2015-10-21, 20:01
Medlem
FreedomDeeps avatar
Svenska skattepengar finansierar tortyr

Regeringens största brott mot folket genom tiderna är ett faktum! Dock är det inte bara den nuvarande och sittande regeringen som ensam skall stå vid skampålen, utan ALLA regeringar som suttit de senaste 60 åren!

Hade detta skett under krigstid hade hela regeringen åtalats för högförräderi mot svenska folket!

Jag är väldigt glad för att jag äntligen har lyckats översätta detta dokument som på ett synnerligen enkelt sätt förklarar både den svåra tekniken och vilka som ligger bakom detsamma. Jag förutsätter att du läser igenom texten och samtidigt är medveten om att det inte går att beskriva med färre ord för att få fram sanningen om bedrägeriet mot oss alla! DET HÄR ÄR VIKTIGT!

Dessa ord tillhör Stig Olson som har översatt följande text: http://peacepink.ning.com/forum/topics/synthetic-telepathy

Syntetisk telepati.
En ny medicinsk digital bildteknik med avancerad lögndetektor. 2009/01/01

Denna information hänvisar till den amerikanska regeringens utveckling av "syntetisk telepati" http://www.msnbc.msn.com/id/27162401/

Neuroforsknings institut i Sverige utvecklar en ny era av global tillgång tankeläsning och sinne styrteknik. Syntetisk telepati är en tvåvägs kommunikationskanal mellan dator och hjärna (Brain interface). Syntetisk telepati kan användas för telemetrisk (fjärrstyrd) hälsokontroll- och sjukvård lika väl som ett statligt verktyg för mind control. Neuroforskare i många länder säger att de är rädda för dessa nya tekniker och ber om en etisk debatt innan det är för sent. De påpekar att risken för missbruk är stor.

Konungariket Sverige har tillsammans med regeringen i USA ett avtal om ett samarbete för att utveckla produkter för "Hemlandets säkerhetssystem" http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/04/93/90057dc9.pdf Syntetisk telepati är en del av en medicinsk avbildningsteknik som utvecklas under namnet "Hemlandets säkerhetssystem".

Sveriges roll i "Hemlandets säkerhetssystem" är uppenbar, det beror på Sveriges överlägsna kunskap om nanoteknik, avancerad radarteknik och optisk sensorteknik. Sverige har också traditioner och kunskaper från att utveckla och tillverka vapen, via till exempel företagen Saab och Bofors.

Stockholm Brain Institute som består av 10 fristående neuroforskningsteam www.stockholmbrain.se har utvecklat en medicinsk avbildningsteknik, inklusive syntetisk telepati.

Jag har själv arbetat för FOI Försvarets Forskningsinstitut, www.foi.se Institutionen för försvar och säkerhet, system och teknologi. Jag arbetade med komplicerade tekniska system för dagens krav på både den militära och civila sfären. När jag informerades om syntetisk telepati och Stockholm Brain Institute, bestämde jag mig att av etiska skäl lämna alla statliga projekt och i stället dela med mig av denna information för att få ett slut på offrens lidande.

Mikrovågors avbildningsteknik.
Sverige använder sin ledande teknik baserad på en ”mark till satellit dator-mikrovågs-sensor-kamera" (kameran är mer känd för visning över klimatförändringarna). "dator-mikrovågs-sensor-kamera" gör mer än övervakar "mobila objekt" utrustad som den är med en programvara för avancerade biometrisk kropp- och ansiktes identifikation och en GPS-funktion för att hitta objektet.
För inomhusmiljöer använder kameran ett inomhusradarsystem www2.foi.se/rapp/foir1668.pdf, www.sige.ita.br/VIII_SIGE/GE/GE012.pdf

Kameran är startverktyget för identifiering och för att ge datorn ett ordförråd för att öppna en dialog med försökspersonen. Den initiala processen är att akustiskt (bugga) registrera försökspersonens talspråk medan kameran tar bilder av hjärnan mönster. Efter den initiala processen växlar datorn till ett expertsystem. en.wikipedia.org/wiki/expert_system. Denna programvara gör matematiska beräkningar och lär sig resten via försökspersonens tankemönster. I ett ytterligare steg kan även nervceller identifieras med ett lågenergisystem som kallas signalövervakning.

Mikrovågsdatorn med sensorkamera har en funktion liknande fMRI-kameror (funktionell magnetresonanstomografi). Kameran är en aktiv multi-sensorkamera med en blandning av ljus- och ljudfrekvenser (frekvenserna är patenterad). Kameran är den aktiva delen i ett radarsystem.
Systemet använder flera passiva optiska sensorer som mottagare. Systemet strålar en förstärkt signal till försökspersonens huvud (eller den del av kroppen som avses avbildas).
Strålenfrekvensen tränger igenom både byggnader och väggar av betong, men har även ett frekvensomfång som kan ta ut bilder på vad som ligger bakom dessa byggnader och väggar.

Systemet skapar ett helt nytt utbud av möjligheter för att kunna erhålla långa avståndsavbildningar/mönsterövervakning. Det kan användas både bärbart eller fastsatt, för att kunna få en översikt av ett specifikt område som används i en obemannad farkost, eller är sammankopplade via en kort satellitsträcka. Detta verktyg kan också avlyssna alla typer av byggnader, bilar, flyg mm. Den kan utrustas med en annan programvara och användas som ett radarsystem inomhus för att mäta och göra ritningar av alla typer av byggnader.

Systemet penetrerar mänsklig hud och vävnad för att läsa hjärnmönster utan att orsaka någon skada. Kamerornas sensorer och antenner ställs in nära försökspersonen. Det lär sig och läser av tankemönster genom att ge dem en resonans som liknar stämband och mönstren används sedan vid tal. De inspelade mönstren omvandlas sedan till ett digitalt format (1/0). Systemet kan "tala" till försökspersonen med syntetiska röster som endast de specifika försökspersonerna kan höra.
Mikrovågsugnskameran är utvecklad av GigaHertz Centrum www.chalmers.se

Tillgång till hjärntekniken kan användas i medicinsk vård för mätning av syre i hjärnans blodflöde, sensorer kan upptäcka en fara och skicka ett larm innan en stroke syns. Den kan också användas som ett vägledningssystem, för t.ex blinda. Samma mikrovågsteknik för avbildning kan med alternativa programvaror identifiera mönster flödet av syre och lära sig datorer för att använda informationen för tankeläsning. Denna nya teknik är kapabel att upptäcka och kartlägga även mänskliga känslor. Syntetisk telepati inkluderar så klart en avancerad programvara för lögndetektering, som redan används i Sverige, utanför det juridiska systemet.

Under utvecklingsperioden för syntetisk telepati har Stockholm Brain Institute / Professor Anders Lanser, avdelningschef för databiologi och neuro computing www.nada.kth.se/~ALA / och professor Martin Ingvar, Martin.Ingvar@ki.se, har tagit tillfället i akt att registrera hjärnans aktivitet/tankar och tal av flera "offer" i många år. (Människor som används som försökskaniner utan deras tillstånd). Verktyget för denna kartläggning är IBMs superdator Blue Gene som är utrustad med en enorm RAM-kapacitet.

Tortyrmetoder som används i syntetisk telepati.
Offren är tänkta att utsättas för en mental nedbrytning och sedan placeras inom den psykiatriska vården, på grund av psykisk sjukdom relaterad till att "höra röster". Neurologer inom sjukvården fortsätter sedan att registrera effekterna av olika typer av droger genom att mäta skillnader i mental status genom tal och tankar när det drogade offret försöker bli av med rösterna i huvudet (röster skapade genom syntetisk telepati). Mental status såsom aggressivt, socialt beteende, sovvanor etc. Detta möjliggör för AstraZeneca (som är en del av SBI) att utveckla en ny generation av psykofarmaka. Jag anser att detta är avancerad tortyr. Svenska neuroforskare bryter mot lagen för de mänskliga rättigheterna genom användningen av syntetisk telepati.

Svenska universitet har under många år arbetat med en del av denna informationskanal, beskrivet som ”inbillningsprojekt” för ett lågt energisystem inom den telemetriska sjukvården. Den Svenska hälso-och sjukvården är redan känd som en av de bästa i världen och med den nya tekniken sänks kostnaderna, vilket kommer att bli en stor exportprodukt för Sverige.

Den politiska delen om syntetiska telepati.
Amerikanska regeringen har försökt att tvinga den svenska regeringen och dess medborgare att acceptera FRA-lagen. http://en.wikipedia.org/wiki/FRA-law. Tillsammans med FRA-lagen blir syntetisk telepati ett farligt vapen i händerna på regeringen. Sverige, med Telia Sonera, är används förmodligen som nod för den amerikanska regeringen, för att de ska kunna kontrollera informationsflödet i och ut ur Ryssland. Den svenska FRA-lagen är ett joint venture och gör Sverige till en del av det globala övervakningsnätet Echelon. http://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON.

Målet för syntetisk telepati i sin nya form är global tillgång i alla miljöer.
Flera tusen personer har under utvecklingen avlyssnats, via syntetisk telepati, i bl a banker, näringsliv, politik, polis etc genom att de ovetandes deltagit i olika workshops och liknande tillfällen.
Affärsmän i Norge, Kina, Ryssland och Japan har de senaste åren varit avlyssnade på samma sätt.
Svenska neuroforskare har på detta sätt drastiskt skadat Sveriges ställning som ett neutralt land.
Vet det Svenska Försvarsdepartementet det?

Allt detta innebär att, under alla omständigheter, Sveriges Statsminister Fredrik Reinfeldt och Sveriges Utrikesminister Carl Bildt är ansvariga för avlyssning av tusentals människor över hela världen genom syntetisk telepati. Är de medvetna om det?

Ekonomi! Stockholm Brain Institute finansieras främst av den svenska regeringen.
Stockholm Brain Institute är består huvudsakligen av Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan, Stockholms Universitet, IBM, AstraZeneca, Cogmed och Telia Sonera. Direktör för Stockholm Brain Institute är professor Hans Forssberg hans.forsberg@ki.se.
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-10-21 kl. 20:09.
Citera
2015-10-21, 20:11
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Hur går du tillväga då du förbereder stämningen ?

Kontaktade du jurist och har denne gått igenom dit material?

Jag har ju väntat så länge så jag har dragit på mig ett digert material men man ser ju tydligt förföljelsen utav samma grupp då man googlar namn etc så lite fördel är det med att ha mycket dokumenterat.

Om detta nu vore Granskningskommissionen som startade drevet mot mig med förmodligen privata och även poliser som ju tydligen enligt Gävle domen får vara och agera privata också så borde man kanske kunna begära rättshjälp för att ta detta till JK för senare domstol?

Att skriva här gynnar inte mig längre har jag märkt då det är en väldig mix med berättelser och där tom de som har mycket pengar inte ens köper inspelningsutrustning som tex kapiton kunde ha gjort , jag fick vända på slantarna verkligen för att kunna köpa batterier och band till mina tidiga rull kassett diktafoner , men då jag hade missat en hel del innan så gjorde jag detta till prio 1 för att kunna dokumentera.

Det tog för mig att tag att inse att det var viktigt med dokumentation då jag innan tänkte att jag får nog en förklaring till sist och kanske de prövar mig, så det är viktigt att man åtminstone trycker på hur viktigt det är att man använder tex den 12 timmars ljudinspelaren på mobilen då man märker att man är utsatt. Jag trodde detta var för att dels hjälpa mig så jag hade inte riktiga garden uppe plus ett par snygga brudar gjorde en "blind" .

Dessa utnyttjar allt , i början var det ett gäng jag tänkte att dessa var inga bra killar och dessa hade många av dem sina rötter i en region utav världen. I Samband med bråket så stötte jag på en person som sade sig vara från en del av samma region och denna region( del) har jag stött på flera gånger och gått som en röd tråd genom detta tror att min nya granne är från den regionen ursprungligen , han pratat mycket bra svenska men hissade USA flaggan för en tid sedan och både LK och SP nämnde ofta USA , visst det bor många Svenskar i USA , men det verkar vara en röd tråd detta med.

Då tex Crister pettersson blev intervjuad en gång så sade han något ogillande om FBI , var dessa inblandade i Palmeutredningen ? 50 miljoner är ju en bra summa för vem som helst så...

Sedan med att det inte gynnar mig att skriva här är då vissa beskriver om att de varit inlåsta och har både det ena och det andra i kroppen och hör röster mm och har dessa en agenda att tysta så sitter de nog och sänder texter på texter där de slutar till sist med skalärvågor och ship och ufon och en annan har inte en chans hos dem de varit hos innan om man nämner att detta har varit långvarigt . Andra sitter och beskriver samma metoder och att alla som varit utsatta för Zersetzung är psykiskt sjuka och en stakars jurist som kommer in här och ska försöka dela upp vad som är vettigt eller inte drunknar i en mix i denna "författarklubb".

Alla har olika berättelser i min berättelse så finns det nog budget så det heter duga , poliser och andra med positioner som riskerar fängelse då detta kommer ut vad de utsatt mig för åtminstone. Att begära tjänster utav någon släkting polare på Posten , AF , FK facket, arbetsgivaren etc behöver ju inte kosta mycket, bara en smaskig berättelse om att denna person ska vi trakassera och de kan få medhjälpare lite varstans.

Och många av dessa har varit högst medvetna om att det varit tortyr de utsatt mig för och kanske inte förstått att min tystnad inte var ett tecken på att kommissionen var på rätt spår utan helt andra orsaker då jag inte velat blanda in oskyldiga.

Återigen hur tar man fram ett passfoto på en person man har regnummer och namn plus adress på, har varit en del på jobbet nu igen som tom facket reagerat på (men jag kan ju inte säga något nu om tidigare händelser) och jag skulle vilja ha mera på fötterna för att kunna peka ut en person som släkting till den jag eftersöker passfoto på, sådana fall bör utredas och blir lättare att få gjort om jag kan visa mer än det jag har nu på det stället.
Citera
2015-10-21, 20:44
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Svenska skattepengar finansierar tortyr

R
Mikrovågors avbildningsteknik.
Sverige använder sin ledande teknik baserad på en ”mark till satellit dator-mikrovågs-sensor-kamera" (kameran är mer känd för visning över klimatförändringarna). "dator-mikrovågs-sensor-kamera" gör mer än övervakar "mobila objekt" utrustad som den är med en programvara för avancerade biometrisk kropp- och ansiktes identifikation och en GPS-funktion för att hitta objektet.
För inomhusmiljöer använder kameran ett inomhusradarsystem www2.foi.se/rapp/foir1668.pdf, www.sige.ita.br/VIII_SIGE/GE/GE012.pdf

Kameran är startverktyget för identifiering och för att ge datorn ett ordförråd för att öppna en dialog med försökspersonen. Den initiala processen är att akustiskt (bugga) registrera försökspersonens talspråk medan kameran tar bilder av hjärnan mönster. Efter den initiala processen växlar datorn till ett expertsystem. en.wikipedia.org/wiki/expert_system. Denna programvara gör matematiska beräkningar och lär sig resten via försökspersonens tankemönster. I ett ytterligare steg kan även nervceller identifieras med ett lågenergisystem som kallas signalövervakning.

Mikrovågsdatorn med sensorkamera har en funktion liknande fMRI-kameror (funktionell magnetresonanstomografi). Kameran är en aktiv multi-sensorkamera med en blandning av ljus- och ljudfrekvenser (frekvenserna är patenterad). Kameran är den aktiva delen i ett radarsystem.
Systemet använder flera passiva optiska sensorer som mottagare. Systemet strålar en förstärkt signal till försökspersonens huvud (eller den del av kroppen som avses avbildas).
Strålenfrekvensen tränger igenom både byggnader och väggar av betong, men har även ett frekvensomfång som kan ta ut bilder på vad som ligger bakom dessa byggnader och väggar.

Systemet skapar ett helt nytt utbud av möjligheter för att kunna erhålla långa avståndsavbildningar/mönsterövervakning. Det kan användas både bärbart eller fastsatt, för att kunna få en översikt av ett specifikt område som används i en obemannad farkost, eller är sammankopplade via en kort satellitsträcka. Detta verktyg kan också avlyssna alla typer av byggnader, bilar, flyg mm. Den kan utrustas med en annan programvara och användas som ett radarsystem inomhus för att mäta och göra ritningar av alla typer av byggnader.

Systemet penetrerar mänsklig hud och vävnad för att läsa hjärnmönster utan att orsaka någon skada. Kamerornas sensorer och antenner ställs in nära försökspersonen. Det lär sig och läser av tankemönster genom att ge dem en resonans som liknar stämband och mönstren används sedan vid tal. De inspelade mönstren omvandlas sedan till ett digitalt format (1/0). Systemet kan "tala" till försökspersonen med syntetiska röster som endast de specifika försökspersonerna kan höra.
Mikrovågsugnskameran är utvecklad av GigaHertz Centrum www.chalmers.se

Tillgång till hjärntekniken kan användas i medicinsk vård för mätning av syre i hjärnans blodflöde, sensorer kan upptäcka en fara och skicka ett larm innan en stroke syns. Den kan också användas som ett vägledningssystem, för t.ex blinda. Samma mikrovågsteknik för avbildning kan med alternativa programvaror identifiera mönster flödet av syre och lära sig datorer för att använda informationen för tankeläsning. Denna nya teknik är kapabel att upptäcka och kartlägga även mänskliga känslor. Syntetisk telepati inkluderar så klart en avancerad programvara för lögndetektering, som redan används i Sverige, utanför det juridiska systemet.

Under utvecklingsperioden för syntetisk telepati har Stockholm Brain Institute / Professor Anders Lanser, avdelningschef för databiologi och neuro computing www.nada.kth.se/~ALA / och professor Martin Ingvar, Martin.Ingvar@ki.se, har tagit tillfället i akt att registrera hjärnans aktivitet/tankar och tal av flera "offer" i många år. (Människor som används som försökskaniner utan deras tillstånd). Verktyget för denna kartläggning är IBMs superdator Blue Gene som är utrustad med en enorm RAM-kapacitet.

Tortyrmetoder som används i syntetisk telepati.
Offren är tänkta att utsättas för en mental nedbrytning och sedan placeras inom den psykiatriska vården, på grund av psykisk sjukdom relaterad till att "höra röster". Neurologer inom sjukvården fortsätter sedan att registrera effekterna av olika typer av droger genom att mäta skillnader i mental status genom tal och tankar när det drogade offret försöker bli av med rösterna i huvudet (röster skapade genom syntetisk telepati). Mental status såsom aggressivt, socialt beteende, sovvanor etc. Detta möjliggör för AstraZeneca (som är en del av SBI) att utveckla en ny generation av psykofarmaka. Jag anser att detta är avancerad tortyr. Svenska neuroforskare bryter mot lagen för de mänskliga rättigheterna genom användningen av syntetisk telepati.

Svenska universitet har under många år arbetat med en del av denna informationskanal, beskrivet som ”inbillningsprojekt” för ett lågt energisystem inom den telemetriska sjukvården. Den Svenska hälso-och sjukvården är redan känd som en av de bästa i världen och med den nya tekniken sänks kostnaderna, vilket kommer att bli en stor exportprodukt för Sverige.

Den politiska delen om syntetiska telepati.
Amerikanska regeringen har försökt att tvinga den svenska regeringen och dess medborgare att acceptera FRA-lagen. http://en.wikipedia.org/wiki/FRA-law. Tillsammans med FRA-lagen blir syntetisk telepati ett farligt vapen i händerna på regeringen. Sverige, med Telia Sonera, är används förmodligen som nod för den amerikanska regeringen, för att de ska kunna kontrollera informationsflödet i och ut ur Ryssland. Den svenska FRA-lagen är ett joint venture och gör Sverige till en del av det globala övervakningsnätet Echelon. http://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON.

Målet för syntetisk telepati i sin nya form är global tillgång i alla miljöer.
Flera tusen personer har under utvecklingen avlyssnats, via syntetisk telepati, i bl a banker, näringsliv, politik, polis etc genom att de ovetandes deltagit i olika workshops och liknande tillfällen.
Affärsmän i Norge, Kina, Ryssland och Japan har de senaste åren varit avlyssnade på samma sätt.
Svenska neuroforskare har på detta sätt drastiskt skadat Sveriges ställning som ett neutralt land.
Vet det Svenska Försvarsdepartementet det?

Allt detta innebär att, under alla omständigheter, Sveriges Statsminister Fredrik Reinfeldt och Sveriges Utrikesminister Carl Bildt är ansvariga för avlyssning av tusentals människor över hela världen genom syntetisk telepati. Är de medvetna om det?

Ekonomi! Stockholm Brain Institute finansieras främst av den svenska regeringen.
Stockholm Brain Institute är består huvudsakligen av Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan, Stockholms Universitet, IBM, AstraZeneca, Cogmed och Telia Sonera. Direktör för Stockholm Brain Institute är professor Hans Forssberg hans.forsberg@ki.se.

Länkarna fungerar inte De som ska beskriva något om dessa tekniker.

Visst kommer det nog teknik som kan mäta tex om man äter ett äpple , om man skannar tillräckligt många så får man ett mönster för smak och kan se detta med tekniker, man får förutsätta att alla har samma smak utav ett äpple och regerar på samma sätt. Detta vore ju bra i tex flygplatskontroller för att se vilka som möjligen skulle kunnas tänkas vilja kapa planet eller bara ta sig till en semester ort.

Men varför skulle man vilja hålla detta hemligt ? Visst kan någon käka äpple och tänka på päron bara för att djäklas men det borde ju i sådana fall även det kunna mätas. Kommer ihåg ett barnprogram där programledaren satte en mugg eller liknande under näsan med äppeljuice och tuggade på en rå potatis samtidigt och sade att detta skulle göra så att potatisen smakade äpple.

Allt kommer att kunna mätas så småningom men viktigare att se till att de som kan få teknikerna inte missbrukar dem.
Citera
2015-10-21, 20:56
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du svarade på ett svar till en annan användare som om du svarade för er båda! Ska jag då ignorera den andra användaren helt och
Citat:
1.
börja prata med dig enbart
Citat:
2.
eller faller det sig fullt naturligt att tilltala er båda när svaret dessutom innehåller argument som rör FreedomDeeps inlägg?

1. Ja.

2. Nej, vissa saker FD skriver håller jag med om andra inte. När jag citerar försöker jag att endast svara på det som citeras genom att hålla mig till sak(das ding an sich för att citera en tysk kändis). Jag anser att det värsta med GS är om staten skulle upprätta psykologiska profiler om en person och det är klarlagt att så sker genom ett eller flera beslut av Justitieombudsmannen.

T.ex är jag av uppfattningen att skalärvågor osv inte är en match för det mänskliga psyket, det är bara att vända alla sina psykologiska svagheter till styrkor. Jag vill alltså förringa deras effekt.

En annan femma är om det t.ex genom ett vaccin går att läsa tankar, men som du ser så håller jag mig inte till sak och då blir det grötigt, jag har även gått OT.
Senast redigerad av Djamilla 2015-10-21 kl. 20:58.
Citera
2015-10-21, 21:18
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Hur länge och varför har de varit efter dej med dessa vågor ? Var gör dessa vågor med dej? Varför startar du inte en tråd om detta ?

Står över att svara på dessa frågor av olika skäl.
Citera
2015-10-21, 21:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djamilla
1. Ja.
Aha, så du bröt in mitt i vår diskussion och bad MIG förklara varför FreedomDeep använder värdelösa argument om 20 år gamla havererade rättsprocesser som du anser är hemligstämplade/sekretessbelagda??
Du får nog se över VEM du skriver till och frågar om du vill bli exklusivt behandlad...
Att du tror dig vara förföljd kanske helt enkelt är en följd av att du har svårt att tolka omvärlden och sätter dig själv på piedestal i mitten?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-10-21 kl. 21:32.
Citera
2015-10-21, 21:32
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ett givet påstående från er sida - men varför tar ni i sådant fall ens upp en helt meningslös 20 år gammal stämningsansökan? Förstår ni inte hur irrelevant det är oavsett om den fått avslag pga att den var oseriös (som angavs i detta fall) eller pga något annat?

Meningslös stämningsansökan - driver du med oss eller? Akweis stämning visar på hur långt man hade kommit med exempelvis remote neural monitoring redan då.

Harris Corporation måste vara riktigt nöjda att de är ägare till Robert Malechs patent för remote neural monitoring.
Citera
2015-10-21, 21:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Meningslös stämningsansökan - driver du med oss eller? Akweis stämning visar på hur långt man hade kommit med exempelvis remote neural monitoring redan då.

Nej, hans stämning visar ingenting annat än vad Akwei trodde. En stämningsansökan är inget bevis, den kan dock innehålla bevis men det ansåg domaren uppenbarligen inte eftersom han avfärdade fallet som oseriöst!

Har du ens tittat i underlaget - det är fullproppat med källangivelser till känd SciFi-litteratur!! Det är ju som att stämma folk för att de försöker strypa en på avstånd och ange StarWars & Darth Vader som källhänvisning!

Citat:
Harris Corporation måste vara riktigt nöjda att de är ägare till Robert Malechs patent för remote neural monitoring.

Det är möjligt men du har fortfarande inte visat var det där uppropet till protest finns och vad det handlar om. Kan du länka det är du snäll för annars har jag inne aning om vad du pratar om..

För övrigt är den extremt ICKE-"remote" eftersomden kräver att sensorer fästs på objektets skalle och att man håller sig i närheten av apparaten som läser av sensorerna - jag tror de flesta skulle märka om de satt fast i en maskin...
The necessity for physically attaching the measuring apparatus to the subject imposes several limitations on the measurement process. The subject may experience discomfort, particulary if the measurements are to be made over extended periods of time. His bodily movements are restricted and he is generally confined to the immediate vicinity of the measuring apparatus.

Här - bygg en själv: http://www.google.com/patents/US3951134
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-10-21 kl. 21:48.
Citera
2015-10-21, 22:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du svårt att acceptera att något likt remote neural monitoring kan användas systematiskt för att övervaka och tortera människor?

Eller bättre fråga kanske; hur mycket får du betalt för att förlöjliga denna typ av diskussioner? Bifogar källförteckningen så alla kan ta del av den och bedöma själva:
Tack, det var vänligt av dig. Tänk alltså att detta är källor som man försökte använda som bevis i en rättegång mot påstådd gangstalking.

Arthur C. Clarke's July 20, 2019
Take a guided tour of the future and behold a spectacular panorama of how life will be in the twenty-first century.
http://www.amazon.com/Arthur-C-Clarkes-July-2019/dp/0025258001

D S Halacy
Cyborg: evolution of the superman
Wiki: A cyborg (short for "cybernetic organism") is a theoretical or fictional being with both organic and manufactured parts.
The term was coined in 1960. D.S. Halacy's Cyborg: evolution of the superman in 1965 spoke of a "new frontier" that was "not merely space, but more profoundly the relationship between 'inner space' to 'outer space' – a bridge...between mind and matter

http://www.worldcat.org/title/cyborg-evolution-of-the-superman/oclc/1284726

Det är fantasifull läsning minst sagt, från sent 50-tal till 80-tal..
Citera
2015-10-22, 16:11
Medlem
Strychnos avatar
OT raderat.

//Moderator.
Citera
2015-10-22, 17:00
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Enligt vems logik har majoriteten vanföreställningar? Vilken psykos? Slumpmässigt utvalda? Är inte hur viktiga? Finns inte förföljarna?

Du radar upp påståenden som du inte har minsta belägg för, de är dessutom fullständigt felaktiga eftersom gs är en realitet. - "Gang stalking is possible thanks to extreme police corruption. It’s the fastest growing crime."
http://www.gangstalkingwiki.com/Mobile.htm
http://stopeg.com/ - We currently have 124,843 members registered.

Enligt den här logiken:

För varje person som upplever sig förföljd behövs åtminstone någon handfull förföljare, så vi kan leka med siffran "fem" förföljare, för att göra någon sorts exempel.
Jag har ingen aning och det är nog svårt att veta exakt hur många som faktiskt känner sig förföljda.
Vi kan leka med exempelsiffror.
Säg att 100 personer upplever att de är gangstalkade. Det ger att 500 personer är upptagna med stalking.
Det är inte gratis att göra något, så det skulle kosta en del pengar att hålla igång all den här stalkingen, vilket behöver motiveras på något sätt, förslagsvis att det finns en anledning att använda dessa resurser ( i brist på något bättre), på att härja med en specifik individ.
Resurserna som används måste således balansera upp kostnaden som individen skulle kunna ställa till med om man inte jävlades med denne.
Majoriteten av människor med paranoida föreställningar saknar medel, kunskap, information, position, inflytande, att vara ett hot mot någon som skulle ha resurserna att gangstalka dem.
Så, där är ganska enkel logik.
Det utesluter inte att GS existerar, bara att det kan vara värt att kritiskt fundera över sina upplevelser om man verkligen vill komma till en lösning. Det är alltför lätt att skylla ifrån sig på makter som man inte rår över, så man slipper ta ansvar över att ta itu med vad den verkliga orsaken till upplevelsen kan vara, som man själv skulle kunna rå över, eller måste acceptera är en vanföreställning som ingen annan har med att göra men som man inte lyckas rå över.
T.ex om man händelsevis lider en smula av en psykos, eller är tjackpundare.

Adam Marshall Dobrin har på olika av sina bloggar skrivit i längder om att vara mål för stalking. Jag köper en hel del av hur det skulle kunna gå till och varför, är dock mer skeptisk till om han faktiskt blivit utsatt.
https://adamdobrinframedbyilluminati.wordpress.com/

å så skriver han böcker
http://www.amazon.com/Adam-Marshall-Dobrin/e/B00CO8P9BQ

Innan allt brakade loss beskriver han hur det festades med diverse substanser, i synnerhet ketamin om mitt minne inte sviker mig.
Jag tror att det är fullt möjligt att bruka vissa substanser för att få perspektiv eller insikter som man annars inte skulle fått, som kan vara gynnsamma i vad man vill åstadkomma. Rent hypotetiskt skulle han kunnat trilla runt i någon sorts divine kosmos och kommit tillbaka med knepigt förmedlad information.
Sannolikheten talar enligt mig mer för att han helt enkelt fuckat upp skallen lite.
En snubbe med messias-komplex förstår att han, i egenskap av varande Messias, är ett hot mot den rådande ordningen, och det förklarar varför han finner ett växande antal fiender varhelst han befinner sig.
... typ i likhet med hur det oftast låter när folk känner sig gangstalkade.
Senast redigerad av LéKriss 2015-10-22 kl. 17:36.
Citera
2015-10-22, 17:53
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Tack, det var vänligt av dig. Tänk alltså att detta är källor som man försökte använda som bevis i en rättegång mot påstådd gangstalking.

Arthur C. Clarke's July 20, 2019
Take a guided tour of the future and behold a spectacular panorama of how life will be in the twenty-first century.
http://www.amazon.com/Arthur-C-Clarkes-July-2019/dp/0025258001

D S Halacy
Cyborg: evolution of the superman
Wiki: A cyborg (short for "cybernetic organism") is a theoretical or fictional being with both organic and manufactured parts.
The term was coined in 1960. D.S. Halacy's Cyborg: evolution of the superman in 1965 spoke of a "new frontier" that was "not merely space, but more profoundly the relationship between 'inner space' to 'outer space' – a bridge...between mind and matter

http://www.worldcat.org/title/cyborg-evolution-of-the-superman/oclc/1284726

Det är fantasifull läsning minst sagt, från sent 50-tal till 80-tal..

Fantasifull läsning säger du. På vilket sätt? Vet du ens vilka delar Akwei hänvisar till i dessa böcker? Låt mig gissa; du har inte läst en enda av de böcker du nämner och du vet inget om dessa egentligen?

Och vad säger du om alla de andra källhänvisningarna då - var de också "fantasifulla"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in