2015-10-23, 15:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazelswede
Varför är folk så osäkra på tidsspannet, man hinner göra väldigt mycket på ca 50 min med adrenalinpåslag, kolla I.Fässbergfallet då han Morot tillomed ringa dit polare o bortforsla kroppen på 1 timma o 20 min , finns många andra fall som gått snabbare. Kom igen.
Men nu rör det väl sig om 20-35 minuter innan bilen ses på väg till Martorp?
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Men är du snygg. Du kan väl inte länka en bild till en liverapport. Du får väl prtscr bilden o ladda upp på imgur exempelvis

Hur är denna liverapportering funtad, går inte att scrolla bakåt utan inläggen försvinner direkt.

Ni som sparat bilderna från denna livechat får gärna samla dem i ett inlägg i väntan på fup.

http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-23 kl. 15:03.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Hur kan FUP inte ha hamnat i tråden ännu?

Det är minst 2 stycken som är påväg o fixa den, sen får man ju ha respekt att dom kanske ska hämta barn o äta o grejer och att första prio inte är att lägga upp den här. Men de uppskattas iaf den som lägger upp FUPen betalar pengar för att ge oss nåt o göra under helgen. Men de skulle va snällt att om nån som kommit över FUPen inte "teasar" o så här så alla får möjlighet att läsa i genom den och komma med egna uppfattningar så kan man diskutera därefter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Frågade precis i chatten på skovenyheter.se om rättsläkaren hittat blåmärken på Lisas hals (som brukar förekomma vid hängning). Svaret: "Nej, det står inget om det vad jag kan hitta."

Detta låter mycket märkligt enligt mig om nu hängning skulle vara dödsorsak.

Det finns säkert märken etc efter repet, men bilderna från obduktionen är sekretessbelagda, så inte så konstigt att de inte hittar något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Absolut. Detta tassande om motivet kommer åklagaren att få äta upp.

Jag tycker åklagaren var helt ärligt i sin mening. Hans mening var hans personliga syn på saken, men det är inte det som gäller. Hans perosnliga tyckande och tänkande här spelar ingen roll. De sakkunniga har bedömt det annorlunda. De måste vara säkra på sin bedöming, eller sen säga att de inte vet.
2015-10-23, 15:02
Medlem
JonJansefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Instämmer. Tycker absolut inte att tidsspannet är orimligt, om något så är det fullt möjligt.
Säger inte att det är omöjligt, men tycker ändå att det hela gått väldigt snabbt. Om han gjort det av just lustskäl känns det ju som att han vill stanna kvar och njuta en stund, inte låta det hela vara över på fem minuter? Men vad vet jag egentligen, har själv aldrig lidit av driften att sexualmörda någon.
2015-10-23, 15:02
Medlem
Citat:
Av en HÄNGNING så dör man inte av kvävning. Man dör av knäckt nacke

Detta är direkt felaktigt och beror istället på fallhöjd.
2015-10-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det finns säkert märken etc efter repet, men bilderna från obduktionen är sekretessbelagda, så inte så konstigt att de inte hittar något.

Bilderna är naturligtvis sekretessbelagda ja, men rättsläkaren rapporterar ändå fynd på kroppen, vilket inte är sekretessbelagt utan står i FUP.
Medlem
Citat:
Ja jag säger inte att jag är sur över det hela.. hittar bara inte någonstans om mågon lagändring gällande bilder på fups

Kanske ej lagstagdagt jag har ingen källa o vägrar länka till Wikie för det är enligt mig aldrig en källa, eftersom vem som helst kan skriva där, men jag tror Rikspolisstyrelsen och Åklagarkammaren gått ut med rekommendationer att ej publicera sådant i offentlig FUP, men det finns folk på forumet som är mer insatta i juridik än mig.
Medlem
Ingen annan som reagerar på att pappan tyckte sig höra 2 mansröster? En ljusare mansröst och en 'normal' mansröst?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21635621.ab

Väldigt märkligt.
Medlem
Citat:
En 'ordentlig' hengning i galge med et stort fall før repet strammer seg ja. Blir man løftet opp etter halsen dør man av kvävning.

En stygg måte å dø på - man kan være i live i flere minutter før man svimmar av, og er GM sadistisk nok så lar han deg få igjen pusten før han heiser deg opp igjen.
Medlem
Citat:

Beror ju på hur man hängs... Om det är medeltida med en fallucka så knäcks nacken ja, och om det är lynchning alá Mississippi 1920 så är det kvävning...
Finns många olika sätt att hängas på.
Suspension, short drop, long drop etc etc
https://en.wikipedia.org/wiki/Hanging

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in