Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Okej, Vanlig vodka tycker jag är klart godkänd, likaså Explorer som dras med ett elakt rykte. Zaranoff har jag inte smakat, men om den är likvärdig så kanske det är ett alternativ det också.
Både Finlandia och Smirnoff tycker jag är överreklamerade och inte särskilt goda, Absolut Päron har jag inte smakat och skulle heller aldrig köpa, sprit ska smaka sprit, inte som något jävla diskmedel eller saft.
Både Vanlig vodka och Explorer har en tydlig billig vodka smak(finkel), men ja, om man uppskattar smaken den smaken så är det helt okej vodka!
Smirnoff är överreklamerad. Dock smakar den inte mycket mer än bara ren vodka, vilket gör att den platsar än så länge.
Jadu, det beror ju på. Vill man bli full och tycker inte om sprit generellt? - Då är Absolut Päron bra. Dock är det en sån spritsort som man dricker en, två gånger och sen har man tröttnat.
"sprit ska smaka sprit" - Det tycker jag Finlandia gör, ren och slät, kanske för slät om man verkligen gillar spritsmaken. Har du något tips på en bra vodka då?

Eller gin, jag älskar gin.