2015-10-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Någon som vet ifall bilderna som är tagna kommer publiceras? På Lisa då alltså? Tänkte på Elin Krantz publicerades ju? Inget jag vill se om jag läser FUPN. .

ligger nog med sannolikhet under sekretess.
2015-10-23, 12:30
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Märklig placering av fläckarna. Har han torkat av sina händer på väggen månne? Eller stått och runkat i fönstret?

Han måste ha stått där och runkat.. verkar riktigt sjukt.
2015-10-23, 12:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
"När Lisa Holm hittades stod dörren till klädskåpet vidöppen. Där återfanns kroppen "gömd" under flera kläderplagg. Utanför skåpet stod en dunk med tvåtaktsbränste. När Lisa hittades hade hon sina trosor och byxor hängades kring det ena smalbenet. På trosorna har man inte kunnat hitta DNA från 35-åringen. Däremot har man på byxorna hittat blodspår som enligt polisens undersökning extremt stark machar 35-åringen DNA"

http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/

Jag tror att den här lymmeln är skyldig.

Men, var han ensam om utföranded av brottet?

Då flickans telefon gjorde en "fickuppringning" till pappan så hörde han en mansröst, kanske ytterligare en person.

Nu så har man vidlagt att gärningsmannens DNA finns på Lisas kläder, etc. Frågan är om även annan DNA har hittats under utredningen?
2015-10-23, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
ligger nog med sannolikhet under sekretess.
Det ÄR sekretess på bilderna på henne.
2015-10-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ÄR sekretess på bilderna på henne.

Någon som har koll på varför Elin Krantz kropp publicerades? Riktigt efterblivet att inte maska de bilderna kan jag tycka.
2015-10-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Någon som har koll på varför Elin Krantz kropp publicerades? Riktigt efterblivet att inte maska de bilderna kan jag tycka.

Dom var maskade men på ett dåligt sätt så någon lyckades "knäcka" bilderna så att säga.
2015-10-23, 12:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det råder så stor osäkerhet så det bästa vore att lägga ner åtalet och börja om från början,annars kommer det att bli överklaganden i all oändlighet.
Man kan inte överklaga i all oändlighet i Sverige - och GM i det här fallet lär bli fälld i både TR och HvR och någon prövning i HD lär det inte bli.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
I chatten här finns bilder osv.
http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/
När familjen vittnar mot honom är det verkligen kört. Vissa här i tråden kommer få jobba övertid för att bortförklara allting.
Tack. Ja, detta är som sagt indiciemål - men det känns betydligt bättre nu.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det har hittats ned till små hårstrån,blod m.m. på saker i mjölkrummet,men inte NÅGOT endaste spår i 35-åringens bil.HELT renons.OM MGM skulle transporterat LH i sin bil så skulle det hittats NÅGOT.En död person utsöndrar mikroskåpiskt mätbara vätskor - urin m.m. -Men HELT rent,Så i MGM:s bil har hon inte transporterats.

Du har en poäng där. Det är konstigt att MGM's DNA avsatts väldigt tydligt i samband med vissa moment i brottet. Men i andra moment (t.ex. bilen) saknas de helt.
2015-10-23, 12:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Dom var maskade men på ett dåligt sätt så någon lyckades "knäcka" bilderna så att säga.
Ja, nåt via att det scrollades fort (?) och sen vete tusan vad de lyckades med.
2015-10-23, 12:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Det är efter Elin Krantz bilderna som spreds som polis/åklagare lärt sig att det inte räcker att "maska" bilderna utan man utelämnar dem istället från de FUP som går ut.
2015-10-23, 12:36
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockanfyra
Fy Faan! Har följt tråden i tysthet. Det här var värre än vad jag väntat mig. Med vad som hittills kommit fram, vad tror ni, var Lisa död när hennes mobil stängdes av, 18:26?

Mina tankar går till Lisas familj.

Pappan ska ha hört henne säga (till nån annan): "Det är klart" och en ett metalliskt ljud vid 18:26

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in