Citat:
Ursprungligen postat av
Frozzzt
Både och faktiskt.
Inga tecken på kamp nära mopeden måste betyda att hon lurats/följt med frivilligt mot ladan? Inga tecken förutom handsken och "legan" i halmen.
Och förflyttningen av kroppen har inte lämnat några tekniska bevis.
Tyvärr tror jag enbart GM kan visa vad som verkligen hänt. Om det nu spelar någon roll.
Jag tror du har helt rätt i att hon lockats med till ladan.. Direkt inne i ladan eller precis utanför så har han satt repet runt hennes hals och dragit åt.. Man oskadliggör någon väldigt fort på detta sätt. Även om det så hade varit en fullvuxen man.
Bilen har jag tidigare läst att även den stått inne i ladan. Så han har väl helt enkelt tagit henne över ena axeln och burit in henne bak i bilen..
Men som du själv säger.. Det spelar nog ingen större roll.. Men det hela känns onekligen planerat till en viss grad åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mickeavensis
Ja en enögd analfabet skulle kunna åtala med dessa bevis långt tidigare, vi får hoppas nästa gärningsman kan filma förloppet och överlämna till polis så kapar dom säkert nån vecka

Finns för mycket pantade människor som dig här...
Anledningen till att dom väntat så länge med åtalet är för att dom har velat bygga ett så starkt mål SOM MÖJLIGT... Och som vi ser i FUP så har det gjorts mindre genombrott även den senaste tiden.