2015-10-23, 12:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
2 var somalier den tredje vet jag ej, arabisk talande, varav en vit.

Är två
Somalier döda?
Trodde det var gm , en somalier och typ en kurd ?
Citera
2015-10-23, 12:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Inte längre.

Enligt ratsit
Citera
2015-10-23, 12:07
Medlem
Prexters avatar
Har letat i tråden men hittar inte, någon som har namn på den skadade läraren?
Citera
2015-10-23, 12:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Du kommer med ett påstående om en artikel. Men du kan inte länka och du ber mig googla för att ta reda på om den överhuvudtaget finns.
Så då var det som jag trodde alltså. Skitsnack.
Då e det konstaterat.

Jag sparade inte länken, när jag läste det för ngr år sedan i ngn av kvällstidningarna. Jag minns det, eftersom jag intresserat mig för hur vidlyftigt begreppet "på fel plats" används.

"På fel plats vid fel tidpunkt" användes fordom som regel när någon föll offer för ngn rel. sällsynt naturkatastrof (blixtnedslag, jordskred m.m.), där ingen kunde klandras.

Men media använder det idag om brottslighet - där det ju finns en brottsling att klandra - och formuleringen används vidlyftigt och oberoende av var offret befinner sig. Jag har, som sagt, t.o.m. sett det använt när ngn överfölls i sitt eget hem.

(Det har framgått, att du inte *vill* tro på att det förhåller sig så här, vilket är din sak.)
Citera
2015-10-23, 12:08
Medlem
Mikeyjamess avatar
Det finns filmsekvenser!
Citera
2015-10-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det finns filmsekvenser!
Länka då? Ist för att posthunta
Citera
2015-10-23, 12:10
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När du jämför och kontrastera gårdagens brott med slakten på IKEA, så gör du en mycket märklig och tillrättalagd (t.o.m. lögnaktig) beskrivning av IKEA-mördaren. Enl. vad som skrevs av MSM, så uppgav Abrah*m Ukb*gabir (* = a) i förhör att han begick morden för att få stanna i Sverige. Det framstår inte uppenbart som en "stundens ingivelse".

Abrah*m Ukb*gabir hade vidare redan beviljats uppehållstillstånd i Italien (det var därför, som han fick avslag i Sverige). Att du beskriver hans uppehållstillstånd i Italien i termer av att han "[saknade] alternativ trygghet eller framtid" är ... tja.. en lögn.

Vilka belägg har du för att gårdagens GM "drivit sig själv till hat (eller av sin familj) - av inga andra skäl än att utlänningarna inte var svenskar"?

Anton L-P verkar vara fixerad vid grovt våld och brutal framtoning. Den här beskrivningen av hans YouTube-kanal är korrekt: "När de inte handlar om nazityskt pansar så förmedlar de en särskild typ av rockmusik och inlägg av en mycket speciell kroppsbyggare" - videon av kroppsbyggaren - "Fuck Arla" - handlar om problemen för svenska mjölbönder.

I Antons fall framgår det av medias rapportering att det handlade om solklart rasistiskt hatbrott där de som haft mörk hy blivit utsatta för angrepp. De med ljus hy blev inte angripna.

Men ok.. du menar att det inte finns någon sanning i vad jag skrev? Vänligen berätta då om hur det egentligen förhöll sig.
Citera
2015-10-23, 12:10
Medlem
Någon som lyckas få tag på filmerna på GM före och under dådet som det pratas om just nu på presskonferensen?
Citera
2015-10-23, 12:12
Avslutad
Hur gör polisen med förundersökningen nu när han dog? Då kan ju inte åtal väckas. Kommer allt polisen undersöker samlas i en rapport som man kan ta del av?
Citera
2015-10-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Det är inte S som driver en kampanj där man pekar ut en grupp som ansvariga för alla problem som finns i samhället. Vi vet ju att de tar avstånd från politiskt våld, det var liksom därför de grundades.

Tror du förstår det orimliga att varje parti ska ta avstånd från varje enskild handling som galningar utför. Att SD vill ha en Dansk asylpoltik, gör dem inte medskyldiga till mord.

Då ska förespråkare från Alliansen ta avstånd från att en arbetskraftsinvandrare från Baltikum mördar och begår brott i Sverige.
Alla som förespråkar fri rörlighet enligt Schengen ska ta avstånd från kringresande kriminella.
De partier som avskaffat den reglerade invandringen ska ta avstånd från all kriminalitet som dessa människor begår.

Du kan inte hitta ett enda förslag från SD som hetsar till våld. Tvärtom tar de avstånd från allt våld, och utesluter hela tiden tokstollar som missupfattat och som tror att Sverigedemokraterna är någon slags tummelplats för Sveriges idioter.

En politiker sa en gång:
"Partipolitik? Finns det någon annan politik?"

Så fort man får chansen så försöker politiker och deras anhängare skaffa sig fördelar - genom att ge andra nackdelar - i den politiska debatten. Allt handlar hela tiden om makt.

När du ger dig på SD precis efter att en psykiskt sjuk ung man mördat på en skola, då gör du det - inte i sympati med offren - utan för att spela maktspelet som tillhör partierna, och förbereda för nästa val.
Citera
2015-10-23, 12:13
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Länka då? Ist för att posthunta

Polisen sade det på presskonferens nu. De lär ju läcka.
Citera
2015-10-23, 12:14
Medlem
EggBoxJuans avatar
Nu går Ojsan Cantdowell ut på Aftonbladet ut med att det är det värsta terrorbrottet i Sverige sedan 1940.
Antingen har han kort minne eller så glömmer han medvetet terrorn på Ikea för inte alls så länge sedan, eller självmordsbombaren i Stockholm.
Visst, bombaren klantade sig men hade han lyckats med det han ville uppnå så hade det sett annorlunda ut.
Hans uppsåt gör honom till den värsta terroristen i svensk modern tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in