2015-10-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Absolut, men då kanske journalisten sökt på fel sak för att hitta det som det frågades om.
Märken efter repet finns med största sannolikhet.

Utgår från att en journalist som liverapporterar från ett sådant här fall är tillräckligt kompetent för att kunna tyda ett vanligt obduktionsprotokoll, men hoppas du har rätt. Blåmärken borde finnas vid hängning. Om det inte gör det är det besvärande. Aftonbladets studio ska ta upp min fråga så avvaktar svar från dem nu.
2015-10-23, 15:08
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Precis, tänkte detsamma. Finns det något skrivit om höjden mellan S257/256 och S169/170?

Den där sortens kakelplatta ser rätt "standard" ut och kan väl vara 14-15cm. Räkna antalet plattor så har du hyfsad uppskattning på höjd på väggen.
2015-10-23, 15:09
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazelswede
FUP är tillgänglig vi väntar bara på en FB-hjältesom laddar upp den, för de jävlarna på Skövde TR har bara valt att förmedla den på CD-skiva ej via mail. Han som lägger upp den borde alla som följer tråden swisha över 10;- till så hen gör sig en hacka.

Säger samma. Det är inte så att jag är sniken eller så som efterfrågar FUP här inne, utan är fullt villig att bidra med en peng till den hjälte som delar med sig här i tråden.

Att FUP inte ges ut på mail är väl inte helt märkvärdigt om den är på ett par tusen sidor.
2015-10-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Den där sortens kakelplatta ser rätt "standard" ut och kan väl vara 14-15cm. Räkna antalet plattor så har du hyfsad uppskattning på höjd på väggen.

Tror de sa 209 cm till röret på SkövdeNyheter.
2015-10-23, 15:10
Medlem
Fick nu svar av AB angående eventuella blåmärken på halsen som borde förekomma vid hängning:

"Det finns märken som visar på att hon varit upphängd enligt rättsläkaren. Men det ska saknas typiska andra skador som uppkommer om man stryps eller hängs och om det är själva dödsorsaken."

Oklart alltså vad som menas med dessa märken och alltså oklart angående dödsorsaken (vilket tidigare rapporterats i tråden och av media.) Ber om ursäkt om detta tidigare rapporterats i tråden, men eftersom jag själv är medicinare är detta av extra intresse för mig.
2015-10-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Men är du snygg. Du kan väl inte länka en bild till en liverapport. Du får väl prtscr bilden o ladda upp på imgur exempelvis

Scrolla nedåt i livechatten.
2015-10-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Fast det här är ju uppenbarligen fråga om lustmord. Behovet att fjärma sig från offret föreligger inte då.

Jag tror inte initialt att avsikten var att mörda offret men omständigheterna gav ingen annan utväg för NB, utan att utföra dominans men offrets motstånd (kamp) gör att det går väldigt fort överstyr.

Visst kan han haft avsikt att även döda offret men jag tror inte att det var planen men sådana här grova överfall slutar sällan bra, den sista spärren saknas hos banemannen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge

Røret som hun er hengt fra er 205cm over bakken ble det skrevet i 'liveoppdateringen' til Skövde nyheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på att känna lukten som stiger ur vatten (som inte är fast materia utan transporterar lukt) och att känna något utanför ett slutet rum.

Varför tror du tullen låter hundarna lukta på väska för väska om de nu bara kan ställa sig i en dörr och vänta på att hunden visar rätt någonstans på en stor yta?

Jag har spårat/sökt med hund -- det är inte så att de kan stå ute och känna lukten av allt som kan tänkas finnas i närheten. Vindriktning är t ex av stor betydelse för att de på avstånd skall kunna ta upp lukt. Framför allt måste lukten transporteras på något sätt .. om inte hunden söker av rakt på den.

Ok, jag ger mig. Du ger en rimlig förklaring. Tack för info.
Medlem
Fann den här informationen, kan vara något att tänka på när det kommer till spekulationer om just händelseförlopp.

http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/asphyxia/ligature-strangulation
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Säger samma. Det är inte så att jag är sniken eller så som efterfrågar FUP här inne, utan är fullt villig att bidra med en peng till den hjälte som delar med sig här i tråden.

Att FUP inte ges ut på mail är väl inte helt märkvärdigt om den är på ett par tusen sidor.

Ett par tusen, sen + 5000 i slasken.
Gissar att många tvivlare i tråden vill ta del av slasken också.
2015-10-23, 15:12
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2873184-lisa-holms-sista-ord-i-telefon-nu-ar-det-klart-

Göteborgspostens presskonferens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in