2015-10-23, 15:19
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kan du länka denna bild från mjölkrummet igen, och den på `spermarummet` har tappat bort mina , tack. I väntan på FUP.

Jag har inte några sådana bildlänkar. Bilden som var länkad i det jag svarade på kan du väl hitta om du klickar tillbaka på den lilla gråpilen i det citerade inlägget.
2015-10-23, 15:19
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazelswede
Kanske ej lagstagdagt jag har ingen källa o vägrar länka till Wikie för det är enligt mig aldrig en källa, eftersom vem som helst kan skriva där, men jag tror Rikspolisstyrelsen och Åklagarkammaren gått ut med rekommendationer att ej publicera sådant i offentlig FUP, men det finns folk på forumet som är mer insatta i juridik än mig.
Om du säger att Wikipedia är en osäker källa för att vem som helst kan skriva där så har du missuppfattat hur Wikipedia fungerar och ska användas.

Väntar med spänning på FUP, så mycket som är oklart. Det verkar vid en första anblick helt solklart att MGM är GM, men vissa delar, såsom att vittnen sett bilen så tidigt som 20-30 minuter senare omkullkastar ju allt egentligen. Det är ju helt jävla omöjligt att hinna på den tiden. Även om det är en timme så är det egentligen omöjligt, han ska alltså ha hunnit "kidnappa" henne, hänga henne (och tejpa runt huvud/ansikte), dra en runk, plocka ner liket, frakta det till en annan plats.... Det känns som att något vittne måste tagit fel på tiden annars så har jag svårt att se bevisningen hålla trots allt :/

Edit: medan jag skrev posten så kom FUP upp, tackar!
Senast redigerad av Tjollepelle 2015-10-23 kl. 15:23.
2015-10-23, 15:20
Medlem
PeterNosters avatar
Anton Strand säger att föremål har hittats som åklagaren inte har låtit undersöka som kan innehålla DNA från bror och hustru som han tror är inblandade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Vad menas med att Lisa hängdes? Dödsorsaken var väl kvävning eller har jag fel?

Har aldrig hört talas om att någon hängts mot sin vilja förutom statliga avrättningar.

EDIT: Han har alltså hängt henne levande efter att ha tejpat för näsa och mun. Vilket jävla as. Har aldrig hört talas om något liknande.

precis ett jälva as han har alltså stått och tittat och runkat samtidigt på som hon hängde och sprattlade och kämpade för sitt liv .... hade det varit min dotter hade jag nog hellre sett att hon våltogs snabbt och dödades av två onda alternativ. FY FAN !!!!
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Vet inte om nån lagt upp FUP, men här kommer den igen isf, om det nu funkar.

https://minfil.org/v5fakfb2b7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_86.zip

Till trådstarten.

/Mod

Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Hej.
Jag har hämtat ut FUP nu, den som vill ha den kan swisha över 120 kr till mig och ge mig din e-post så skickar jag allt till dig.

http://i60.tinypic.com/mwv8k2.jpg

Insamlingar till FUP är tillåtna. Admin har medgett undantag för sådana här insamlingar, annars hade det stritt mot regel 1.01.
Men förutsättningen för att detta undantag ska ges är att FUP.en läggs ut i tråden, inte att den skickas till särskilt utvalda.

Nu finns det redan en FUP som en annan postare har fixat, men det skadar inte att ha flera länkar.

/Mod
2015-10-23, 15:21
Medlem
JonJansefssons avatar
"S och H (Lisa Holms föräldrar) har i stort varit restriktiva med vad Lisa fick använda på nätet. Lisa fick t.ex. inte ha Facebook." enligt förhör. Lite skruvat eller?

Framgår även att MGM har bajsat i ladan. Fräscht.
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Han hade tänkt våldta, men blev avtänd av att Lisa tydligen inte klarade av att överleva att få mun och näsa övertejpad. Därför är hon bara avklädd men inte våldtagen.

Anledningen till att fruns DNA är på insidan av trosorna är väl antingen att han inte tvättat händerna sen han tallade på frun senast, eller att frun varit med och städat undan kroppen och försökt dra på trosorna.

ELLER så har han inte dragit av trosorna utan bara stått och runkat och tittat på när hon plågats till döds (frun har tvättat byxorna så han lär ha haft sperma eller blod på dem). Han kan ha ringt dit frun eller tagit med sig Lisas kropp hem innan Lisa flyttades och pga smutsiga byxor så har frun velat kontrollera att han "bara" mördat henne och inte våldtagit, så HON har dragit av trosorna för att kolla efter tecken på att maken varit där och härjat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Du har räddat min helg! TACK!

Finns det någon som kan dela upp den, över 100 MB går inte att tanka utan wi-fi :/
Medlem
Vilket program funkar att öppna filen i ifrån mobilen? winzip funkar ej..
2015-10-23, 15:22
Medlem
Kan någon godhjärtad dela upp FUP i mindre delar och lägga upp? Min stackars iPad hänger sig...
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror inte initialt att avsikten var att mörda offret men omständigheterna gav ingen annan utväg för NB, utan att utföra dominans men offrets motstånd (kamp) gör att det går väldigt fort överstyr.

Visst kan han haft avsikt att även döda offret men jag tror inte att det var planen men sådana här grova överfall slutar sällan bra, den sista spärren saknas hos banemannen.

Det är närmast självklart att mordet skedde med uppsåt - vad skulle GM annars ha gjort efter att ha våldfört sig på henne, låtit henne gå därifrån och därmed försäkrat sig om ett långt fängelsestraff och sannolikt aldrig få se sin fru och dotter igen?
Senast redigerad av DaEzz 2015-10-23 kl. 15:24.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Av en HÄNGNING så dör man inte av kvävning. Man dör av knäckt nacke

Bara om fallhöjden är tillräckligt stor för att nacken ska knäckas. Annars kvävs man. Vid professionella avrättningar används vanligen en fallucka för att få tillräcklig kraft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in