2015-10-23, 13:14
Medlem
enaxtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortmos
Jag ser inga filmer där...

nej men det finns film. Vet nån om man kan få tag på den?
Citera
2015-10-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Ja, det som triggade honom var antagligen de senaste palestinska knivattentaten mot judar i Israel. Det har funnits flera såna videos på Liveleak som visar hur palestiner jagar judar med kniv och sedan skjuts till döds. Den andra triggern var såklart SVT som gav honom iden att angripa en skola.

Ja där har du en poäng. Vi har sett flera fall nu med knivattacker i Israel på nyheterna. Även det måste ha triggat honom.

Jag är helt inne på att det var ett sk utökat självmord. Man vill dö och ta några hatobjekt med sig in i döden. Eller åtminstone dö och få lite rubriker i tidningen.
Citera
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Vad tror ni orsakat störningen i den där människan? Det Skulle ej förvåna mig om någon förgripit sig på han.. Så jävla tragiskt detta att man blir ordlös.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Enligt lösa rykten så har han vandaliserat bilar på stan mitt på natten maskerad. Kan någon bekräfta?

Tyder mer på mentala motiv än rasistiska ifall så är fallet så spekulera fritt.

De lösa ryktena om att han skulle stå bakom dessa vandaliseringar, är det från boende i området?
Citera
2015-10-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laidfront
Det är väl klart som korvspad att den s k sverigevänliga rörelsen bär ett visst ansvar i det här fallet. Varenda "sverigevän" som inte tar avstånd från den typen av handling vi såg igår bär skuld.

Men den som bär det största ansvaret är såklart gärningsmannen. Det är bara en kall människa som kan genomföra detta. Och det är bara kalla människor som försvarar eller på något sätt förminskar allvaret i attacken.

I see what you did there. Skillnaden är att "sverigevänner" till skillnad från muslimerna du använder som referens inte har i sitt manifest/heligabok att de ska döda alla som inte tänker som dom.
Citera
2015-10-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Ja, efter IKEA-morden var det medialt fokus på invandrares rädsla för hämndattacker. Nu är det dödstyst om svenskarnas rädsla för hämndattacker från hatiska och rasistiska invandrare. Situationen är livsfarlig just nu. Mångkulturen riskerar alltid att explodera i dödliga etniska, kulturella och religiösa konflikter.

Delar den analysen.
Citera
2015-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Vad tror ni sker härnäst. Nu var det en rasist/nazists/Främlingsfientlig ung man som hoppa på ett gäng invandrare å döda dom... Kommer det komma hämndattentat nu av sjuka islamister som anser att det är "öga för öga" ? Hur sjukt det än låter så kan de ju hända..

Skulle inte förvåna mig om GM bestämt detta attentat med andra, där dem andra väntas utföra sin del.
Citera
2015-10-23, 13:18
Medlem
Albert.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piizrich
Hugger ihjäl en 11- åring och en äldre ungdom/ yngre vuxen.

Nej, en femtonåring (17 år enligt folkbokföringen, men inte 11 år) och en elevassistent (20). Lika hemskt och totalt förkastligt ändå så klart.

(FB) 151022: Trollhättan: Man med svärd gick amok på skola. Flera skadade. GM skjuten, död
Citera
2015-10-23, 13:20
Bannlyst
Tror ni att polisen går efter mina teorier här på Flashback?

Allt jag skrev igår gör dem nu. Intressant, kanske borde bli polis.

Om de går efter mina tankar och idéer är ju detta en stor stor sensation för mitt flashback namn. Därför de sidor jag tipsar på har fått över 3000 extra besökare på 2 dagar.
Senast redigerad av iFun 2015-10-23 kl. 13:22.
Citera
2015-10-23, 13:20
Medlem
brajzillas avatar
Vissa verkar ha svårt att fatta här ....

1, han hatade blattar och hur det äckliga Sverige har blivit.
2, han ville ta livet av sig (kanske lite pågrund av det också).
3, han kombinerade dom två och dödade ett par innan han själv gick

Nästa fall.
Citera
2015-10-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Dock finns det ingen rasism mot vita så.

"Mörk person dödar svenskar för de var svenskar" = Det finns ingen rasism mot svenskar? oooookej?
Citera
2015-10-23, 13:22
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Fattar inte varför detta fått så stor uppmärksamhet i media liksom IKEA-morden var ju lika hemskt det men det var inte alls samma rapportering. Är det bara för att media är PK?

Skolan i Sverige är nästan helig, men framförallt är den obligatorisk och förpliktigad våra barn.
Våra barn är tvingade att gå i skolan, därför upplever samhället att skolan bör vara en plats där sånt här inte ska förekomma.

Ikea är en affärsrörelse där alla är välkomna och kunderna kan själva välja om man ska vara där eller ej. Två vuxna blev brutalt mördade vilket är hemskt. Men samhället och makten har inget egentligt ansvar för IKEA vilket dom har för skolan i Sverige.

Lägg därtill att det var mycket osäkerhet kring fallet på IKEA under flera dagar. Var det ett terrordåd eller var det en/två galningar. Men framförallt var det en tragisk händelse där två vuxna människor fick betala med livet för att en annan vuxen människa inte fick som han ville.

I det senare fallet har vi ett "barn/ungvuxen" som tagit livet av andra barn på en skola som ska vara en fredad zon.

Men visst, har man offerkofta och svetshjälm som solglasögon kan man nog se att Samhället/Media/Makten inte bryr sig för att de mördade på IKEA var vita och de mördade i skolan var icke vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in