Citat:
Ursprungligen postat av
Mazelswede
Kanske ej lagstagdagt jag har ingen källa o vägrar länka till Wikie för det är enligt mig aldrig en källa, eftersom vem som helst kan skriva där, men jag tror Rikspolisstyrelsen och Åklagarkammaren gått ut med rekommendationer att ej publicera sådant i offentlig FUP, men det finns folk på forumet som är mer insatta i juridik än mig.
Om du säger att Wikipedia är en osäker källa för att vem som helst kan skriva där så har du missuppfattat hur Wikipedia fungerar och ska användas.
Väntar med spänning på FUP, så mycket som är oklart. Det verkar vid en första anblick helt solklart att MGM är GM, men vissa delar, såsom att vittnen sett bilen så tidigt som 20-30 minuter senare omkullkastar ju allt egentligen. Det är ju helt jävla omöjligt att hinna på den tiden. Även om det är en timme så är det egentligen omöjligt, han ska alltså ha hunnit "kidnappa" henne, hänga henne (och tejpa runt huvud/ansikte), dra en runk, plocka ner liket, frakta det till en annan plats.... Det känns som att något vittne måste tagit fel på tiden annars så har jag svårt att se bevisningen hålla trots allt :/
Edit: medan jag skrev posten så kom FUP upp, tackar!