara kolla upp det till att börja med .

”Nästan 20 år” år är en lång tid och jag har bara väntat på att få ta fram min berättelse,och jag har hållit tyst i stort och *har bara gjort ett par anmälningar på skadegörelse och karaktärsmord utöver polisanmälningarna på hot, men vill nu reda ut detta då dessa nog gärna kör 20 år till då man ser ena dagen dem i gamla bilar för att komma med nya *efter en tid och hamna på tv etc.

Jag missunnar ingen något men dessa metoder vill jag inte att de kör med någon annan.

Du får gärna sända ett mottagningsbevis då mina mejl har en förmåga att inte komma fram , telefonsamtal har blivit *omkopplat en gång i alla fall.

Såg dej på nn och såg att du hade sätt en olaglig förhörsmetod och det är det minsta man kan kalla Zersetzung.

Jag började skriva på en debattsida, som jag hittat genom att googla Zertsetzung , i somras om detta och då det var så mycket ”onödigt där så flyttade jag mina inlägg till en blogg i stället med lite som jag hittat *på nätet om metoderna och även en bild på en förmodad drönare mitt ute i skogen.

Jag har bara debatterat lite allmänt och givit lite mycket maskerade exempel på vad jag varit med om och vill bara ge en liten bild av vad jag där skrivit.

Bild och kort info *
http://zersetzungisverige.blogspot.se/2015_10_01_archive.html

Mina inlägg väl maskerade för att jag inte ska bli igenkänd för tidigt*
*http://zersetzungisverige.blogspot.se/2015/10/kopierade-vittnesmal-och-beskrivningar.html "

Så här ser min mejl ut och jag är ingen författare eller juridikprofessor men om inte ett sådan text skapar frågor eller undersökningar så är Zersetzung och GS ett samhällsfenomen som skyddas utav några med åtminstone mycket pengar.
Senast redigerad av Harfager 2015-10-23 kl. 15:29.
Citera
2015-10-23, 18:55
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Din andra länk har du missförstått eller läst slarvigt - det var inget trådlöst med den: A human subject had electrodes attached to their scalp, which recorded electrical currents in the brain as the subject had a specific thought.

Din tredje länk är RT - det varken läser eller kommenterar jag.. De kommenterade t.ex. attacken mot skolan i Trollhättan idag med källhänvisning till "as cited by Norwaegian newspaper Aftonbladet"

Din fjärde länk handlar inte heller det minsta om trådlös kontroll eller avläsning av hjärnor..

Tittar du inte ens igenom dina källor innan du länkar?

Är du ens läskunnig? Jag skriver ju: "Generellt verkar det mesta nuförtiden - i princip - kunna skötas trådlöst. Jag skriver inte att precis allt kan skötas trådlöst (trots alla typer av vågor som existerar).

Samtliga artiklar tar upp hjärnan och påverkansmöjligheter. Här är ett intressant citat från den fjärde länken där en persons hjärna används för att styra någon annans kropp:

"Two researchers at the University of Washington have managed to pull off something right out of a sci-fi story: one used his brain to control the body of another."

Science fiction kan alltså vara rena rama science fact.

Bjuder på ännu ett citat, från den andra länken. Där nämns att datorer ganska snart kommer att interagera direkt med den mänskliga hjärnan, på ett obehindrat sätt, stödjande både dator-hjärna-kommunikation och hjärna-hjärna-kommunation:

"We anticipate that computers in the not-so-distant future will interact directly with the human brain in a fluent manner, supporting both computer- and brain-to-brain communication routinely," the team concluded. "The widespread use of human brain-to-brain technologically mediated communication will create novel possibilities for human interrelation with broad social implications that will require new ethical and legislative responses."

Detta stycke är mycket intressant av flera skäl. Inte bara visar den på vart det barkar utan framförallt på vad som saknas redan idag: etik och lagar som förhindrar övergrepp på människor när stat och företag - i hemlighet - prövar den nya tekniken på riktiga människor (mot deras vetskap och vilja).
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-10-23 kl. 19:51.
Citera
2015-10-23, 19:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är du ens läskunnig? Jag skriver ju: "Generellt verkar det mesta nuförtiden - i princip - kunna skötas trådlöst.

Exakt, och då undrar man ju varför du länkar en massa experiment som INTE är trådlösa. Eller hur??
Citera
2015-10-23, 20:01
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
JSjälvklart och givetvis hoppas de på att tjäna pengar, det är liksom grunden för alla företag. Och jag håller med dig om att militärindustrin knappast är den trevligaste eller mest etiska, men mycket mer vet jag inte om Harris, och du har ju vägrat dela med dig de uppgifter du påstår dig ha om dem och de som önskar protestera mot dem.

Vad gäller Harris så finns det inget mer att tillägga. De uppgifter som finns är det jag skrivit i tråden. Källan var som sagt nyhetsbrevet från denna sida: https://www.freedomfchs.com/.
Citera
2015-10-23, 20:16
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag kan faktiskt inte annat än förvånas över att Akwei kom så långt som till att en domare gick igenom materialet och avfärdade målet som oseriöst - i Sverige tror jag aldrig det hade kommit så långt men vi har ju lite annat rättsväsende förstås..

Om du blir en TI så kommer du säkerligen kunna jubla över hur rättvist detta s.k. rättssamhälle är. Då kan du säkerligen med enkelhet klassificera dig själv som en "dåre" och hänvisa dig själv till psyket. Eller så kan du säkerligen med samma enkelhet bedöma dig själv som frisk nog för att kunna samla bevis på tortyren/förföljelsen och ta det hela till domstol. Där kommer du säkerligen få ett konkret bevis på hur föredömligt det svenska rättsväsendet är, inte minst jämfört med USA:s dito.
Citera
2015-10-23, 21:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad gäller Harris så finns det inget mer att tillägga. De uppgifter som finns är det jag skrivit i tråden. Källan var som sagt nyhetsbrevet från denna sida: https://www.freedomfchs.com/.

Jaha, då kan jag bara konstatera att du tyvärr inte har några fakta alls.. Dina uppgifter bygger på ett påstått pressmeddelenade som inte verkar finnas på länken du anger.
Då ignorerar vi det och går vidare tills du lyckas prestera underlag för dina påståenden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in