2015-10-23, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Han hade asperger enligt media? Då är man inte 100% vanlig direkt.

Vilken media? Länka gärna för det har jag missat även om jag personligen misstänkte starkt att det var något sånt.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Polisen har gjort fynd i hans bostad och kommit fram att det var rasistiska motiv bakom.

Han är inte psykisk sjuk. Han är en helt vanlig SD anhängare som gick ifrån "internet krigare" till att döda invandrarbarn i verkligheten.

Åkesson har fått sin svenska breivik.

Att det gjordes av rasistiska motiv känns som tämligen självklart nu även om det kan komma fler överraskning men det utesluter inte att han också lider av någon psykisk störning.
Blir dock svårare att utröna det nu när GM är död, för er som är kunniga, vad finns det för möjligheter att utröna psykiska sjukdomar vid en obducering?
Har det kommit ut någon information ännu om GM:s bakgrund och eventuell sjukdomshistoria?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Verkligen ett snabbt och resolut ingripande av polisen.

Håller med! Just den biten verkar ha funkat exemplariskt i Trollhättan. Vad jag förstår så sköts GM sedan ganska omgående.

Vem vet hur många offer det blivit om han fått hålla på en halvtimme till.
Citera
2015-10-23, 10:10
Medlem
SSRI-preparat inblandat mån tro?
Citera
2015-10-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Det tog folk upp igår också men tror inte det fanns någon bekräftelse för det. Åt han nu SSRI så kanske det kan vara en förklaring, många tror även att han hade asperberger men det känns lite för mycket "rätt" för mig tills jag ser riktiga bevis för det.
Citera
2015-10-23, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Vi försöker få reda på om han hade kontakt med (den obefintliga) vården men det har inte framkommit något än.
Citera
Bannlyst
Är det inte ovanligt att ett sådant här terrorbrott sker utan pistol eller andra vapen? Har det skett skoldåd med svärd förr?
Citera
Medlem
Cambrias avatar
Hjälm utan hakrem, tysk modell (M35). Sabelbajonett, långt blad. Paintball mask. Låga kängor. Kamouflage skjorta. Lång bomberjacka / alt. trenchcoat. Vid Ikea morden så sköts förövaren i benet och Löfven.. ja han gömde sig någonstans. I Trollhättan sköt polisen förövaren i bröstet. Löfven var snabbt framme och fördömde honom och passade på att pissa på (SD). Är inte alla mord lika avskyvärda, oavsett hudfärg på mördaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankReynolds
Ehh..
Att man väljer att visa han utan att censurera ansiktet kan nog ha att göra med att han oprovocerat gå in på en skola och attackerat barn med svärd. Och antagligen också eftersom att han redan är död, har svårt att se mig aftonbladet gå ut med ocensurerade bilder om han fortfarande varit vid liv.

Fan vad jobbigt det här måste vara för alla "nationella" vem ska ni skylla på nu? Jo, jag vet, ni kan skylla på att massinvandringen tvingar svenskar att begå såna här hemska handlingar.

Hade han gått till IKEA och cuttat invandrare hade man alltså inte visat ansiktet? Menar då hade man sagt att nationalitet inte spelar roll va?
Citera
2015-10-23, 10:13
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
En frisk människa gör inte skillnad på hudfärg med, just saying.

Det är din åsikt, det är däremot inte fakta. Det finns ingenting som säger att man behöver vara sjuk för att man är en fullblodsrasist. Att det inte skulle vara någon skillnad alls mellan olika folkslag, vet man ju dessutom är osant. Att vissa folkslag generellt skulle ha mer framträdande negativa attribut än andra är alltså inte alls otänkbart, men det finns absolut ingen vilja i forskarvärlden att ta reda på om det är så.

Jag själv är för övrigt inte rasist, men det betyder inte att jag utan vidare godtar helt grundlösa påståenden om att alla människor är lika.
Citera
2015-10-23, 10:13
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Beror på vilken kaliber man har på skotten. Vet inte vilken kaliber polisen har men 9mm gör inte speciellt stor skada.

Militären använder grovare kaliber och därav stor sannolik till död eller allvarlig skada. Filmen American sniper vissar detta ganska tydligt, de dör inte pga hans träffsäkerhet utan pga den grova kalibern.

För mig låter det som om polisen inte riktigt visste vad de höll på med. Det var mer tur att de lyckades fälla gärningsmannen.
Det enda sättet att fälla en angripare säkert är via lår skott eller huvud skott mot hjärnan
.

Har inte polisen el-pistoler, det skulle ha passat i det här scenariot???? Och var inte gärningsmannen inne för operation för levern, tog skottet där???? Vilket vapen använde poliserna????

Vad yrar du om? Militärens standardvapen är AK5 med en kaliber på 5.56. Dvs en finkalibrig ammo.
Citera
2015-10-23, 10:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Edit: man kan väl vara lite knepig och rasist samtidigt?
Just detta verkar vara svårt för många att få in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in