2015-10-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Jag är ju också intresserad av Nazityskland och har filmer som viljans triumf på datorn som jag sett. Borde jag bli oroad?

Det är främst för att jag har ett stort historieintresse dock och Nazityskland generellt sett är väldigt fascinerande.

Det är rätt många här på flashback som borde vara oroade över sin mentala hälsa. Är ju inte en liten risk att gärningsmannen hade en aktiv användare på detta forum och triggades här.
Citera
2015-10-23, 12:31
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Han åkte bil till skolan
Aha jag har inte följt med fallet sedan igår kväll . Kanske dags och uppdatera sig med ny info då
Citera
2015-10-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Hur fan visar bilden att han förtjänade att dö? Är du totalt sinnessjuk?

Halva tråden verkar ju vara lika skadade som gärningsmannen, sök hjälp för fan.

Hört talas om så kallat hedersvåld? Vi ska ju ta efter blatten eller hur? Han är med en vit kvinna alltså inte någon av sin egen sort och därför förtjänar han att dö. För fan ta seden som kommer hit precis så som politikerna sagt vi ska göra. Eller är du främlingsfientlig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiovanniCaesar
Ja, "de tickande bomberna" lär väl få mer bensin på elden efter denna händelse. Kanske dags att börja utkämpa ett inrikes krig mot terrorism.
Ja! ett krig har nog redan påbörjats med tanke på att 10 st tomma asylboenden har eldhärjats, plus denna händelsen i Trollhättan, sen om det är terrorism eller inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Vad tycker du om rasisterna i denna tråd då?

Vänligen definiera "rasist" eller räcker det att inte tycka samma som dig?
Citera
2015-10-23, 12:33
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det var samma skribent antar jag? Annars är ditt inlägg efterblivet. Men å andra sidan vad kan man förvänta sig av en idiot som tror att Araben ser dig som en jämlik.
Det räcker väl med att det förmodligen var sverigedemokrater som ständigt och hela tiden känner sig som offer. Vad var det för svammel om araber där på slutet. Sök hjälp!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Folk här på flashback är arga för att han hade en svensk flickvän?

Tveksam om det är "en" svensk flickvän. De brukar ha flera och kontrollera dom så pass hårt att dom tror att psykisk och fysisk misshandel är okej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande
Mord är väl mord, eller finns det någon gradskillnad på dessa? Gissade att det fanns några vänstertomtar här som tycker att det finns "bättre och sämre" mord.

Ja mord är mord. Men det ena mordet var anledningen ett par tusenlappar. Utav ungdomar, mot ungdomar.

I det senaste var det en ung vilsen själ, som hängt för mycket här, 4chan, fria tider och liknande sidor, som strategiskt väljer en Skola, med små barn. Hugger ihjäl en 11- åring och en äldre ungdom/ yngre vuxen.

Folk dödar varandra på gatan, likt Uddevalla (även om det mordet var extremt) sånt sker i Sverige idag och det skedde mord här 1920 också. Inte allt för ofta går en mördare in på en skola i det här landet. Senast det hände var på 60- talet.

Ska jag lära dig något mer när jag ändå är igång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Sverigedemokraternas egna lilla terrorist, någon som hittat hans flashbackkonto ännu? Eller strider det mot 1.06 även efter döden?
1.06 gäller även efter döden.
Citera
2015-10-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hört talas om så kallat hedersvåld? Vi ska ju ta efter blatten eller hur? Han är med en vit kvinna alltså inte någon av sin egen sort och därför förtjänar han att dö. För fan ta seden som kommer hit precis så som politikerna sagt vi ska göra. Eller är du främlingsfientlig?

Det är ett kort med artisten Zara Larsson.

Äckel, sök hjälp tack.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21635063.ab

Citat:
21-åringen lämnade ett avskedsbrev
Den misstänkte skolmördaren Anton Lundin Pettersson, 21, lämnade ett avskedsbrev efter sig.
Den hittades av polisen vid husrannsakan.
– Det är en typ av självmordsbrev, säger kommissarie Thord Haraldsson.

Det är bra, då kanske motivet klarnar lite när brevet väl offentliggörs.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När du jämför och kontrastera gårdagens brott med slakten på IKEA, så gör du en mycket märklig och tillrättalagd (t.o.m. lögnaktig) beskrivning av IKEA-mördaren. Enl. vad som skrevs av MSM, så uppgav Abrah*m Ukb*gabir (* = a) i förhör att han begick morden för att få stanna i Sverige. Det framstår inte uppenbart som en "stundens ingivelse".

Abrah*m Ukb*gabir hade vidare redan beviljats uppehållstillstånd i Italien (det var därför, som han fick avslag i Sverige). Att du beskriver hans uppehållstillstånd i Italien i termer av att han "[saknade] alternativ trygghet eller framtid" är ... tja.. en lögn.

Vilka belägg har du för att gårdagens GM "drivit sig själv till hat (eller av sin familj) - av inga andra skäl än att utlänningarna inte var svenskar"?

Anton L-P verkar vara fixerad vid grovt våld och brutal framtoning. Den här beskrivningen av hans YouTube-kanal är korrekt: "När de inte handlar om nazityskt pansar så förmedlar de en särskild typ av rockmusik och inlägg av en mycket speciell kroppsbyggare" - videon av kroppsbyggaren - "Fuck Arla" - handlar om problemen för svenska mjölbönder.
I Antons fall framgår det av medias rapportering att det handlade om solklart rasistiskt hatbrott där de som haft mörk hy blivit utsatta för angrepp. De med ljus hy blev inte angripna.

Men ok.. du menar att det inte finns någon sanning i vad jag skrev? Vänligen berätta då om hur det egentligen förhöll sig.

Du gav inte en sanningsenlig beskrivning av IKEA-mördaren. Någon, som har beviljats uppehållstillstånd i Italien är knappast en person, som "saknar alternativ trygghet eller framtid".

Betr. gårdagens brott, så påstår media, att det var ett rasistiskt brott. Jag har ännu inte sett ngr övertygande belägg för det. GP skriver: "Uppgifter till GP gör gällande att den 21-årige gärningsmannen efterlämnade ett avskedsbrev". OM det stämmer, så kanske motivet klarnar. Å andra sidan kanske det bara är en lapp med förvirrat klotter, som kan tolkas lite hur-som-helst.

Betr. hudfärg skrev iFun:

Citat:
Ursprungligen postat av iFun
2 var somalier den tredje vet jag ej, arabisk talande, varav en vit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in