2015-10-23, 13:23
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Dock finns det ingen rasism mot vita så.
Även vita omfattas av lagen HMF (hets mot folkgrupp).
Citera
2015-10-23, 13:24
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Vad tror ni orsakat störningen i den där människan? Det Skulle ej förvåna mig om någon förgripit sig på han.. Så jävla tragiskt detta att man blir ordlös.
En mycket ensam kille med aspie drag . Förmodligen mobbad eller utfryst och till slut brann de i hjärnkontroret . De vanliga ...
Citera
2015-10-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Även vita omfattas av lagen HMF (hets mot folkgrupp).

Knappt. Krävs jävligt mycket för att någon ska bli dömd för det. IKEA killen lär knappast bli dömd för HMF men hade någon kallat han "jävla neger" så hade Domhammaren slagit ner som en... hammare direkt.
Citera
2015-10-23, 13:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Enligt lösa rykten så har han vandaliserat bilar på stan mitt på natten maskerad. Kan någon bekräfta?

Tyder mer på mentala motiv än rasistiska ifall så är fallet så spekulera fritt.

Det här undrar jag också, har inte orkat läsa hela denna mastodonttråd.

Har MGM tagits av polisen, slussats vidare till Psyk som släppt ut honom för snabbt?

Direkt när jag läste om dådet, fick jag för mig det handlade om ännu ett i raden av fall där en GM inte fått den vård h*n behövde. Finns det några andra uppgifter om detta?
Citera
2015-10-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
En mycket ensam kille med aspie drag . Förmodligen mobbad eller utfryst och till slut brann de i hjärnkontroret . De vanliga ...

AS drag?
Citera
2015-10-23, 13:27
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Håller med, IKEA-morden stod det om i flera dagar framöver. Skillnaden är dock att man var inte snabb med att poängtera att det gjordes på grund av rasistiska motiv. GM visade sig knivhugga modern och sonen för att man såg "svenska" ut.
Det är lika mycket ett hatbrott som det här. Terroristbrott vet jag däremot inte om man kan kalla detta för.

Efterhandskonstruktioner och blamegame är du fan världsmästare på.
Du borde söka jobb på Aftonbladet, jag tror du skulle arbeta dig upp till toppen på bara några månader.

Spekulationerna angående negern som mördade de två svenskarna på IKEA var att det var ett rasistiskt dåd. Något som kommit ut i ren fakta den senaste veckan. Att Starwars rasistmördaren var rashatare har han ju själv bekräftat genom sina spår på internet.

I andra fall hade jag bett dig komma ner från din höga häst men jag känner på mig att du inte ens äger en häst.
Citera
2015-10-23, 13:28
Avslutad
Fram med filmen nu Flashback!
Citera
2015-10-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skolan i Sverige är nästan helig, men framförallt är den obligatorisk och förpliktigad våra barn.
Våra barn är tvingade att gå i skolan, därför upplever samhället att skolan bör vara en plats där sånt här inte ska förekomma.

Ikea är en affärsrörelse där alla är välkomna och kunderna kan själva välja om man ska vara där eller ej. Två vuxna blev brutalt mördade vilket är hemskt. Men samhället och makten har inget egentligt ansvar för IKEA vilket dom har för skolan i Sverige.

Lägg därtill att det var mycket osäkerhet kring fallet på IKEA under flera dagar. Var det ett terrordåd eller var det en/två galningar. Men framförallt var det en tragisk händelse där två vuxna människor fick betala med livet för att en annan vuxen människa inte fick som han ville.

I det senare fallet har vi ett "barn/ungvuxen" som tagit livet av andra barn på en skola som ska vara en fredad zon.

Men visst, har man offerkofta och svetshjälm som solglasögon kan man nog se att Samhället/Media/Makten inte bryr sig för att de mördade på IKEA var vita och de mördade i skolan var icke vita.

Citerar detta för att väldigt många här inne behöver läsa detta. Kan inte fatta att det ska vara så svårt att förstå denna mycket tydliga skillnaden mellan de två fallen.
Citera
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nu har någon släckt ner hans facebook sida också
Har sätt det flera gånger att GMs facebook sida släcks ner, vem gör detta? Polisen?
Citera
Medlem
Pagancalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Berätta för mig du som uppenbarligen vet. Vad är rasism?

Rasism är att man anser att en ras är överlägsen en annan. Det har ingenting med invandringskritik att göra. Om jag säger att jag inte gillar indier för att de luktar oftast starka kryddor och jag är allergisk så är jag inte rasist för det. Generaliserar friskt, visst, men rasist -Knappast.

Rasistuttrycket har blivit så urvattnat av kulturmarxister att det har tappat all mening och numera är synonymt med "oliktänkande". "Du tycker inte som mängden därför är du rasist". Sedan det faktum att duktiga idioter inte har förmåga till kritiskt tänkande gör ju det hela knappast bättre.
Citera
2015-10-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagancall
Det har inte att göra med "Sverigevänner" utan folk som har förmågan att tänka kritiskt och är mottaglig av fakta som inser att invandringen är ohållbar. Det är enbart nyttiga idioter som inte är för minskad invandring eller de som rentav profiterar av den. Det är just det som problemet med vänstern, de är så hjärntvättade efter generationer (1960 och framåt) av kulturmarxistisk propaganda att deras förmåga att tänka kritiskt försvann för länge sen.

Om man tror att en person som går bärsärk på en skola representerar invandringskritiker så är man nog ganska bra rubbad, detta handlar om en psykisk labil person som valde att ha ihjäl lite barn på en skola. Var exakt står det att han ens var "Sverigevän"? "HAN GILLADE HITLER OCH ÄR NAZIST!"

Herregud, snälla.

Precis så är det. Svenska folket är fullkomligt indoktrinerade efter åratal av propagandamatande i skolan. Sen fortsätter folket indoktrineras genom vänstermedia och så tror folk även att de politiska partierna representerar någon form av spektrum av åsikter, men det är vänster hela skiten. Folk kan inte tänka längre. De är fullkomligt indoktrinerade av "alla lika", att nazismen är vår största fiende bla bla, det är löjligt. Fram till för några år sedan höll jag också på med det där vänstertjafset, sen började jag tänka själv och i dag ser jag mig nästan som en nykterist. Sverige är sjukt. Vi har inte alls den demokrati vi trodde.
Citera
2015-10-23, 13:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
"Mörk person dödar svenskar för de var svenskar" = Det finns ingen rasism mot svenskar? oooookej?

Majoriteten av Svenskar anser att även icke vita kan vara Svenskar.
Personen som jag antar var ironisk ska att det inte fanns rasism mot VITA, inte specifikt Svenskar.

Däremot vet jag att det finns ett hat emot Svennar både bland Svenskar och Invandrare.
Men det är en helt annan femma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in