2015-10-23, 16:41
Medlem
Trollsvanss avatar
Jag har inte börjat läsa FUPen än. Tänkte på det att allt ska ha hänt inom två timmar. Om man tänker på alla spår, så rimmar det ju rätt med att han måste gjort allt snabbt och inte hunnit tänka på vilka spår han lämnat.

Är han också mitt uppe i en sexuell fantasi så lär han väl verkligen skita i vilket just där och då?
Medlem
elpirros avatar
Nu har jag inte följt fallet så noga förutom att man kikat in här då o då men fy i helvete vilket vidrigt jävla mord. Finner inga ord. Öga för öga känns som det mest rättvisa straffet.

Vad för straff kommer han få? 10+?
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det värsta är att all tid han suttit häktad kommer dras av ifrån straffet avskummet får...
Hoppas han får ordentligt med kuk i fängelset.....

EN STOR ELOGE TILL POLISEN när man läser igenom FUP så förstår man tydligt att dom velat ha ett riktigt starkt mål emot GM innan åtalet... Det finns överflöd med bevis och incidenter som tyder på att den åtalade är skyldig bortom allt rimligt tvivel.

Jag håller med, tycker mig se en bild där polisen misstänker litauierna redan i början men är väldigt försiktiga. Som sagt, NB är den skyldige utan tvekan!
2015-10-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Det vi menar är konstigt är att frugans DNA finns på trosorna men inte GM:s. Om det är han som smetat av frugans DNA på trosorna borde väl rimligtvis även hans DNA finnas där också?

Jag tror att det finns en anledning till att polisen frågat frugan om hur ofta GM tvättar sig. Troligen tror även de att hennes DNA hamnat där det hamnat pga att GM bara tvättar sig en gång i veckan.
2015-10-23, 16:42
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Nu har jag inte följt fallet så noga förutom att man kikat in här då o då men fy i helvete vilket vidrigt jävla mord. Finner inga ord. Öga för öga känns som det mest rättvisa straffet.

6 år sluten psykiatrisk vård är min kvalificerade gissning
2015-10-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är närmast självklart att mordet skedde med uppsåt - vad skulle GM annars ha gjort efter att ha våldfört sig på henne, låtit henne gå därifrån och därmed försäkrat sig om ett långt fängelsestraff och sannolikt aldrig få se sin fru och dotter igen?

Förstå mig rätt, initialt tror jag inte han tänkte att nu skall jag döda flickan när han såg henne utan hans tanke var sexuellt förgripa sig på henne men sådana grova överfall slutar oftast väldigt illa.
I hans värld vid tillfället ser han inte framtida konsekvenser då han är så jäkla hormonstinn att hjärnan inte fungerar.
Att han dödar henne med uppsåt är klart men först när han skrider till verket inne i ladan, före det tror jag att det var stark sexualdrift och få dominera offret, konsekvenserna ser han inte i sin värld.

Hade detta varit välplanerat så hade han inte spridit tillhörigheter och spår som en gödselspridare.
2015-10-23, 16:44
Medlem
Citat:
Det finns nog fler än du och jag anar. Däremot är det ytterst få som faktiskt går ifrån tankar till handling tack och lov.

För första gången så tror jag faktiskt att frun var helt ovetande om vad han gjort.
Hon anade självklart mer och mer.. Men hon var aldrig med på det, och hon såg aldrig Lisa.

Fyfan stackars fru ändå....

Hennes man har datorn full med våldsporr (Strypningar, Bondage och allmän förnedring) samt att han mördat en ung flicka... Hon måste vara helt förstört inombords.

PS: Skoj att folk faktiskt laddar ner FUP och skapar sig en egen uppfattning.. Har över 300 nedladdningar på min länk redan

Men bara att ha fantasier om det är ju sjukt bara det.. Det kan inte vara friskt.
Ja hans fru är nog i chock.. frågan är om hon ens kommer kunna gå vidare i livet efter att ha levt ihop med denna människa. Känns mer som en skräckfilm än verklighet det här.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag är tveksam, är ju en hel del grannar som i förhör delger att det tycker hela "familjen" verkar nedstämda och röker mycket etcetera

Jag tror de vet..
Eftersom han sagt till henne att ljuga fram ett alibi åt honom så anar hon nog att något är jäkligt fel och att han inte varit där han sagt till henne (och brodern).
Däremot visste hon nog inte - utan snarare hade misstanken/en oro inför hans lögn.

Såvitt åklagaren bedömt det så är hon och hans bror inte inblandade i mordet - så man får nog utgå från att det är så.

Dock -- den andra rösten som pappan hörde i telefon --- vem kan det vara om det nu inte är brodern.
Medlem
Citat:
Dom har tydligen hittat avgörande DNA på insidan av Lisas högra lår.
Vill ni veta exakt var i FUP så tryck CTRL + F och sök på Tops insida lår

Själv har jag inte hittat någon bra förklaring till att 35:åringens frus dna finns i Lisa Holms trosor...:O
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att få ett rent helvete på kåken!

Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Jag vet en kille som kommer få ett rent helvete inne på kåken i alla fall. Om denne kille ens kommer därifrån levandes.

Jag tror faktiskt inte att han kommer att göra det!

Vare sig här eller hemma i Litauen.
2015-10-23, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skiter inne på golvet gör han tydligen också.
Vad är det här för människa??

Det är sådana rovdjur Jönsson hade som arbetskraft. Spelar roll vad det är för några. Bara de kan jobba..billligt..Girigheten i ett nötskal..

Verkar vara det värsta packet man kan tänka sig..Det finns fler sådana här från östra kontinenten..
2015-10-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Blir han fälld så blir det livstid, tror jag. Någon psykisk sjukdom kommer de inte hitta på honom, snarare en personlighetsstörning i så fall som inte ger psykvård. Hans liv har varit välordnat och han har skött sitt arbete och alla tider och varit trevlig mot alla, utom LH, så någon psykos har han knappast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in