2015-10-23, 16:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket otäck och farlig individ!

Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Kan tyvärr bara konstatera att det är ett lustmord som jag m.fl har hävdat. NB har lagt sin sats i angränsning till mjölkrummet. NB är ju en riktigt otäck och farlig person. Den värsta formen av tyst lustmördare. Så jävla tragiskt fall.

Kan också konstatera detta att det var ett lustmord som även jag har hävdat.

Ja NB är en mycket otäck och farlig person. Tyst, log vänligt och hälsade på de han mötte.

Precis som jag har sagt innan att det var ingen som verkligen kände honom.
2015-10-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Dom har tydligen hittat avgörande DNA på insidan av Lisas högra lår.
Vill ni veta exakt var i FUP så tryck CTRL + F och sök på Tops insida lår
Wow - de har virkelig gått grundig til verks. Virker jo nesten som om de har tatt prøver fra hele kroppen.
2015-10-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Kan vi återgå till det här med fruns DNA på trosorna. Vad fan är grejen med det egentligen? Har hon hjälp till att skyffla liket? Hur kan det annars ha kommit dit, går det verkligen att "smitta" av dna så lätt?

Har du inte läst tråden? Jag har redan givit en förklaring på hur det kan ha gått till. Har GM t.ex. knullat sin fru kort tid innan mordet och inte tvättat sig efteråt så kommer han ha hennes DNA på kuken. Om han sedan tar LH:s trosor och t.ex. runkar med dem så kommer DNA:t dit.
2015-10-23, 16:23
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
kan hon ha varit med på detta från början men att sexakten spårade ur? Med tanke på att hennes far hörde henne säga nu är det klart? Klart för våld sex jag är med, typ?

Nä,, då hade hon sagt "jajamensan fattas bara!"
2015-10-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Kan vi återgå till det här med fruns DNA på trosorna. Vad fan är grejen med det egentligen? Har hon hjälp till att skyffla liket? Hur kan det annars ha kommit dit, går det verkligen att "smitta" av dna så lätt?

Nja, beror väl på vad för sorts kontakt de har haft.
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Några uttalanden från NBs bror.

Verkar som att frugan är helt kontrollerad och underlägsen. Brodern framstår ju som en mes.

Kan tänka mig att NB kunnat köra över dem ganska enkelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Bild på Lisas trosor:

http://postimg.org/image/fzdrl7udp/

Trosa - Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm

FAKTA:

Bilden visar trosornas framstycke på rätsidan. Undersökt område
(a) är markerad på bilden.
DNA I ett undersökt område på högra sidan av framstycket, rätsidan
(a), påvisades sekret/DNA. Analysen visar en blandning av DNA
från minst två personer. Huvuddelen av DNA:t överensstämmer
med Lisa Holm själv. Resultaten talar starkt för att den mindre
delen av DNA:t kommer från Irina Bileviciene (Grad +3), om
man bortser från möjligheten att det kommer från en nära
släkting. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte
kommer från Nerijus Bilevicius eller Aivaras Bilevicius
(Grad -4).
I ytterligare sex undersökta områden påvisades sekret/DNA som
överensstämmer med Lisa Holm själv.
Vidare kunde blod eller sperma inte påvisas.
a
Elektroniskt
underskriven av
Helena Eriksson
2015-09-25 17:38
Sakkunnigutlåtande Utlåtande 2, 2015-09-29 13:30 diarienr: 5000-K698204-15
541

stringtrosor va?
Medlem
Hmmm... alla som klagat på polisers arbete.... gör ni fortfarande det? Synnerligen bra jobbat i mina ögon.
2015-10-23, 16:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Var och en av bilderna är sekretessprövade utifrån hur mycket/tydligt brottsoffer syns. Efter fadäser i andra fall är polisen oerhört noggranna med vad som läggs i offentlig FUP, vad som maskas och vad som för alltid blir sekretessbelagt.

Det som finns i detta fallets offentliga delar av FUP, är i vissa delar obehagliga av naturliga skäl, men det är också sanningen.

Självklart, detta vet jag också, men nu var ju dessa bilder svarta, och de har blivit avmaskade vad jag förstår och tolkar att de kommit med av misstag. Vilket ju händer oavsett hur noggrant de gjort.
Samtidigt bra att få denna bild för förståelse hur kroppen blivit emballerad och med vad.
2015-10-23, 16:26
Medlem
henkesss avatar
Se på fan, byskvallret om ett larm som slagits igång stämde. Tack vare att mopeden flyttades.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du inte läst tråden? Jag har redan givit en förklaring på hur det kan ha gått till. Har GM t.ex. knullat sin fru kort tid innan mordet och inte tvättat sig efteråt så kommer han ha hennes DNA på kuken. Om han sedan tar LH:s trosor och t.ex. runkar med dem så kommer DNA:t dit.
Sitat fra avhør av fru (side 1271):

Hur ofta brukar Nerijus tvätta sig?

Inte så ofta, kanske en gång per vecka
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Då skulle hans DNA med alla säkerhet finnas där också, men det gör det inte! Läs!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in