Den här artikeln fick mig att tänka till, även om det kanske inte är något revolutionerande:
I torsdagens franska tidningar fick Zlatan Ibrahimovic kritik för sin insats mot Real Madrid under onsdagskvällens 0–0-möte hemma i Champions League. Nu rapporterar franska RMC att svenskens relation med Edinson Cavani är sämre än på länge.
Uruguayaren uppges ha tröttnat på att Zlatan är given i startelvan, oavsett vilken form han befinner sig i. Enligt RMC är relationen med svensken ”mycket kall” och han ”väntar tålmodigt” på att Zlatan lämnar klubben.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article21634034.ab
Mest bara rykten/spekulationer om självklarheter förvisso. Men det får en ju att fundera på vad som kommer härnäst för Zlatan. Själv är jag helt med på att PSG, med sina miljoners miljoner, borde ersätta Zlatan mot något yngre och bättre. Det lär gå smått utåt med Z nu och inte ens i hans glansdagar var han särskilt outstanding i Champions League, vilket trots allt är prioriterat för klubben. Man har ju kommit långt de senaste säsongerna och visat att man är att räkna med ute i Europa, ska man nå ändå fram måste man nog helt enkelt höja sig ytterligare ett snäpp, då ser jag dessvärre inte någon plats för en åldrande Zlatan.
Det är har ju många gånger tidigare spekulerats kring att Zlatan kommer lägga av efter EM 2016, vilket ju känns alltmer sannolikt. Men har han kanske ändå suget att spela i någon lite mindre liga, någonstans att avrunda karriären?
Erbjudanden lär han ju få. Kanske finns det fortfarande någon italiensk klubb som av rent nostalgiska skäl vill ha honom? Annars är typ USA, Turkiet, Qatar, Kina är ju annars penningsstarka alternativ - gott nog för mången gammal Brasse, men för Zlatan?
MFF är ju en rätt rejäl outsider, men kan ju nämnas av historiska skäl.
(Frugan kanske skulle kunna tänka sig att glassa i typ Los Angeles ett år eller två?)
Skulle något vara lockande för Z?
Eller ska man kanske förvänta sig att han helt avslutar karriären inom ett år?