2015-10-23, 09:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Sexuellt motiv som gick helt fel enligt familjens advokat Tore Brandbilar.
http://sla.se/skovde/2015/10/23/sexuellt-motiv-som-gick-alldeles
Hur kan han tro det? Mannen hade blivit igenkänd och utpekad direkt efteråt, om det gick "rätt".
2015-10-23, 09:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Intressant är även en annan kommentar:

Citat:
– Det finns så många omständigheter som talar emot honom. Bland annat tänker jag på de omständigheter som pekar på att han har varit i nära kontakt med Lisa. Dna-spår finns på ställen på hennes kläder som de inte kunnat hamna om man inte varit riktigt nära henne, säger Tore Brandtler till SLA.

(min fetning)

Sedan så undrar jag om man hittat gärningsmannens spår (DNA/fingeravtryck) på hjälmen/jackan? Har det framkommit någon information om detta under trådens gång?
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Hur kan han samtidigt då påstå att Lisa inte på något sätt var utvald - att offret kunnat bli vem som helst. Lisa var faktiskt ovanligt söt, det tror jag de flesta anser.
Medlem
PhDSalanders avatar
- Bland annat ska Lisa Holms pappa höras, då det var han som var den första som letade efter henne och hittade sin dotters mobilskal och körkort. Trots att rättegången väntas bli tuff kommer Lisa Holms mamma och pappa att närvara på stora delar av den, rapporterar P4 Skaraborg..-

http://www.expressen.se/gt/battre-att-minnas-lisa-som-hon-var/

Här är alltså den verkliga förklaringen till varför Lisa anmäldes försvunnen så snabbt efter sms-et.

Skönt att kunna lägga ett par tusen spekulativa inlägg i papperskorgen betr pappans ev insidekontakter i flyget och påhittad hotbild mot honom från whoknows who som förklaring till varför letandet efter LH började så snabbt.

Föreställ er känslan som förälder att hitta dessa saker o inse att din käraste dotter råkat ut för något som med all säkerhet är mycket allvarligt och skräcken och malandet om det värsta.

Vilken klippa familjen har fått i Tore, hans seriositet kommer att stötta upp mycket av advokatens trams under kommande dagar, så väntat o välkommet.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-23 kl. 09:54.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Sexuellt motiv som gick helt fel enligt familjens advokat.
Det förstod alla utom trådens dårar och rättshaverister, sexuellt motiv, gästarbetaren från Litauen
helt insmetad i detta utan någon som helst chans.
Pekar på vidrigheter i hanterandet av LH och kroppen efter mordet då anhöriga "ska besparas" och minnas LH som hon var.
Hur brutal var sadisten > gästarbetaren, blir nog en sorgesam läsning.
2015-10-23, 09:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det förstod alla utom trådens dårar och rättshaverister, sexuellt motiv, gästarbetaren från Litauen
helt insmetad i detta utan någon som helst chans.
Pekar på vidrigheter i hanterandet av LH och kroppen efter mordet då anhöriga "ska besparas" och minnas LH som hon var.
Hur brutal var sadisten > gästarbetaren, blir nog en sorgesam läsning.

Kroppen lär inte ha varit så intakt under kläderna.
Troligtvis har hon varit avklädd o besudlad, åverkad o hanterad och sedan påklädd igen NBs dna säkrats nära kroppen enl Brandtler.
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-23 kl. 10:01.
2015-10-23, 10:00
Medlem
Var följer man rättegången bäst, bara med ljud antar jag, lr får man inte höra det direkt nånstans?
2015-10-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
Var följer man rättegången bäst, bara med ljud antar jag, lr får man inte höra det direkt nånstans?

Ja kan rekommendera Sveriges radio. Dom följer noggrant och svarar på ens frågor. Dom e kanon bra, sen kommer väl expressen sända live från en studio. Men inte i salen då såklart
2015-10-23, 10:04
Medlem
John-Daltons avatar
Det ska bli intressant att läsa åtalet och se vilken bevisning som finns mot den misstänkte.
Förundersökningen lär vara mycket omfattande och därmed också kostsam att få skickad till sig.
Senast redigerad av John-Dalton 2015-10-23 kl. 10:11.
2015-10-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Sanningen i tråden om mordet på Lisa, snart får vi facit, Fup kommer om ca 8 h, foliehattarna vet inte till sig hur dom ska kontra det här, det senaste om språkförbörbrisntning pga dålig tolk är nog den sämsta bortförklaringen jag hört ever, iaf eftersom den inte inkommer från försvarandesidan utan från en masspostare här i tråden som vill få ett uns av sanning av sin alternativteori där N.B är oskyldig enligt honom........och då utsatt av den stora knösens plånbok, och då ev städat upp efter honom eller hans gelikar, vilket är än mer osannolikt

Vem vet, det kanske kommer att bli bara halva sanningen. Det har hänt förr. Kanske blir en ny omgång då den nu misstänkte släpps och anstiftaren hamnar i fokus i stället. Det här hänt förr. Den nu mgm kommer att dömars för medhjälp och den riktige skyldige hamnar bakom lås och bom. Jag bara säger att det har hänt förr.
2015-10-23, 10:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Såg nyss att du redan svarat , men det kan väl aldrig skada med lite pedagogiskt upprepande :-)
Hellre detta än annat papegojande

... Nu börjar jag bli riktigt nyfiken via Tores uttalande om motiv och DNA som är nära kroppen med tanke på senaste diskussionerna. Hoppas det inte kan förklaras med kontaminering.
Citat:
Motivet till mordet har det spekulerats kring. Enligt Tore Brandtler finns det en förklaring till varför Lisa mördades.
– I bakgrunden finns ett sexuellt motiv som gick alldeles fel.
Citat:
– Det finns så många omständigheter som talar emot honom. Bland annat tänker jag på de omständigheter som pekar på att han har varit i nära kontakt med Lisa. Dna-spår finns på ställen på hennes kläder som de inte kunnat hamna om man inte varit riktigt nära henne, säger Tore Brandtler till SLA.
2015-10-23, 10:12
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Dalton
Det ska bli intressant att läsa åtalet och se vilken bevisning som finns mot den misstänkte.
Förundersökningen lär vara mycket omfattande och därmed också kostsam att begära få skickad till sig.

Ja, förundersökningen kommer vara på 2000 sidor. Känns nog smidigast att ha den digitalt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in