2015-10-23, 14:50
Medlem
Utdrag från förhöret med NB:

Citat:
Det är på dig och på NN (hustrun), det var inte redovisats någon dna träff på någon okänd person, vilket det borde ha gjorts. Och sannolikheten som du har berättat om att någon skulle göra detta för och smutsa ner dig och NN, skada er genom och mörda Lisa Holm då hade det vart fall rent logiskt vart lättare och mörda er direkt och du har ju inte heller presenterat någon sådan hotbild där man kan tro att någon skulle mörda någon för man är så pass arg

http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-har-aldrig-sett-lisa/
En bit ner finns några sidor från FUP.
2015-10-23, 14:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det verkar som de flesta herrar i FB har fått en utlösning någon gång i dag mellan klockan 11-12. Ursäkta mig, men många har reagerat väldigt starkt på just spermafyndet, som ändå inte går att anväda som bevis. Sperman har sjävklart undersökts och ingen Lisas DNA har hittats samband med den.

Jag tror inte att du riktigt förstår hur bevisvärdering i svenska domstolar fungerar. ALLT går att använda som bevis och domstolen har all rätt att infoga spermafyndet i en beviskedja om man finner förklaringen att han i något annat sammanhang skulle ha stått och runkat inne i en lada som så osannolik att den inte behöver fästas tilltro till.
2015-10-23, 14:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Dödsorsaken är inte fastställd. Kniv har hittats.
Dödsorsaken är hängning sa ÅK i live sändning.
2015-10-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
"Rättsmedicinalverkets yttrande tyder på att hon dog vid hängningen."

Direkt från en man som sitter och läser FUP i detta nu.

Men va fan! släng upp FUPen då om du har den
2015-10-23, 14:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Nej, nej och åter nej.

Hon saknade iaf de typiska skadorna i ögonen och t o m lungorna.
Jag kan inte rå för vad som sägs i rapporteringarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haha, ja...

En alternativ teori har ju redan kommit in: att NB skulle hittat Lisa hängande i ladan och skurit ner henne etcetera.. Varför lixom?

Men ett tips till alla alternativister är ju att betänka att det finns inget DNA från någon annan än NB.

Det fanns säkert andras DNA på Lisa och Lisas saker, det kan du vara säker på, men de har avfrädats som ointressanta. Det följer alltid med massor av DNA med proverna.
Medlem
yoshi.arafats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men va fan! släng upp FUPen då om du har den

Jag menade att jag citerade en man som läser FUP:en. Jag har tyvärr inte tillgång till FUP.
2015-10-23, 14:53
Medlem
Grandiosos avatar
Hon kunde ha blivit mördarens offer

http://www.expressen.se/gt/hon-kunde-ha-blivit-mordarens-offer/
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
I brist på annat att slippa se ansiktet på offret, är inte ovanligt att mördare täcker huvudet efter mordet skett för att slippa se bl.a. ansiktet, ögonen etc. En form av att fjärma sig från offret.

Japp, ett led i objektifiering av offret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Likhunden var ju på utsidan - inte inne i huset, enligt de anteckningen.
Om det inte var korsdrag genom huset så att liklukten gick ut med vinden är det alltså inte alls konstigt att hunden inte kände den lukten.

Det finns ju ett skäl till att man tar in hundarna i byggnader som skall genomsökas.

Hundar är bra men de måste ha en möjlighet att fånga upp lukten för att kunna markera den.

Inte alls konstigt? Du har så fel. En likhund markerar doft av lik på ytan av en 100 meter djup sjö, där liket ligger nere på botten. Hundens luktsinne är miljoner gånger skarpare och finkänsligare än människans. Om vårt luktsinne har storleken av ett frimärke, så är hundens luktsinne stort som en fotbollsplan. Sålunda måste vi få en förklaring till detta osannolika faktum att sökhundarna inte fick upp någon vittring av Lisa i arbetsboden. Faktiskt är detta helt obegripligt.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det fanns säkert andras DNA på Lisa och Lisas saker, det kan du vara säker på, men de har avfrädats som ointressanta. Det följer alltid med massor av DNA med proverna.

Källa på att det "följer alltid med massor av DNA med proverna" tack!
2015-10-23, 14:54
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Angående det här med rep och tejp så inser jag nu att han drog repet över huvudet på henne och sedan tejpade, och därefter drog upp henne i repet. Men om han ska ha klarat detta måste hon ha varit medvetslös...eller?

Nej skövdenyheterna som sitter med FUP har angett att hon blev tejpad först när hon hängde i repet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in