2015-10-23, 11:49
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Jag vet en kille som kommer få ett rent helvete inne på kåken i alla fall. Om denne kille ens kommer därifrån levandes.

Lägg ner dina naiva föreställningar om att kriminella har någon slags codex.
Medlem
Rätt man på rätt plats. Om han blir fälld är dock en annan fråga
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det här mjölkrummet där mordet verkar ha skett. Ska se om jag inte har fått det om bakfoten nu.. men det är väl inte inne i ladan mittemot caféet? Utan vid Martorp, nära den vita boden?

Om det är så. Undra om hon varit vid liv när han fört med sig henne dit.

Undrar detta också. Antar att det inte är Martorp eftersom det har sagts att hon inte mördades där.

Fortfarande är det mer om tillvägagångssättet jag inte förstår. Missade delar av presskonferensen och måste bara fråga er som såg den: Levde Lisa fortfarande när hon hängdes upp? Eller typ kvävde/strypte han henne innan och hängde sedan upp hennes döda kropp för att kunna onanera till det?

Känns fortfarande oklart vad som sker precis vid mopeden. Varför Lisa dröjer där och hur GM lyckas få bort kroppen. Eftersom det nu är uppenbart vad hans motiv är (planerat mord med sexualsadistiskt inslag) så förmodar jag att han kan ha slagit henne i huvudet med något så hon tuppat av. Sedan burit eller släpat henne över vägen. Om hon inte var medvetslös så är det hela bara konstigt. Man utsätts för enormt stora risker om man ska försöka dra över en person som sliter och kämpar för sitt liv och som dessutom skriker efter hjälp.
2015-10-23, 11:50
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakiMaki
Motivet är ju sexuellt... Sperma hittades i ett rum i anslutning till kroppen och hennes privata delar var blottade.

Tydligen är inte det sexuellt utnyttjande???! Hur kan det inte vara det?! Även om hon ej blivit "fysiskt" utnyttjad sexuellt så är det fortfarande fruktansvärt vidrigt och mannen har utfört en vedervärdig kränkning mot Lisa och hennes kropp. Det är helt sjukt.
2015-10-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlotS
Expressen
''Lisa Holm ska alltså inte ha blivit våldtagen, inte heller sexuellt utnyttjad på något annat sätt.
Mordet har skett, erfar Expressen, genom att 17-åringen blivit upphängd i en snara i en lada, mitt emot kaféet i Blomberg.''

Må jag vara lite efter på kakan men tycker fortfarande motivet är sjukt oklart?
Varför denna handling? Varför Lisa?
Det är väl klart att motivet är sexuellt dock i en så perverterad form att det inte uppfattas som sexuellt av mer normala människor.
2015-10-23, 11:51
Medlem
Hur stor är risken att utlänningen hamnar i isoleringscell eller rentav förflyttas till Litauen?

Han måste ju få "hela upplevelsen" av den åktur han gett sig in på..
Medlem
FritzDaCats avatar
Repet:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21635490/357/normal/70b06922539a1/REP.JPG
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Hur kunde GMs advokat såga bevisningen fullständigt? "Räcker inte för fällande dom.."

Är hon efterbliven, eller vad?
Hur vet du att det räcker för en fällande dom?
Det är ju trots allt rätten som ska bevisa att du är skyldig, som misstänkt behöver du inte bevisa ett skit!

Citat:
Ursprungligen postat av Karateharry
Följt denna tråd samt all mediabevakning sen dag ett. Tråden har tyvärr allt som oftast inte varit seriös. Jag var säker sen gripandet tills nu och i evigheten att rätt man är gripen! Det jag är orolig för är att han får det för bra i fängelset. Hoppas övriga interner tar sitt ansvar och gör samma sak mot honom plus våldtar honom. Sitter på min lunch och kan inte ens äta när man läser det vidriga han gjort.! Vad gäller gw Persson så förstår jag inte varför han utalat sig som han gjort. Jag anser att han skämt ut sig.! Önskar så att nån skjuter han eller plågar han tills han dör. Mvh pappa till en dotter.
Ja det är en av anledningarna till att jag tills nu hållit mig borta från den.
Tråden svämmar över av en massa omyndiga småungar bara ordbajsar.
Jag skulle heller inte vara säker på att gärningsmannen blir dömd.
Han är trots allt redan dömd i allmänhetens ögon.
Gärningen är avskyvärd och det råder inga tvivel om det.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tänk att en del i tråden inte ansåg att hans Youtube och Facebook indikerade på något "annorlunda".
Verkar som att inget hittats i NB´s dator. Då måste han gjorts sig av med en annan dator/hårddisk?!
Ingen som följde mitt råd förresten..?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Men det där är alltid lätt att säga med facit i handen.
Ingen skulle kunna tro utifrån youtubeklipp och Facebook att denne sadist förklädd till gästarbetare hade sådana tankar och planer.
Troligen finns en dator med material som litauern har förstört och gjort sig av med, med unga flickor, rep, sadism etc.
Förefaller osannolikt att detta är debuten, finns där någon försvunnen flicka i Litauen som aldrig hittats, var det en delförklaring till att de uppehöll sig i Sverige och GM tidigare i England.
Finns det något försvinnande i England? Är det mördare som gjort liknande detta tidigare?
Inte osannolikt att så är fallet.
Gästarbeteran, Litauern en sexualsadist och lustmördare, ondskan personifierad.
Medlem
Tomatos avatar
Det känns som det blir tufft att få honom dömd för själva mordet?
2015-10-23, 11:52
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
http://imgur.com/tIEGZOF
Står i chatten
Troligtvis detta som Brandtler syftar på när han talar om att Lisa inte var ett utvalt utan slumpmässigt offer.
2015-10-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det känns som det blir tufft att få honom dömd för själva mordet?

Ja "jättesvårt"? Skojar du med mig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in