Citat:
Efterhandskonstruktioner och blamegame är du fan världsmästare på.
Du borde söka jobb på Aftonbladet, jag tror du skulle arbeta dig upp till toppen på bara några månader.
Spekulationerna angående negern som mördade de två svenskarna på IKEA var att det var ett rasistiskt dåd. Något som kommit ut i ren fakta den senaste veckan. Att Starwars rasistmördaren var rashatare har han ju själv bekräftat genom sina spår på internet.
I andra fall hade jag bett dig komma ner från din höga häst men jag känner på mig att du inte ens äger en häst.
Du borde söka jobb på Aftonbladet, jag tror du skulle arbeta dig upp till toppen på bara några månader.
Spekulationerna angående negern som mördade de två svenskarna på IKEA var att det var ett rasistiskt dåd. Något som kommit ut i ren fakta den senaste veckan. Att Starwars rasistmördaren var rashatare har han ju själv bekräftat genom sina spår på internet.
I andra fall hade jag bett dig komma ner från din höga häst men jag känner på mig att du inte ens äger en häst.
Jag har inte påstått att GM i det här fallet inte gjorde det av rasistiska motiv, det bör vara uppenbart för de flesta. Däremot så tror jag inte att det är enda förklaringen även om det troligen var den utlösande faktorn och därmed också valet av skolan som domineras av utlänningar.
IKEA-morden till skillnad från denna mord kommer inte få samma exponering och man talar heller inte om hatbrott på samma nivå som denna. Bägge dåden är påfallande lika varandra där en rasistisk värdering verkar ha legat till grund för dåden, den ena för att han valde offren för att de såg svenska ut, den andra för att han valde en skola som domineras av utlänningar och enligt polisen valde bort offren som såg "vita" ut.
Man bör givetvis ta lika stort avstånd från bägge fallen men någonting säger mig att IKEA-morden kommer glömmas bort i och med den här attacken. Även profiler som utmärker sig för att ha åsikter om allt som är rasistiskt har visat sig vara påfallande tysta när det kom ut att IKEA-morden hade rasistiska motiv.