2015-10-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Nej, mjölkrummet ligger i anslutning till den byggnad som ligger mittemot cafét. Så jo, inne i ladan. Inte på Martorp.

Okej.

Är det korrekt att de café-anställda brukade hänga nyckeln i den ladan? Isåfall kan man väl förmoda att han överrumplat henne när hon var i färd med att göra just detta..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torredning
Jag förstod det också som att hon hängdes vid Martorp i ladan i anslutning till boden. Men visst hade de hittat örhängen och något mer i ladan i Blomberg?

Hittade öronsnäckor/proppar vid Martorp.
Hon hängdes i mjölkrummet mitt emot kaféet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlotS
Expressen
''Lisa Holm ska alltså inte ha blivit våldtagen, inte heller sexuellt utnyttjad på något annat sätt.
Mordet har skett, erfar Expressen, genom att 17-åringen blivit upphängd i en snara i en lada, mitt emot kaféet i Blomberg.''

Må jag vara lite efter på kakan men tycker fortfarande motivet är sjukt oklart?
Varför denna handling? Varför Lisa?
Motivet är ju sexuellt... Sperma hittades i ett rum i anslutning till kroppen och hennes privata delar var blottade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
DET håller jag med om däremot och är det nån som gafflat om bevisningen så är det jag.

Men vi får urskilja gapandet.

Oavsett vilket så ska det bli intressant att höra advokatens kommentarer.
2015-10-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Okej.

Är det korrekt att de café-anställda brukade hänga nyckeln i den ladan? Isåfall kan man väl förmoda att han överrumplat henne när hon var i färd med att göra just detta..

Det är en trådsanning, tvivlar på att en nyanställd sommarjobbare har hand om nycklar ö.h.t.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Okej.

Uppgiften har tillbakavisats. Vad jag lyckades höra på Skövde Nyheters dåliga sändning så vet man inte hur MGM fått med sig Lisa in i ladan.
Medlem
Citat:
Okej.

Hm, det har jag aldrig hört någonting om faktiskt. Har det kommit upp här i tråden?
2015-10-23, 11:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tänk att en del i tråden inte ansåg att hans Youtube och Facebook indikerade på något "annorlunda".
Verkar som att inget hittats i NB´s dator. Då måste han gjorts sig av med en annan dator/hårddisk?!
Ingen som följde mitt råd förresten..?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Åklagaren som var med på TV4 play LIVE - sa att det finns skärmdumpar på hans mobil som visar hans sexuella preferenser....
2015-10-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tänkte direkt på BTK. Denne djävul skrev jag om för några dagar sen - en gift trevlig man.

Tyvärr verkar även min teori att personen var sadist besannas.

Hoppas verkligen att vår sittande regering gör rätt med all invandring och alla dåd i landet. Personligen anser jag det är viktigare att skydda folket i landet än att ta hit ännu mer människor. J.Å. säger det bra i debatt. Det viktigaste är landet och människors säkerhet.

R.I.P. -Lisa.
Medlem
Grandiosos avatar
NB lät sig inte nöja längre med att bara titta på sina "stardolls" på nätet.
På söndagen förverkligade han sina perversa och mordiska fantasier och det blev stackars
Lisa som hamnade i hans väg. Fast redan dagen innan hade han ju försökt få med sig
en annan kvinna men hon fattade misstankar och drog snabbt iväg från honom och hans bil.

Han har alltså tejpat huvudet på henne. Ansiktet, näsa, ögon, mun.
Han ville "bara" ha bröst och könsorgan att studera medan han tillfredsställde sig själv.

Brukar inte vanligtvis sexualsadistiska lustmördare också vilja kunna se lidandet hos
sitt offer? Inte bara genom att följa hur lemmarna rör sig i en dödskamp utan också
se skräcken och plågan i offrets ögon?

Är det inte något avvikande från det gängse mönstret?
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-23 kl. 12:40.
Medlem
Så när han transporterat kroppen har kläder flyttat på sig. Ang. Sperma kan det ha kommit till platsen vid tidigare tillfälle.

Brott mot griftefriden. Som sagt är det enda jag ser starka bevis för. Inget annat kan bevisas eller bortses ifrån.

Kommer det inte fram mer blir det inte fällande dom för mer än just det. Trust me. Inger vet vad hon gör. Och med all rätt. Ingen en dömas för en handling med så svag bevisning. Då fallerar rättssäkerheten på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Citat:
Ursprungligen postat av h1tl3r
Vad i allt detta säger att han inte hittat henne hängd i lada (självmord) Fått panik då det är hans arbetsplats. Rädd för att bli beskylld. Och i chocken skurit ned henne och gömt liket. Tejpen för att minimera kroppsvätskor. När chocken lagt sig vet han att han gjort fel och fortsätter hålla käften.

Nu har jag inte läst fupen. Men finns det bevis att detta scenario inte har hänt så har jag svårt att se att han döms för

Men ögonen, näsan och munnen var tejpade? Sen huddna på 35åringen från Lisa ?
2015-10-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakiMaki
Motivet är ju sexuellt... Sperma hittades i ett rum i anslutning till kroppen och hennes privata delar var blottade.

''Lisa Holm ska alltså inte ha blivit våldtagen, inte heller sexuellt utnyttjad på något annat sätt.''

Vad fan är detta då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in