2015-10-23, 13:35
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Efterhandskonstruktioner och blamegame är du fan världsmästare på.
Du borde söka jobb på Aftonbladet, jag tror du skulle arbeta dig upp till toppen på bara några månader.

Spekulationerna angående negern som mördade de två svenskarna på IKEA var att det var ett rasistiskt dåd. Något som kommit ut i ren fakta den senaste veckan. Att Starwars rasistmördaren var rashatare har han ju själv bekräftat genom sina spår på internet.

I andra fall hade jag bett dig komma ner från din höga häst men jag känner på mig att du inte ens äger en häst.

Jag har inte påstått att GM i det här fallet inte gjorde det av rasistiska motiv, det bör vara uppenbart för de flesta. Däremot så tror jag inte att det är enda förklaringen även om det troligen var den utlösande faktorn och därmed också valet av skolan som domineras av utlänningar.

IKEA-morden till skillnad från denna mord kommer inte få samma exponering och man talar heller inte om hatbrott på samma nivå som denna. Bägge dåden är påfallande lika varandra där en rasistisk värdering verkar ha legat till grund för dåden, den ena för att han valde offren för att de såg svenska ut, den andra för att han valde en skola som domineras av utlänningar och enligt polisen valde bort offren som såg "vita" ut.
Man bör givetvis ta lika stort avstånd från bägge fallen men någonting säger mig att IKEA-morden kommer glömmas bort i och med den här attacken. Även profiler som utmärker sig för att ha åsikter om allt som är rasistiskt har visat sig vara påfallande tysta när det kom ut att IKEA-morden hade rasistiska motiv.
Citera
2015-10-23, 13:36
Medlem
RUShpongleds avatar
"Filmen visar hur 21-åringen träffar två flickor som han pratar med. Den visar också hur en blödande man raglar fram genom korridoren"

Hur lång är denna film egentligen? Detta lär ju inte ske samtidigt
Citera
2015-10-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Har sätt det flera gånger att GMs facebook sida släcks ner, vem gör detta? Polisen?

Det är nog polisen i samröre med Facebook själv som gör det
Citera
2015-10-23, 13:40
Medlem
Det är skolans film. Alla skolor har kameror. Tror inte skolan kommer ge ut filmen förutom till Polisen.
Citera
2015-10-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RUShpongled
"Filmen visar hur 21-åringen träffar två flickor som han pratar med. Den visar också hur en blödande man raglar fram genom korridoren"

Det är många olika filmer från olika övervakningskameror
Citera
2015-10-23, 13:41
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Högerextrem och högerextrem.. tvivlar på killen var någon renodlad nazi . Snarare en sjuk individ som fattat tycke för hat osv. Pojken borde blivit intagen för länge sedan inom psykvården . Frågan är ju om han ens hade någon kontakt med familj osv ? Borde de inte sett några skillnader i personlighet osv. Eller hade han absoult ingen och då tycker jag fan i mig synd om killen på ett sätt .
Citera
2015-10-23, 13:41
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
http://www.svt.se/nyheter/live/svardattack-pa-skola-i-trollhattan

Skolan Kronan har 98% utländsk bakgrund så det verkar ju lite halvknasigt..

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/skolsituationen-akut-i-kommunerna

Kan väl inte vara så svårt att hitta direkt..
Är alla med utländsk bakgrund mörkhyade?
Tänk på vad jag precis frågade.
Och tänk en stund till.
Hoppas verkligen att du kan komma med ett vettigt svar efter det.
Citera
2015-10-23, 13:43
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RUShpongled

Med tanke på att det tog enbart fem minuter från det att larmet kom in till att polisen var på plats så finns det nog inte särskilt mycket film som visar händelseförloppet.
Mycket intressant från polisen.

Citat:
Samtidigt visar en film från skolan hur 21-åringen stannar i korridoren och pratar med människor med ljusare hy, utan att attackera dem.
Bland annat visar fynd som gjordes vid husrannsakan av mannens bostad att händelsen var planerad, och att den var ett hatbrott.
Mannen var också ensam i sin planering, inget tyder på att någon annan varit inblandad, säger polisen.

Filmen visar hur 21-åringen träffar två flickor som han pratar med. Den visar också hur en blödande man raglar fram genom korridoren.
21-åringen ska inte ha några kopplingar till skolan, enligt polisen.
– Man kan misstänka att gärningsmannen valde skolan på grund av att många invandrarbarn går där, säger Thord Haraldsson.

Polisen vill inte gå in på vilka beslag som gjorts vid husrannsakan i 21-åringens bostad. Däremot bekräftar man att ett självmordsbrev hittats.
– Jag är inte säker, men jag tror det är handskrivet, säger Thord Haraldsson
.
Citera
2015-10-23, 13:43
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag har inte påstått att GM i det här fallet inte gjorde det av rasistiska motiv, det bör vara uppenbart för de flesta. Däremot så tror jag inte att det är enda förklaringen även om det troligen var den utlösande faktorn och därmed också valet av skolan som domineras av utlänningar.

IKEA-morden till skillnad från denna mord kommer inte få samma exponering och man talar heller inte om hatbrott på samma nivå som denna. Bägge dåden är påfallande lika varandra där en rasistisk värdering verkar ha legat till grund för dåden, den ena för att han valde offren för att de såg svenska ut, den andra för att han valde en skola som domineras av utlänningar och enligt polisen valde bort offren som såg "vita" ut.
Man bör givetvis ta lika stort avstånd från bägge fallen men någonting säger mig att IKEA-morden kommer glömmas bort i och med den här attacken. Även profiler som utmärker sig för att ha åsikter om allt som är rasistiskt har visat sig vara påfallande tysta när det kom ut att IKEA-morden hade rasistiska motiv.

Jag är verkligen ledsen men jag fårstår inte din rinkebysvenska.
Av det jag uppfattade såg jag dessa misstag.

IKEA fick inte samma exponering.
Vilket är skitsnack, det var en världsnyhet och nyheten mjölkades torr även här i Sverige i veckor.
Problemet är att de anonyma-debattörerna var aldeles för upptagna i sina meta-diskussioner för att följa nyheterna världen över.

Sluta sprida din enspåriga smörja. Du är inte bättre än aftonbladet.
Citera
2015-10-23, 13:44
Medlem
Aftonbladets liverapportering säger att 15-åringen har vaknat.
Citera
2015-10-23, 13:44
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Tror ni att polisen går efter mina teorier här på Flashback?

Allt jag skrev igår gör dem nu. Intressant, kanske borde bli polis.

Om de går efter mina tankar och idéer är ju detta en stor stor sensation för mitt flashback namn. Därför de sidor jag tipsar på har fått över 3000 extra besökare på 2 dagar.

Du satt igår och upprepade gånger "bekräftade" att GM var neger. Har du någon som helst jävla självrespekt så borde du försvinna från tråden med svansen mellan benen istället för att klappa dig själv på axeln.
Citera
2015-10-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fattar inte varför detta fått så stor uppmärksamhet i media liksom IKEA-morden var ju lika hemskt det men det var inte alls samma rapportering. Är det bara för att media är PK?

Ibland så tänker vissa inte så långt. Utan man försöker vara få saker att verka som om det finns ett syfte eller att det är pk media som har ett syfte.
IKEA mordet skedde på ikea, där blandat klientel, mestadels vuxna är. Även barnfamiljer. Det fick dessutom stor genomslagskraft i media, det rapporterades om det i tidningar i flera dagar. Och gör det fortfarande.
Det som skedde igår, var på en skola, något som aldrig skett de senaste 60 åren. Där det går barn. Där GM medvetet planerat att ha ihjäl barn.
Förstår du skillnaden?
Om ett par dygn så är det nya saker som rapporteras i media.

Men de med rasistiska åsikter här inne tar gärna på sig offerkoftan och vill få det att framstå som att ingen brydde sig då två svenskar blev mördade, när det faktiskt var väldigt många som tog illa upp.
I det här fallet så blir det ännu känsligare när man mördat barn. Klart som fan att folk tar illa upp. Så sluta få det som att media går på mycket hårdare nu. Men det är väl så när man vet att det man tycker och tänker är fel, så känner man sig träffad av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in