2015-10-23, 14:00
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Åsiktsregistrering. Vad har hans politiska åsikter med det hela att göra? Tror dom att någon hitlerfigur gav han jobbet för att lägga grunden till det tredje riket?
För att avgöra motivet så klart. Mördar du någon får du stå ut med att bli granskad, så hårt är livet.
Citera
2015-10-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
En tragiskt händelse där tankarna särskilt går till GM:s familj som nu får leva med denna stämpel för resten av livet. Tror dock att denna attack ger uttryck för den desperation hela svenska folket nu känner när de ser sitt land översvämmas och våldtas av samvetsbefriade djur som inte vill något annat än att utnyttja och pissa på det land och folk som tar emot dem och räcker dem en hjälpande hand.

Tyvärr så leder nog inte denna attack till någon förbättring utan daltandet och skönmålandet av dessa element kommer sannolikt intensifieras ännu mer ifrån vår sinnessjuka regerings sida.

Tänd ett ljus för GM ikväll.

Ännu en i SD-svansen som glorifierar gärningsmannen och stödjer hans dåd. Börjar bli rätt många nu. Vi är många svenskar som kommer gå ut i krig mot er fascister.
Citera
2015-10-23, 14:01
Medlem
Vet nån vad det stod i brevet han lämnade?
Citera
2015-10-23, 14:02
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RUShpongled
"Filmen visar hur 21-åringen träffar två flickor som han pratar med. Den visar också hur en blödande man raglar fram genom korridoren"

Hur lång är denna film egentligen? Detta lär ju inte ske samtidigt

Länk till filmen?
Citera
2015-10-23, 14:02
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Ah mer info tack om själva händelsen etc . Detta är ju enbart ett hönshus i nuläget .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2015-10-23 kl. 14:05.
Citera
2015-10-23, 14:04
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Problematiken uppstår som alltid att nazister, rasister och främlingsfientliga kapar sorgen och använder hemska våldsbrott, så som IKEA-morden, till sin favör för att sprida propaganda och vräka ur sig hat gentemot människor på grund av deras etnicitet och ursprung.

Det ser ut som det gör idag, rent medialt, för att vi har en väldigt stor och hatisk grupp online som dedicerar oändligt med tid på att sprida hat och idioti och för att vi tragiskt nog har väldigt många som inte kan göra skillnad mellan en individ och dess etnicitet.

Absolut, Björn Söder blev ju hårt kritiserad för att ha försökt ta hem billiga politiska poäng efter IKEA-morden.
Citat:
Björn Söder försöker plocka poäng på Ikea-morden – får hård kritik
En som gärna vill plocka lite politiska poäng på den här tragedin är riksdagens andre vice talman och SD-toppen Björn Söder.

Vi får bara hoppas att folk på vänsterskalan inte försöker ta hem billig politisk poäng efter vansinnesdådet igår.
Citera
Medlem
Zachariahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Ah mer info tack om själva händelsen etc . Detta är ju enbart en hönshus i nuläget .
Tror det kommer dröja ganska länge tills vi får veta hur det verkligen gick till.
Tror inte ens poliserna har fattat allt som hänt än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
En kvinna som försvarar muslimer? Vad oväntat

Ska personen som försvarar Terroristerna Breivik och Anton säga, Vad oväntat
Citera
2015-10-23, 14:05
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
En kombination av pk-media och att attentatet skedde på en skola. Detta är inte överdriven mediarapportering direkt men det var mycket tyst om IKEA-morden kan man tycka.
Var det tyst om ikea morden tycker du?
Det va ju överallt på löpsedlar i flera dagar, om inte en vecka.
Nyheterna på tv, tidningar, u name it.
Snacka om att vara selektiv i sin bedömning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zachariah
Tror det kommer dröja ganska länge tills vi får veta hur det verkligen gick till.
Tror inte ens poliserna har fattat allt som hänt än.

Vad är det kvar att fatta?
Citera
Medlem
Idag är det fredag iallafall. Ska hedra GM idag genom utgång med grabbarna, vi ska pop some champagne och försöka haffa svenska blonda tjejer och hedra GM .
Citera
2015-10-23, 14:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachariah
Vad vet vi egentligen om Anton Lundin Pettersson?
Känns som att det finns extremt lite fakta om honom och vem han var som person. Trollhättan är inte gigantiskt, så någon måste väl veta något?

Vad jag förstått så är han väldigt lik mig.
Höll sig för sig själv, mobbad som barn (men berättade det förmodligen inte för någon vuxen p.g.a skamkänslor), hade lite småradikala idéer om hur stora problem kan lösas enkelt, stort datorintresse, samt mådde ordentligt pykiskt dåligt p.g.a allt han läst om världens situation under flera års tid. Det är inte omöjligt att han även spenderat tid på konspirationssidor.

Den enda skillnaden mellan honom och mig är att jag fick tag på en bra psykolog där jag kunde sitta och PRATA om hur jag ville förinta allt och alla som gjort mig illa och på vilket sätt, varpå mina okontrollerade aggressioner gentemot detta samhälle aldrig behövde levas ut bland folk.
GM hade troligen ingen regelbunden läkarkontakt under sin Downperiod varpå han inte hade något fungerande utlopp för sin tilltagande frustration. Därav hans slutliga "Explosion".

Det är min lekmannaanalys av GM, i alla fall.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in