• 3
  • 4
2015-10-23, 17:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Här kommer en lista från en hobbyalkoholist som hatar alkohol men jämt dricker det ändå. Har aldrig druckit någon dyr vodka, så detta är fattigmanslistan.

Mina topp tre värsta:
1. Vanlig vodka. Värre än billigaste smuggel
2. Zaranoff. Billigaste smuggel, spyvodka
3. Explorer. Allmänt äcklig, dock bra pris

Mina topp tre bästa:
1. Finlandia. Smakar absolut ingenting, slinker ner som vatten. Ingen bakfylla eller spya
2. Absolut Päron. Söt som fan men lättdrucken
3. Smirnoff. En misslyckad Finlandia

EDIT: Kom på en riktigt hemsk jävel som tar över förstaplatsen på "värstalistan". I Spanien finns "Rushkinoff", är dessutom den enda vodkan som används i Magaluf. Det finns ett fenomen som kallas "Rushkinoff cough", testa googla vettja. UNDVIK DENNA!
Okej, Vanlig vodka tycker jag är klart godkänd, likaså Explorer som dras med ett elakt rykte. Zaranoff har jag inte smakat, men om den är likvärdig så kanske det är ett alternativ det också.
Både Finlandia och Smirnoff tycker jag är överreklamerade och inte särskilt goda, Absolut Päron har jag inte smakat och skulle heller aldrig köpa, sprit ska smaka sprit, inte som något jävla diskmedel eller saft.
Citera
2015-10-23, 18:25
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, Vanlig vodka tycker jag är klart godkänd, likaså Explorer som dras med ett elakt rykte. Zaranoff har jag inte smakat, men om den är likvärdig så kanske det är ett alternativ det också.
Både Finlandia och Smirnoff tycker jag är överreklamerade och inte särskilt goda, Absolut Päron har jag inte smakat och skulle heller aldrig köpa, sprit ska smaka sprit, inte som något jävla diskmedel eller saft.

Både Vanlig vodka och Explorer har en tydlig billig vodka smak(finkel), men ja, om man uppskattar smaken den smaken så är det helt okej vodka!

Smirnoff är överreklamerad. Dock smakar den inte mycket mer än bara ren vodka, vilket gör att den platsar än så länge.

Jadu, det beror ju på. Vill man bli full och tycker inte om sprit generellt? - Då är Absolut Päron bra. Dock är det en sån spritsort som man dricker en, två gånger och sen har man tröttnat.

"sprit ska smaka sprit" - Det tycker jag Finlandia gör, ren och slät, kanske för slät om man verkligen gillar spritsmaken. Har du något tips på en bra vodka då? Eller gin, jag älskar gin.
Citera
2015-10-25, 17:11
Medlem
VietnamByNights avatar
Jag dricker i vanliga fall Stolichnaya men det händer att jag köper Good Ol' Sailor vodka för att grogga på.
Citera
2015-10-25, 18:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Både Vanlig vodka och Explorer har en tydlig billig vodka smak(finkel), men ja, om man uppskattar smaken den smaken så är det helt okej vodka!

Smirnoff är överreklamerad. Dock smakar den inte mycket mer än bara ren vodka, vilket gör att den platsar än så länge.

Jadu, det beror ju på. Vill man bli full och tycker inte om sprit generellt? - Då är Absolut Päron bra. Dock är det en sån spritsort som man dricker en, två gånger och sen har man tröttnat.

"sprit ska smaka sprit" - Det tycker jag Finlandia gör, ren och slät, kanske för slät om man verkligen gillar spritsmaken. Har du något tips på en bra vodka då? Eller gin, jag älskar gin.
Dricker sällan vodka öht, har väl en flaska stående "för att". Gin är också gott, jag gillar Bombay, trots att den brukar få skit för att den inte är "riktig" utan har tillsatta smaker. Bombay East tycker jag är riktigt god att dricka ren. Tanqueray finns också i spritskåpet och även Vanlig Gin för mindre exklusiva sessioner.
Citera
2015-10-25, 19:06
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Beluga gold line och mamont är de bästa vodkorna jag druckit
Citera
2016-09-26, 17:42
Medlem
Rysk standard är ju lätt den bästa, det skulle väll vara absolut eller smirnoff som kommer nära men kör på rysk standard . Explorer är någonting du ska hålla dig borta från den smakar ju raklödder blandat med piss
Citera
2016-09-28, 22:37
Medlem
XtraXs avatar
Köpte en flaska Skorppio vodka igår i Tyskland, nån med erfarenhet? Ska man äta skorpionen?
Citera
2016-09-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Köpte en flaska Skorppio vodka igår i Tyskland, nån med erfarenhet? Ska man äta skorpionen?
Skall och skall, man kan göra det i alla fall. Kollar du på skorpionen så har dom klippt bort gadden
Citera
2016-10-01, 18:43
Medlem
Gregory.Houses avatar
Smirnoff är godaste vodkan och den som är mest prisvärt.
Citera
2016-10-01, 19:42
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House

Om man vill ha en mycket god vodka för en rimlig penning bör man välja Kronvodka!
Citera
2020-07-18, 18:56
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Om man vill ha en mycket god vodka för en rimlig penning bör man välja Kronvodka!

Kron är bra som snaps, smakar liksom mycket men rent och gott. Good ol Sailor Vodka är också god som snaps, smakrik och lite "fetare" vodka.

I drinkar vill jag ha mer neutrala vodkor. Stoli, Kosken och Renat går hem bra då.
Citera
2020-07-19, 12:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House

Ja det är en klar favorit som följa med sedan barnsben funkar till allt, drinkar grogg och dricka rent.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in