2015-10-23, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Låter mer som en person som spelat lite för mycket TV-spel vars psykiska tillstånd försämrats successivt..

Vem vet , han kanske ha sett för många cowboy filmer,det var de man skyllde på förra gången det var lite avskjutning i svensk skola.
Citera
2015-10-23, 10:05
Medlem
TRADINGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Han var säkert rasist också, men det känns ju mer centralt att han uppenbarligen var psykiskt sjuk. En frisk människa klär inte ut sig till Darth Vader och säger "I am your father" innan han urskiljningslöst börjar hugga folk med svärd.

Polisen har gjort fynd i hans bostad och kommit fram att det var rasistiska motiv bakom.

Han är inte psykisk sjuk. Han är en helt vanlig SD anhängare som gick ifrån "internet krigare" till att döda invandrarbarn i verkligheten.

Åkesson har fått sin svenska breivik.
Citera
Medlem
k0nsls avatar
Fel. Han hade betydligt fler vänner på Facebook (runt 30) för cirka åtta timmar sedan.

-k0nsl

Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Fem vänner på fejjan alltså?
Citera
Avslutad
Citat:
Det finns ingen boende i Trollhättan som inte vet att det på skolan på Kronogården i princip bara går invandrare. Han bodde dessutom betydligt närmre minst tre andra skolor i Trollhättan. Det är väldigt osannolikt att han skulle valt den mest invandrartäta skolan i Trollhättan av en slump.

Men det får vi aldrig veta, för han är död nu.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Det finns ingen boende i Trollhättan som inte vet att det på skolan på Kronogården i princip bara går invandrare. Han bodde dessutom betydligt närmre minst tre andra skolor i Trollhättan. Det är väldigt osannolikt att han skulle valt den mest invandrartäta skolan i Trollhättan av en slump.

Vet du vilka skolor han själv gått på?

Om det är så att han själv inte gått på Kronogården är jag benägen att hålla med dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nej inte alls.
Polisen kan inte "bekräfta" ett skit, bara gissa, antyda, påstå, spekulera.
Eftersom GM är död så kommer vi aldrig få veta.

Såvida de inte hittat något konkret i GM's hem, vilket de verkar ha gjort.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Tydligen har polisen hittat vapen (knivar?) i GMs bil.

Varför tog han inte med alla vapen till skolan? Har han varit och härjat någon annan stans innan? Eller tänkte han bege sig till ytterligare någon skola?

Min gissning är, att GM kan ha varit rasist, men att det i första hand är våldsfixering, ren galenskap och ondska, och möjligen även droger, som är huvudorsaken.
Citera
2015-10-23, 10:06
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
En frisk människa gör inte skillnad på hudfärg med, just saying.
Självklart är det så. Men på något sätt tycker jag att man måste prioritera hans psykiska tillstånd. Dvs har han besökt psykvården och inte fått vård så är det läskigare.

Jag är inte rasse. Jag röstar inte på SD alls. Men för mig är det läskigare att en psykiskt instabil människa gick på våra gator. Jag tycker man kan börja där och ta tag i det - så kommer säkert det sunda förnuftet därefter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Vidrigt brott

Men om man tänker lite längre så kan man konstatera att människan är en omogen apa som inte lärt sig hantera pengar ens en gång.

Vad får folk att tror att mångkultur fungerar ? Kulturkrockar sitter ännu djupare , det kommer bli mer segregerat , mer våld,kriminalitet och utanförskap.... tyvärr.

Jag kan ha fel, men om man ser nyktert på saken så har jag svårt att se att att trenden kommer vända, särskilt med nuvarande invandring av unga (upp till 35) outbildade män från afghanistan som kommer stå utan jobb inom ett par år.

Hela migrationsprojektet gynnar mest bara riskkapitalister , divide and conquer.

Tack för ett vettigt inlägg. Pk-dimman är tjock i den här tråden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Polisen har gjort fynd i hans bostad och kommit fram att det var rasistiska motiv bakom.

Han är inte psykisk sjuk. Han är en helt vanlig SD anhängare som gick ifrån "internet krigare" till att döda invandrarbarn i verkligheten.

Åkesson har fått sin svenska breivik.

Han hade asperger enligt media? Då är man inte 100% vanlig direkt.
Citera
2015-10-23, 10:07
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Fullt så enkelt är det inte, verkligheten är inte som i filmens värld.
Alla som har varit i det militära vet att man alltid ska skjuta på den största ytan för att oskadliggöra hotet så det är fullt rimligt att man alltid skjuter mot bröstkorgen.
Det är inte helt lätt att skjuta någon i benet och än mindre när personen rusar mot dig.
Chansen är för övrigt stor att man dör av blodförlust om man blir träffad i låret på grund av den stora kroppspulsådern.

Beror på vilken kaliber man har på skotten. Vet inte vilken kaliber polisen har men 9mm gör inte speciellt stor skada.

Militären använder grovare kaliber och därav stor sannolik till död eller allvarlig skada. Filmen American sniper vissar detta ganska tydligt, de dör inte pga hans träffsäkerhet utan pga den grova kalibern.

För mig låter det som om polisen inte riktigt visste vad de höll på med. Det var mer tur att de lyckades fälla gärningsmannen.
Det enda sättet att fälla en angripare säkert är via lår skott eller huvud skott mot hjärnan
.

Har inte polisen el-pistoler, det skulle ha passat i det här scenariot???? Och var inte gärningsmannen inne för operation för levern, tog skottet där???? Vilket vapen använde poliserna????
Citera
2015-10-23, 10:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Han var säkert rasist också, men det känns ju mer centralt att han uppenbarligen var psykiskt sjuk. En frisk människa klär inte ut sig till Darth Vader och säger "I am your father" innan han urskiljningslöst börjar hugga folk med svärd.
Ja, det känns väl som det mest troliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in