Tina köttgeggan och lägg den i en skål i kylen. När den tinat upp öppna en förpackning blöt Mjau, helst favoriten ta en matsked eller två av det, och ner i skålen med köttgeggan. Några droppar laxolja kan hjälpa också. Mosa ihop allt till en äcklig köttgegga, du kan även ha i lite äggula som sås om du vill.
Det är bra om det är ljummet för dom vill helst äta något som har kroppstemp om du förstår. Men min katt äter sina Mush bollar halvfrusna. Men hetta helst inte upp det eftersom att näringsämnena i proteinet försvinner då. Tina inte i micron! Men du kan tina en bit i kylen och sen micra typ 10 sec på högsta ös för att det inte ska vara kylskåpskallt ifall inte dina katter gillar det!
Såhär fick jag min katt att vänja bort sig från torrfoder och annan kommersiell kattmat. Mjau köper jag på tetra ibland och favoriterna är med anka och andra favoriten är nötfärs. Då blandar jag ut det med en Mushboll åt gången.
Du kan ha maten framme ett dygn innan det blir för äckligt för katten att ens äta upp. När det luktar äckligt ska du kasta bort det. Då får du börja om tills katten blir tillräckligt hungrig för då måste den smaka. Dina katter är inte bortskämda dom är bara picky om du förstår. Det du försöker ge dem är naturlig föda för dem egentligen, men dom är skeptiska förstår du

. Men eftersom dom inte är van bara heller serru. Hade dom fått det sedan kattunge stadiet så hade inte detta uppstått tror jag, för då hade dom inte vetat annat.
Men försök blanda ut det med blötmat som du VET att dom gillar, du kan även prova blanda ut det med tonfisk i vatten (konserv) eller te.x gourmét gold med tonfisk paté kan jag rekommendera att prova annars och se om det lockar att äta då.
En annan grej du kan prova om du vill barfa är att brutalt hacka sönder en kycklingvinge och finhacka ett kyckling hjärta och kyckling lever (allt finns fryst på påse i välsorterade matbutiker) och röra ner i en skål med lite laxolja och äggula och sen prova se om dom vill äta det.
Babysteps. Prova annars blanda billig typ fläskfärs med favorit blötmaten och se vad som händer.
Du får prova dig fram helt enkelt för barf kan vara väldigt enkelt men också kul. Jag tycker det är hemskt rogivande att fixa naturlig mat åt mina djur. Fördelarna med det är suveräna och det behöver inte ens vara särskilt dyrt heller, betydligt billigare än att lägga flera 100 på en säck torrfoder. Din kattlåda kommer inte alls stinka lika mycket amoniak och kattlortar längre heller.
How to Switch Your Cat to a Raw Meat Diet
Ex
Exactly How Diet Affects Your Cat