2015-10-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hon är inte åtalad så hon har inget att försvara.

Indeed! Fel plats vid fel tidpunkt.. Men hade det inte hänt den dagen så är risken stor att hon åkt på det en annan dag (Eller någon annan flicka)

jag skrev han....inte hon
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Jag tror tjejer i den åldern som ser bra ut är van att killar i olika åldrar spanar in dom med sina blickar.

Exakt, vi som är män har ju inte samma upplevelser. Lisa såg dessutom bäst ut av personalteamet och hon är säkert van att få blickar av killar/män. Går ju inte hänga upp sig och bli misstänksam varje gång det sker.
Medlem
Citat:
Stor chans att han hade fått riv eller bitmärken på sig någonstans. Åtminstone om han skulle släpa henne från cafet till ladan. Men det mesta tyder ju på att han inte gjort det .

Dock har han ju massa rivsår - så pass djupa att blod har hamnat innanför hennes kläder och på andra ställen.
Bannlyst
Är detta rätt man som är misstänkt för mordet?

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius?fref=ts
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Om du säger att Wikipedia är en osäker källa för att vem som helst kan skriva där så har du missuppfattat hur Wikipedia fungerar och ska användas.

Väntar med spänning på FUP, så mycket som är oklart. Det verkar vid en första anblick helt solklart att MGM är GM, men vissa delar, såsom att vittnen sett bilen så tidigt som 20-30 minuter senare omkullkastar ju allt egentligen. Det är ju helt jävla omöjligt att hinna på den tiden. Även om det är en timme så är det egentligen omöjligt, han ska alltså ha hunnit "kidnappa" henne, hänga henne (och tejpa runt huvud/ansikte), dra en runk, plocka ner liket, frakta det till en annan plats.... Det känns som att något vittne måste tagit fel på tiden annars så har jag svårt att se bevisningen hålla trots allt :/

Edit: medan jag skrev posten så kom FUP upp, tackar!
det är inte att jag säger att Wiki är dåligt det är bara att den är ej en 100% källa---är du med mig. , fan det är piss-akademikern i mig som talar, nu lyssnar vi på Pharrel-Happy o blir sams.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Gick in här efter att ha läst Aftonbladets bristfälliga rapportering men kollade efter dina rekommendationer expressen och där fick jag svar på alla mina svar! Tack!

Dock undrar jag fortfarande lite över hur han fick upp henne? Är Lisa Holm så pass liten eller svag? Verkar vara rätt svårt att få upp en kvinna eller så användes kniven som ett hot? Munnen och näsan tejpades även men hon dog av hängningen - var det möjligt för henne att fortfarande andas genom tejpen om den var slarvigt påsatt?

LH var 165 cm lång och vägde troligtvis, jag gissar bara, runt 55-65 kg. Hon var troligtvis väldigt lätt och en enkel match för GM.

Hon kan ha andas men eftersom hon nog var i en full adrenalinkick och livrädd så blir det svårt att kunna andas normalt i ett sådant läge. Lägg till då att hennes mun och näsa var för tejpade så blir det ännu svårare att andas.
2015-10-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Helt klart har det ett sexuellt betingat mord, även om GM inte våldtog offret.
Han har ju stått och tittat på flickorna i cafet och runkat i sin lilla spermabod.
Fan vad äcklad jag blev när jag kom till spermaboden.

Jag hoppas den litauiska polisen direkt börjar kolla liknande ouppklarade fall i närheten till var han har befunnit sig. Säkert inte första gången han gjort detta.

Att frun inte visste känns 50/50. Han kan ha haft ett vaniljsexliv med sin fru och i hemlighet haft sin böjelse för småflickor och bondage. Känner många som har ett normalt vanljsex förhållande med sina fruar men som går igång på bondage online. Inget konstigt med det.

Men varför finns fruns DNA på Lisas trosor ?

Mitt fetade: Något som förbryllar men en orsak kan vara hans uppenbart dåliga hygien och på så sätt har trosan kontaminerats via GM. Kan inte hitta någon annan förklaring utifrån övrig teknisk bevisning.

Att hon skulle avsatt Dna på ett enda ställe och vara inblandad tror jag nu inte en sekund på. Däremot kan hon och brodern omedvetet gjort vissa saker och det tror jag stavas i hierarkin inom gruppen, man har helt enkelt inte vågat ifrågasätta någonting.
2015-10-23, 18:42
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte om pappa är nykter och hämtar när man är på fest - då har föräldrarna rätt bra koll faktiskt.

Får nästna lite fri religiösa vibbar från familjen. Inget som har med brottet att göra, men att de har haft stenkoll på sin dotters liv är uppenbart. Ingen facebook, kollat aktivitet kring instagram osv.
2015-10-23, 18:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Stor chans att han hade fått riv eller bitmärken på sig någonstans. Åtminstone om han skulle släpa henne från cafet till ladan. Men det mesta tyder ju på att han inte gjort det .

Jag gissar att utredarna spekulerat att kökskniven man hittade i hans bil använts för att genom hot få henne att följa med honom in i ladan.

Det lär dock aldrig kunna bevisas och det finns definitivt andra möjliga förklaringsmodeller. Även om jag har lite svårt att förstå varför hon helt frivilligt följt med honom in dit.
2015-10-23, 18:43
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Gissar på att han lurade till sig Lisa med ett problem på sin mobil.
Hello, can you help me with this thing from my bank.
It is in swedish and i dont understand.
Lisa säger absolut, hon har sätt killen tillsammans med brodern och frun
Lisa fixar och råkar/medvetet ringa upp pappa med mobilien i fickan
Lisa säger, there u go.

Jag tror snarare han bad om att få hjälp med något i ladan. Typ bad Lisa om att hålla något och hon såg det som en enkelt uppgift. Kan varit så att NB frågat på svenska och Lisa svarar på svenska. Som sagt, en enkel fras går att lära in.

Förklarar inte varför nyckeln sitter kvar i mopeden, men jag tror hon helt enkelt bara glömde den. Eller struntade i den, risken för stöld är ändå minimal där ute på slätten.
2015-10-23, 18:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Någon mer som noterat detta ur förhöret med Irina B på sid 1307 (FUP:s egen numrering)

(förhörsledarens repliker kursiverade)

Problem med potensen och erektionssvårigheter är ju vad jag förstår ganska vanliga bland den här typen av förövare. Här framkommer ett tydligt mönster av sexuell dysfunktion.

Det kan ju vara att han vill vara den här normala vaniljsexpappan men att hans bondage/pedofila/hebefila sida har tagit totalt över. Porrskadad deluxe.
2015-10-23, 18:44
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Är detta rätt man som är misstänkt för mordet?

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius?fref=ts

Nej, här är rätt konto: https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?fref=ts

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in