2015-10-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det som FU (men framförallt slasken) kan ge är besked om hur brett undersökningen genomförts och de förhör (som orsakats av utredningsöverväganden) som inte tas med i det sammanställda FUP kan naturligtvis indirekt peka vilka individer som försiktigtvis har förhörts eftersom de måste förhöras. Dit hör självklara "potentiellt misstänkta" som pojkvänner, arbetskamrater, föräldrar, arbetsgivare etc etc.

Givetvis är det en grannlaga uppgift att göra de kontrollerna utan att det spårar ur, men var lugna, de måste göras och har gjorts.

Jag skulle vilja ha slasken att studera närmare på. Mig räcker inet bara fup.
2015-10-23, 10:14
Medlem
John-Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pactasuntservanda.
Ja, förundersökningen kommer vara på 2000 sidor. Känns nog smidigast att ha den digitalt

Haha, ja det är sant, fast jag tror att även det kommer kosta en del.
2015-10-23, 10:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Då lär du betala. Första 10 gratis, sen per sida. De sa väl 5000 sidor?
2015-10-23, 10:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
- Bland annat ska Lisa Holms pappa höras, då det var han som var den första som letade efter henne och hittade sin dotters mobilskal och körkort. Trots att rättegången väntas bli tuff kommer Lisa Holms mamma och pappa att närvara på stora delar av den, rapporterar P4 Skaraborg..-

http://www.expressen.se/gt/battre-att-minnas-lisa-som-hon-var/

Här är alltså den verkliga förklaringen till varför Lisa anmäldes försvunnen så snabbt efter sms-et.

Skönt att kunna lägga ett par tusen spekulativa inlägg i papperskorgen betr pappans ev insidekontakter i flyget och påhittad hotbild mot honom från whoknows who som förklaring till varför letandet efter LH började så snabbt.

Föreställ er känslan som förälder att hitta dessa saker o inse att din käraste dotter råkat ut för något som med all säkerhet är mycket allvarligt och skräcken och malandet om det värsta.

Vilken klippa familjen har fått i Tore, hans seriositet kommer att stötta upp mycket av advokatens trams under kommande dagar, så väntat o välkommet.

Men nu var det väl inte på söndagen han hittade hennes mobilfodral och körkort?
2015-10-23, 10:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Men om det är rätt man som åtalas vill Johansson inte säga rakt ut. Han konstaterar i stället:

– Vi har gjort en utredning, åklagaren bedömde att det räcker till åtal. Nu är det upp till domstolen.

http://sla.se/skovde/2015/10/23/i-dag-kommer-atal-mot-misstankt
2015-10-23, 10:19
Medlem
Hur får VI TAG i fupen här på fb? Ja bor inte i skövde 😢
2015-10-23, 10:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men nu var det väl inte på söndagen han hittade hennes mobilfodral och körkort?
Erinrar mig kommentar om att militär (?) fann det på tisdag.
2015-10-23, 10:25
Medlem
Antitrinitarians avatar
Fyfan vilken panik pappan måste känt på söndagkvällen när han var på plats. Att veta att hon kanske fanns vid liv nånstans i närheten, men inte var han skulle vända sig. Vilken maktlöshet och frustration att stå där och känna att nåt hemskt händer ens barn, men att man inte kan göra nåt.
2015-10-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Jag tror du kan vara ganska lugn, Nb:s advokat har nog kollat igenom den noggrant.
2015-10-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då lär du betala. Första 10 gratis, sen per sida. De sa väl 5000 sidor?

Du tror fortfarande att du kan få ut "slasken".
Berätta gärna hur.
2015-10-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
[i]"Bland annat ska Lisa Holms pappa höras, då det var han som var den första som letade efter henne och hittade sin dotters mobilskal och körkort.

Va? Hittade pappan mobilskalet och körkortet? Det har jag missat.

Detta blir bara mer spännande varge dag som går.
2015-10-23, 10:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror fortfarande att du kan få ut "slasken".
Berätta gärna hur.
Kontakta TR, begär ut slasken via målsnr. Sekretessgranskas, skickas endast per post.
... En belevad vän har fått denna info. gällande annat rättsfall iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in