2015-10-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men om det kan ha skett på annat sätt än det åklagaren påstår i gärningsbeskrivningen ligger han inte bra till om han inte har torrt på fötterna.

Nu finns det vittnesuppgifter att bilen har färdats där vid de aktuella tidpunkterna plus att han själv berättat vilken bil han använt samt även en bekräftelse från frun/brodern antar jag. Jag invänder mig mot att användaren skrev att han ska ha forskat bort kroppen i en annan bil än hans egen, eftersam att det inte finns några spår gissar jag, villet inte måste vara sant.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
Jag menade att jag citerade en man som läser FUP:en. Jag har tyvärr inte tillgång till FUP.

Asså jaja. då fattar ja. Men FUPen kommer antagligen i sin helhet här inom några timmar. bara så du vet
Medlem
RadioDDR1s avatar
Att fruns DNA fanns på BO´s kläder/kropp får mig att fundera på att hon åtminstone varit med och gömt undan liket.
2015-10-23, 14:55
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är alls inte självklart.
Planen och fantasin kan ha varit just hängningen, tejpandet och att tillfredställa sig själv då BO hängdes och kvävdes.
Sexualsadism och perversa fantasier behöver inte innebära det du syftar på.
En sjuk människa.
Just det som skedde kan ha varit hans ursprungliga plan, ett lustmord.

Ja det förstår jag ju Men jag menar advokatens yttrande, vad menar han med "gick fel"? Menar advokaten att GM inte haft för avsikt att döda Lisa?
2015-10-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Ja, det är precis därför jag anmärker. Ingen sperma ska ha hittats.
Gillar din teori: "Allt som inte jag vet har inte hänt"
2015-10-23, 14:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det fanns säkert andras DNA på Lisa och Lisas saker, det kan du vara säker på, men de har avfrädats som ointressanta. Det följer alltid med massor av DNA med proverna.

Råkade faktiskt jusr läsa i ett utdrag ur fuppen (på GP) att det inte fanns annat DNA.

Dessutom har man nu fått veta att Frun:s dna fanns i/på Lisas trosor.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnita
Orkar inte kolla inläggen, men livechatt pågår om någon skulle missat det:

http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/

Bild på fyndplatsen i mjölkrummet.
Men är du snygg. Du kan väl inte länka en bild till en liverapport. Du får väl prtscr bilden o ladda upp på imgur exempelvis
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Dödsorsaken är kvävning, är du dum på riktigt som hängt i månader i tråden?
Rep, snara, hängning, idioterna i tråden hänger kvar tyvärr.

Borde inte Lisa ha mer skador på kroppen? GM bör ju ha använt våld mot henne, för kan inte tänka mig att han lyckats genomföra det annars. Hon sätter ju såklart upp motstånd.
Medlem
Varför är folk så osäkra på tidsspannet, man hinner göra väldigt mycket på ca 50 min med adrenalinpåslag, kolla I.Fässbergfallet då han Morot tillomed ringa dit polare o bortforsla kroppen på 1 timma o 20 min , finns många andra fall som gått snabbare. Kom igen.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tänker närmast på någon och max några timmar innan likstelheten sätter in. För tidsspannet är snävt men han kanske hade medhjälpare för efterbörden.
De ser ju det på hur likfäckarna är placerade och hur kraftiga de är. Men inom det första dygnet kan likfäckarna "blekna" när man ändrar ställning och kanske rent av försvinna om blodet rinner ner i ny placering. Men hur det är med timmar och resultat borde vara flytande över tid?
2015-10-23, 14:58
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Råkade faktiskt jusr läsa i ett utdrag ur fuppen (på GP) att det inte fanns annat DNA.

Dessutom har man nu fått veta att Frun:s dna fanns i/på Lisas trosor.
källa på det ?
2015-10-23, 14:58
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Funderar på detta som publicerades i morse. "Sexuellt motiv som gick alldeles fel". Att han hade tänkt förgripa sig på henne sexuellt är väl ganska självklart. Men vadå "gick fel"? Man råkar ju inte direkt bara hänga nån?

http://sla.se/skovde/2015/10/23/sexuellt-motiv-som-gick-alldeles

Innan FUP kommer upp så kan man spekulera i att LH gjorde motstånd när GM försökte dra av henne kläderna (hon var delvis avklädd enligt ÅK) för att ha sex med henne och det är därför som GM:s blod finns på henne. Hon kanske rev honom någonstans eller slog till honom med knytnävarna eller något föremål.
Då slocknade det för GM som bragde henne om livet, att han gjorde det medelst hängning måste dock anses som makabert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in