2015-10-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Ja, det är precis därför jag anmärker. Ingen sperma ska ha hittats.

Jo, i mjölkrummet, angränsande utrymme till var LH mördades.

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phppu3gnmskarmavbild_2015-10-23_kl.png
Citat:
Här är spår av sperma utmärkt, vilket matchade 35-åringens DNA. Platsen är den lada på andra sidan vägen från caféet, där Lisa Holm döddes, och den röda byggnaden som syns i fönstret är ingången till det café där Lisa Holm arbetade
Medlem
PeterNosters avatar
Livesändningen AB, Kritisk advokat, försvarsadvokat Anton Strand, intervjuas just nu.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-23 kl. 15:11.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazelswede
Efter Arboga-morden o Elin Krantz-fallet, så är sådana bilder sekretessbelagda. MED ALL RÄTT, ha lite respekt för offret snälla du.
Ja jag säger inte att jag är sur över det hela.. hittar bara inte någonstans om mågon lagändring gällande bilder på fups
2015-10-23, 14:59
Medlem
Frågade precis i chatten på skovenyheter.se om rättsläkaren hittat blåmärken på Lisas hals (som brukar förekomma vid hängning). Svaret: "Nej, det står inget om det vad jag kan hitta."

Detta låter mycket märkligt enligt mig om nu hängning skulle vara dödsorsak.

Edit: Skickade denna fråga till AB också som nu ska ta upp det i sin studio.
2015-10-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Angående det här med rep och tejp så inser jag nu att han drog repet över huvudet på henne och sedan tejpade, och därefter drog upp henne i repet. Men om han ska ha klarat detta måste hon ha varit medvetslös...eller?

Det är inget rep, utan ett balsnöre av nylon, tveksamt om det håller, för detta?
2015-10-23, 15:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Funderar på detta som publicerades i morse. "Sexuellt motiv som gick alldeles fel". Att han hade tänkt förgripa sig på henne sexuellt är väl ganska självklart. Men vadå "gick fel"? Man råkar ju inte direkt bara hänga nån?

http://sla.se/skovde/2015/10/23/sexuellt-motiv-som-gick-alldeles
Eller hur!? Men folk är så rädda för att acceptera att ren ondska existerar att man alltid måste mörka och ursäkta.

GM är sexualsadist och i hans värld gick det precis som planerat.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Lisa kan ju ha drabbats av hjärtstopp pga syrebrist i kombination med stort adrenalinpåslag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Ja, du.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kroppen saknade de typiska skador som uppstår vid kvävning/strypning, t ex i ögonen.

Citat:
Rättsmedicinalverkets yttrande tyder på att hon dog vid hängningen.

Citat:
Nej, obduktionen visar att det inte finns några skador som tyder på att hon var död när hon hängdes.

Det är inte hängning som kan sammanblandas där s.a.s. kraften gör att även nacken knäcks.

Han har sannolikt hängt/sträckt upp henne mot väggen, tejpat för andningsvägar och då medvetslösheten inträder så hänger kroppen sig själv av egen tyngd och syretillförseln bryts.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Ja det förstår jag ju Men jag menar advokatens yttrande, vad menar han med "gick fel"? Menar advokaten att GM inte haft för avsikt att döda Lisa?
Det låter konstigt med tanke på tillvägagångssättet, den ursprungliga planen bör ha innefattat hängningen och dödandet.
Hur skulle förresten GM kunna låta LH gå efter ett övergrepp och kunna peka ut honom? Omöjligt förstås.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazelswede
Varför är folk så osäkra på tidsspannet, man hinner göra väldigt mycket på ca 50 min med adrenalinpåslag, kolla I.Fässbergfallet då han Morot tillomed ringa dit polare o bortforsla kroppen på 1 timma o 20 min , finns många andra fall som gått snabbare. Kom igen.

Instämmer. Tycker absolut inte att tidsspannet är orimligt, om något så är det fullt möjligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
I brist på annat att slippa se ansiktet på offret, är inte ovanligt att mördare täcker huvudet efter mordet skett för att slippa se bl.a. ansiktet, ögonen etc. En form av att fjärma sig från offret.
Fast det här är ju uppenbarligen fråga om lustmord. Behovet att fjärma sig från offret föreligger inte då.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Av en HÄNGNING så dör man inte av kvävning. Man dör av knäckt nacke

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in