2015-10-23, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
10-14 timmar läste jag på expressen tidigare idag innan likstelhet går in.

Och likstelheten börjar avta efter ca. 24 timmar, och då blir kroppen rörlig igen.
2015-10-23, 18:18
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Förekommer det när? Samma dag? Dagen innan? Veckor innan? Intressant i så fall, då förstår jag att han börjat planera något och varit redo om tillfället uppstod.

Ja och hade han inte fått Lisa hade någon annan troligen fått sätta livet till. Tror helt enkelt han hade nått den absolut gränsen för sin självkontroll.

Det vet jag inte.. Men jag har läst i media att vännerna bekräftar att Lisa vid tidigare tillfälle haft kontakt med GM vid eller utanför cafét

Ja, jo det är sant! Jag tror Lisa har fått sån otrolig uppmärksamhet på Flashback och i media för att vi alla kan relatera till henne.. Som en syster, kollega, vän eller klasskamrat. Dessutom såg hon bra ut (Söt)
2015-10-23, 18:19
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag förstår inte hur han kan leva med det här på sitt samvete och vägra erkänna. Han måste vara otroligt rädd för att bli utlämnad till litauiskt fängelse.

Straffet kommer inte bli värre för att han nekar.. Vem som helst som hade kunnat utföra ett så bestialiskt mord hade nekat i hans situation.
2015-10-23, 18:20
Medlem
keyzexs avatar
När jag läser den här FUP:en kommer jag att tänka på ett annat fall som berörde mig mycket.
Lottie Nilsson i Sjöbo.
https://www.flashback.org/t972083

Den här mannen verkar ha ett starkt psyke som tok nekar, David tok nekade också men dömdes.

Den här Litauern vill jag se dömd.
2015-10-23, 18:21
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Menar du förflyttningen mellan mopeden till mordplatsen (I ladan) eller förflyttningen till byggboden efter mordet?

Både och faktiskt.

Inga tecken på kamp nära mopeden måste betyda att hon lurats/följt med frivilligt mot ladan? Inga tecken förutom handsken och "legan" i halmen.

Och förflyttningen av kroppen har inte lämnat några tekniska bevis.

Tyvärr tror jag enbart GM kan visa vad som verkligen hänt. Om det nu spelar någon roll.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag förstår inte hur han kan leva med det här på sitt samvete och vägra erkänna. Han måste vara otroligt rädd för att bli utlämnad till litauiskt fängelse.

Han är inte frisk och lever i sin egna bubbla. NB är ett kontrollfreak och sjukt dominant mot alla i sin närhet, hans brorsa är rädd för honom och frun med samt har alkoholproblem.
Medlem
louderthanbombss avatar
GM har alltså (snabbt) träffat på L? Ändå sitter han och säger att han aldrig träffat eller sett L någonsin. Vilken tjomme.
2015-10-23, 18:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Var har SVT fått citatet "Det finns ett sexuellt motiv som gick alldeles fel" ifrån?

Jag är 100% säker på att inget gick fel för GM, syftet var att hon skulle dö och han där igenom få sin gudomliga orgasm och utlösning.

Det var nog inte meningen att LH skulle dö, utan GM ville ha lite extremare strypsex än det han kunde få på annat håll. Syrebrist och stort adrenalinpåslag gjorde att Lisa "dog av skräck", hjärtflimmer med följd att hjärtat stannade.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men varför är det sekretess på bilder på en hög med kläder där en sko sticker ut?

Har läst en del FUPar med bilder från obduktionen, där man ser var knivar skurit upp osv, hade varit intressant att se om det fanns märken på Lisas hals av repet och i vilket skick kroppen var, om man kunde se ändrad färgton i huden om hon kvävts osv... Vad var avgörande för att de inte hade med den delen i FUPen?

Var det inte en lagändring för några år sedan, efter debatten om att alla kunde ladda ner obduktionsprotokollet med bilder och allt på Max och Saga i Arboga? Samt även bilder på mamman när hon var medvetslös och utan hår efter operation o.s.v.?
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du var väl en av dem som satt och hånade polisen och var övertygad om att de tagit fel gärningsman?

I varje fall så har vi som faktiskt har lite kunskaper om såna här saker säkert skrivit flera hundra gånger i tråden till personer som frågat att det inte är ett dugg konstigt att en så här omfattande utredning tar 4 månader drygt på sig fram till åtal. Faktum är att det ofta tar längre eller t.o.m. betydligt längre tid. Du sitter alltså och slänger skit på skickliga och säkert mycket engagerade utredare som jobbat stenhårt med den här utredningen fast du är totalt okunnig på området. Patetiskt.

Ja en enögd analfabet skulle kunna åtala med dessa bevis långt tidigare, vi får hoppas nästa gärningsman kan filma förloppet och överlämna till polis så kapar dom säkert nån vecka
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Både och faktiskt.

Inga tecken på kamp nära mopeden måste betyda att hon lurats/följt med frivilligt mot ladan? Inga tecken förutom handsken och "legan" i halmen.

Och förflyttningen av kroppen har inte lämnat några tekniska bevis.

Tyvärr tror jag enbart GM kan visa vad som verkligen hänt. Om det nu spelar någon roll.

Jag tror du har helt rätt i att hon lockats med till ladan.. Direkt inne i ladan eller precis utanför så har han satt repet runt hennes hals och dragit åt.. Man oskadliggör någon väldigt fort på detta sätt. Även om det så hade varit en fullvuxen man.

Bilen har jag tidigare läst att även den stått inne i ladan. Så han har väl helt enkelt tagit henne över ena axeln och burit in henne bak i bilen..

Men som du själv säger.. Det spelar nog ingen större roll.. Men det hela känns onekligen planerat till en viss grad åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja en enögd analfabet skulle kunna åtala med dessa bevis långt tidigare, vi får hoppas nästa gärningsman kan filma förloppet och överlämna till polis så kapar dom säkert nån vecka

Finns för mycket pantade människor som dig här...
Anledningen till att dom väntat så länge med åtalet är för att dom har velat bygga ett så starkt mål SOM MÖJLIGT... Och som vi ser i FUP så har det gjorts mindre genombrott även den senaste tiden.
2015-10-23, 18:24
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hon verkar inte ha varit med om omfattande fysiskt våld förutom strypningen.

Så vid försvinnandet kan vi utesluta slag mot huvudet? Då talar det mesta för att hon frivilligt följer med till ladan, annars skulle NB utsätta sig för alldeles för stora risker om han kommer på idén att överfalla henne vid caféet och sedan dra henne med sig in i ladan.

Det är klart, har de pratat innan med varandra så kanske det gjorde LH mer trygg. Kan förstå att hon inte anade något om hon följde med, det är bara att vi lätt kan se allting nu i efterhand. Hon kanske såg NB som en av männen som jobbade mitt emot och som hade varit trevlig mot henne sen innan. Sen visar det sig vara en fälla allting. Fyfan vad fruktansvärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in