2015-10-23, 16:08
Medlem
Några uttalanden från NBs bror.

Citat:
Förhör med brodern: Den 14 juni kunde han inte styrka att den misstänkte var hemma vid 18-tiden. Dagen efter, 15 juni, säger han att han var hemma vid 18-tiden.
Då konfronteras han "Säg sanningen säger förhörsledaren".

"Jag vet att han sa att om någon frågar så var jag hemma klockan 18."
"Så han åkte iväg vid klockan 18?" frågar förhörsledaren.
"Ja, kanske", svarar han.
"Det är detta med klockan sex som har fastnat på mig. Varför har han ljugit för mig?" säger han

Citat:
Brodern berättar också att han är rädd för den misstänkte mannen och att han slog sin förra hustru.

Citat:
Brodern säger i ett förhor, den 14 juni, att 35-åringen sagt till sin fru att hon inte fick säga att hon tvättat 35-åringens kläder. Detta ska han ha sagt under måndagen, alltså dagen efter att Lisa Holm försvann.

Citat:
Brodern tyckte det var konstigt att de tvättade en söndag. De brukade alltid tvätta på lördagar.

Citat:
Brodern säger att 35-åringen var förändrad efter söndagen 7 juni. Han ska ha varit lättirriterad, vilket 35-åringen sagt var av ansträngning. 35-åringen ska ha sovit dåligt under nätterna och gått upp och rökt. På jobbet gjorde han inte vad som behövs.

Citat:
När polisen återigen frågade brodern om 35-åringen sagt något om tvätten av kläderna säger brodern:
"Ja. Han sade detta väldigt tydligt och klart att detta skulle vi inte berätta för någon. Han hotade inte eller så men han sade ni får inte vara dumma, ni får inte berätta det för polisen"
Blir mycket arbete för Xenia.
Senast redigerad av djaoni 2015-10-23 kl. 16:12.
2015-10-23, 16:08
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Här kommer den andra bilden:
http://postimg.org/image/cdim300i5/c08998d8/

Inget på Lisa. Men jag tror hon ligger under de kläderna...

Så alltså inga bilder på Lisa man kan stöta på? Tänkte börja läsa FUP men nått sånt orkar jag inte med.
2015-10-23, 16:09
Medlem
Citat:

bild på lisa finns det??
2015-10-23, 16:09
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Alla "smaskiga" bilder är ju i ett helt separat dokument som inte allmänheten har tillgång till. Så det fanns aldrig någon risk att det skulle hända.

Fast ibland är det med, knivmordet i Östersund i juni i år så får man ser alla bilder från obuktion.
2015-10-23, 16:10
Medlem
Citat:

Skulle hon verkligen kunna vara instuvad under den lilla klädhögen i skåpet, känns som hennes kropp skulle ta upp större yta av skåpet. Kanske bild efter kropp flyttad?
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Hon sitter upp, är inpackad i kläderna o jackor ligger ovanpå.
Så var det gjort. Nu räcker det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tror det kan ligga mycket i det du skriver. Frugan oskyldig också, kanske även brodern, men skulle inte bli förvånad om han ofrivilligt dragits in i det här. Om NB behövt hjälp så kontaktar han såklart brodern om någon. Han kanske dragit upp en lögn och exempelvis erkänt att han är skyldig till hennes död, men förnekat mord för att få sin brorsas stöd.

Vad gör fruns dna i Lisas trosor?
2015-10-23, 16:11
Medlem
juggeblonderads avatar
Polisens IT-forensiker har i Aivaras mobil av märket Samsung Galaxy med beslagsnummer
BG59711-3 anträffat större mängder porrbilder. Porrbilderna är inte sparade i telefonen utan
är enligt polisens IT-forensiker David Eliasson spår av Internettrafik, d.v.s. någon person har
tittat på dessa porrbilder i telefonen.
Några av porrbilderna visar grövre våldsporr med inslag av att kvinnan på bilderna
exempelvis är bunden, får något stoppat i munnen eller blir dragen hårt i håret. På en del av
bilderna är mannen maskerad.
Några av bilderna är raderade.

Från FUP

Kolla bilderna. Det är en sjuk jävel.
2015-10-23, 16:12
Medlem
När man ser vilken porr dom hittat på MGM dator så är det rapeplay, strypsex och liknande, så ganska säkert att hans fantasier gått för långt denna gången.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Håller verkligen med dig. Blodet på/under hennes kläder tyder ju bara att han måste ha varit nära henne.

"Polisen har gått igenom en av 35-åringens datorer och hittat dominanssexbilder med bundna kvinnor, vilket kopplas samman till det misstänkta sexuella motivet." säger Expressen.

Bara detta borde vara tillräckligt med bevis med tanke på hans bortförklaring till blodet:

"35-åringen pressas också hårt på blodspårsuppgifterna: Hur det kan komma sig att han har avsatt sitt blod på flera ställen."

– Ja, det kan ju vara från mina sår. Jag skadar mig rätt ofta på jobbet, svarar han.

Det måste vara det mest komiska jag har läst på ett bra tag.

Det är det väl inte om han arbetade som byggnadsarbetare, timmerman och liknande? Kan tänka mig att de ofta skadar sig på verktyg och träflis.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det är inga speciella bilder som kan skada familj eller lisas heder... Man ser en sko som sticker ut under en hög med kläder. Thats it

Okej, skönt! Har inga problem med att se gore men när det gäller LH-fallet, som har berört mig mycket, orkar jag verkligen inte se en knutta hemskheter.
Medlem
Parkours avatar
Har läst igenom xx antal förhör just nu...
Det är ju fan HELT JÄVLA OTROLIGT att dom inte stormat GMs hus och begärt husransakan långt tidigare? Allt pekat ju på dom redan ifrån andra dagen?!?!

Vittnen har legat bakom deras Lithauenregistrerade silvriga minibuss.
Vittne har sett GM komma ut från ladan med en högaffel
Vittnen har sett GM röra sig nära fyndet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in