2015-10-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: hade hon haft med sig ett par extra jeans när hon gick från jobbet? Och hade GM i så fall tagit med sig extrajeansen hela vägen från att hon togs till fånga till att hon hittades? Märkligt.

Håller med! det va väl ganska varmt då, så man inte behövde extra underkläder
2015-10-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freakybeast
Advokaten påstår att han har alibi av bror o fru?
Har inte dom tagit tillbaka sina uppgifter?
2015-10-23, 13:25
Medlem
Stassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
MGM har närmat sig en annan kvinna för att fråga om vägen dagarna innan.

Den kvinnan skall vara glad hon lever idag.

Den 6:e juni ska detta hänt, dagen innan Lisa försvann.. Och det var därför man hade riktat misstankar mot MGM och hans bror.. Enligt Lars Johansson.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tack! Ja, bevisläget var bättre än vad jag hade vågat hoppas/trott.

Tror inte heller att det blir så mycket alternativteoretikertjafs här, även om jag sett att en av de allra mest infantila har varit inne och vevat lite nu. Det är väl avsaknaden av fynd i bilen man kan hänga upp sig på. Men det ändrar ju inte på det faktum att han är mycket starkt knuten till både mordplatsen och offret.

Sättet som hon dödades på och den ångest man måste anta att hon känt tror jag också kommer att leda till livstids fängelse.

Alltid ska det finnas något att tjafsa om tydligen. Då har du inte heller nämnt i sammanfattningen, att Polisen hittade sexuella bilder med bundna kvinnor i hans dator, som kan kopplas till det sexuella motivet.
Medlem
Bild på rummet och röret där hon hängdes:

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phpdpzfizskarmavbild_2015-10-23_kl.png
Medlem
Qwarts avatar
Finns FUP upplagd någonstans?
Tänkte annars åka till Skövde och köpa CD om det finns ex. kvar. Får besked om det strax. Har 5 mil enkel resa, men det tar nog bara 20 min om man "jobbar lite" med gaspedalen.
2015-10-23, 13:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Svagbegåvad sadist.
Undrar hur fru och släkt tar detta...

Ja nu förstår man nog varför brodern var så upprörd och hade behövt bedövning....
Medlem
Vad får er att tro att han hängt henne i taket i halsen (jag får iaf den uppfattning av att alla undrar varför han inte tejpade hennes armar)?

Som jag tolkar det, så tejpade han mun, näsa och ögon. Och hängde henne i taken via händerna och runkade medan hon sakta kvävdes till döds.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Har inte dom tagit tillbaka sina uppgifter?

Tydligen inte enligt advokaten. Står på AB'S liverapportering.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja - och hur fan kom hans blod upp i taket på ladan på röret, intill märkena som visar var snaran hängts upp?

Advokaten gör vad hon måste, men om hon inte inser hur hopplöst detta är så har hon gått in i någon slags intellektuell förnekelse. Det är för många DNA-bevis på för många olika ställen för att det ska finns nån som helst rim och reson i hypoteser om att nån mördare släpat omkring kroppen i någon blodpöl från en tidigare arbetsplatsolycka med NB som offer. Det då + övriga indicier gör att det här inte är mycket att diskutera egentligen.

Just röret finner jag också svår förklarat uppe i taket - exakt där rep suttit..
Vet inte om det är ordagrann citering men något märklig isf. i AB live för hon tycks sväva väldigt mycket på målet gällande det fetade:
Citat:
Enligt advokaten finns det förklaringar till de bevis som läggs fram mot 35-åringar. Angående spåren på röret och blodet på Lisa Holms kläder säger hon:
– Vad gäller röret är det ett område där han har arbetat ganska mycket och har också skadat sig vid vissa tillfällen, det vet personal som arbetat med honom om.
När det gäller kläderna beror det på hur det avsatt och på vilket sätt, var och när. Eftersom det förefaller att hon varit i lokalen där han haft sin arbetsplats kan det vara så att han på det sättet kunnat avsätta DNA och blod på hennes kläder.
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Finns FUP upplagd någonstans?
Tänkte annars åka till Skövde och köpa CD om det finns ex. kvar. Får besked om det strax. Har 5 mil enkel resa, men det tar nog bara 20 min om man "jobbar lite" med gaspedalen.
Åk
2015-10-23, 13:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag tror inte på flera inblandade. Occams rakkniv säger att det är en alldeles för långsökt hypotes. En mycket enklare förklaring är att han lindat in kroppen i någon form av presenning eller liknande. Det är ju också troligt utifrån att han bör ha haft intresse att dölja det han fraktade vid ilastning och urlastning. Emballage i kombination med viss rengöring räcker för mig mer än väl till att förklara bristen på spår i bilen.
Fast den rena bilen stör mig lite ändå. Jag tycker att exempelvis likdoft skulle ha hittats på bilnycklarna. Å andra sidan kan han ha använt handskar när han flyttade henne till bilen. Kanske lagt henne på byggplast som är ganska tjock. Och sen tagit av sig handskarna när han skulle köra därifrån. Men det låter krångligt, man måste hålla huvudet riktigt kallt för att lyckas med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in