Några uttalanden från NBs bror.
Citat:
Förhör med brodern: Den 14 juni kunde han inte styrka att den misstänkte var hemma vid 18-tiden. Dagen efter, 15 juni, säger han att han var hemma vid 18-tiden.
Då konfronteras han "Säg sanningen säger förhörsledaren".
"Jag vet att han sa att om någon frågar så var jag hemma klockan 18."
"Så han åkte iväg vid klockan 18?" frågar förhörsledaren.
"Ja, kanske", svarar han.
"Det är detta med klockan sex som har fastnat på mig. Varför har han ljugit för mig?" säger han
Citat:
Brodern berättar också att han är rädd för den misstänkte mannen och att han slog sin förra hustru.
Citat:
Brodern säger i ett förhor, den 14 juni, att 35-åringen sagt till sin fru att hon inte fick säga att hon tvättat 35-åringens kläder. Detta ska han ha sagt under måndagen, alltså dagen efter att Lisa Holm försvann.
Citat:
Brodern tyckte det var konstigt att de tvättade en söndag. De brukade alltid tvätta på lördagar.
Citat:
Brodern säger att 35-åringen var förändrad efter söndagen 7 juni. Han ska ha varit lättirriterad, vilket 35-åringen sagt var av ansträngning. 35-åringen ska ha sovit dåligt under nätterna och gått upp och rökt. På jobbet gjorde han inte vad som behövs.
Citat:
När polisen återigen frågade brodern om 35-åringen sagt något om tvätten av kläderna säger brodern:
"Ja. Han sade detta väldigt tydligt och klart att detta skulle vi inte berätta för någon. Han hotade inte eller så men han sade ni får inte vara dumma, ni får inte berätta det för polisen"
Blir mycket arbete för Xenia.