2015-10-23, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Som vanligt med den lögnande och påhittande gammelmedian, man får läsa mellan raderna och hitta sanningen på annat håll.

Komiskt nog så är det bara släktingar till elevassistenten som har uttalat sig om detta och blivit citerade i media. Det talar nog för att det inte var lika heroiskt som de försöker framställa det som. Det kan ju dock vara en tröst för de anhöriga att tänka att det var Superhjälte-liknande dåd som utfördes. Möjligt att han försökte avväpna GM, men historien stämmer ändå inte in med faktabilden över elevassistenten. Det stämmer snarare överens med den äldre läraren, som verkar ha konfronterat GM på övervåningen. Att elevassistenten varit bland barnen i skolan men sedan tagit sig ned till entrén och dött där är föga troligt då polis och ambulans var på plats efter 6 minuter redan och elevassistenten konstaterades död på plats. Troligare är att den äldre läraren skyddat barnen och sedan skadad tagit sig ned till entrén och fått hjälp av ambulanspersonal.
Citera
2015-10-23, 06:38
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qsed
Komiskt nog så är det bara släktingar till elevassistenten som har uttalat sig om detta och blivit citerade i media. Det talar nog för att det inte var lika heroiskt som de försöker framställa det som. Det kan ju dock vara en tröst för de anhöriga att tänka att det var Superhjälte-liknande dåd som utfördes. Möjligt att han försökte avväpna GM, men historien stämmer ändå inte in med faktabilden över elevassistenten. Det stämmer snarare överens med den äldre läraren, som verkar ha konfronterat GM på övervåningen. Att elevassistenten varit bland barnen i skolan men sedan tagit sig ned till entrén och dött där är föga troligt då polis och ambulans var på plats efter 6 minuter redan och elevassistenten konstaterades död på plats. Troligare är att den äldre läraren skyddat barnen och sedan skadad tagit sig ned till entrén och fått hjälp av ambulanspersonal.

Om jag nu spekulerar lite vilt så tänker jag mig ett fullt kaos när folk börjar fatta att GM är där för att döda och allmänt gå bärsärk. Folk lär ha sprungit åt alla håll och försökt springa undan eller gömma sig. Vad kan en "hjälte" göra, antagligen något mer än om GM varit beväpnad med skjutvapen, men man ska inte underskatta effekten av ett stick-/ skär-vapen.

Samtidigt var det en ganska tanig kille av vad jag förstår och tex. en stol eller ett mindre bord kunde vara tillräckligt för att värja sig och övermanna denna individ.
Citera
2015-10-23, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns inget "Media i Stort".
(förutom kanske i ditt "judekonspiration"-sinne, om du nu råkar ha ett sådant)

Jag citerade en Aftonbladet-artikel och du svarade på det citatet med en egen tolkning från en artikel som ingenting med Aftonbladet har att göra, och när Jag sedan efterfrågade en närmre referens på ditt uttalande så fick jag svaret "tolka själv" från dig tillsammans med en länk som INTE hänvisade till det inlägg du svarade på.
Jag läste artikeln men fann inget stöd för ditt uttalande där.

Förklara dig, eller dra åt helvete!

Visst gör det det. DN, SvD, Expressen och Aftonbladet samt SR och SVT är "media i stort" även kallat MSM. Nej jag har inte ett judekonspiratoriskt sinne.

Jag sa att MEDIA hanterar det annorlunda, att du sedan är för trög för att förstå att MEDIA är mer än bara Aftonbladet är fan inte mitt problem. Isf läser du som en jävla skunk.

Du är ju mer än lovligt efterbliven.
Citera
2015-10-23, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Kom nyss till jobbet och det visar sig att killen jag jobbar med , det var hans yngre bror som gjorde detta . Och igår på rasten tyckte vi att det va lite sjukt att nån har en hjälm mask och svärd och att hans bror hade nåt sånt med men kopplade det aldrig. Han har nu blivit hotad till helvete4 och kommer nog inte tilöbaka hit , synd för killen var snäll som fan , även mot en blatte som mig

Det nämndes tidigt efter att GM blev känd i tråden att storebrodern hade länkat till dådet utan en aning om att hans bror var GM. Hemskt som fan och tyvärr ingenting han kan eller kunnat göra något åt.
Citera
2015-10-23, 06:44
Medlem
Vasterass avatar
Som jag ser det så är motivet den stora frågan och det var ju inte direkt Breivik-nivå här på dådet. Jag undrar om han hade vissa "måltavlor" när han gick in?
Senast redigerad av Vasteras 2015-10-23 kl. 06:47.
Citera
2015-10-23, 06:46
Medlem
Cocinellas avatar
Har just läst Aftonbladet och reagerar också på att man sätter in oblurrad bild och namn på den misstänkte.

Eftersom jag följer en del fall här på FB så vet jag att man sällan gör det annars. Har läst att ni jämför med IKEA-morden men det finns fler, t ex de 3 morden i Uddevalla där bröderna Salibas häktades tidigt efter morden.

Förstår att folk irriterar sig på att man gör sån skillnad på om folk är pursvenska eller invandrare, det blir ju bara löjligt.

Sen håller jag med skribenten Leif.Jennekvist som tror det kommer att bli mer bevakning i skolorna framöver.

Jag tror tyvärr att våldsbrott kommer att öka de närmaste åren.
Citera
2015-10-23, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Elevassistenten hyllas i media som en sann hjälte, en modig krigare som ställde sig främst i ledet och lät sig lemlästat. Finns det några andra vettiga källor en aftonhoran och liknande patraskblaskor? Oavsett vad vill jag även tilläggs att det som hänt är oerhört tragiskt. Framtidens svenska skolor kommer bli tvungna att ha bevakningspersonal närvarande under skoltid. Ge det några år så är det verklighet.

/ Leif

Vittnen har sagt att elevassistenten ska ha konfronterat GM och bett honom lämna, varpå han blivit huggen. Jag tror elevassistenten inte väntat sig en attack från GM
Citera
2015-10-23, 06:49
Medlem
Nån mer än jag som tycker de här elevernas berättelser och känsloläge så kort efter att deras klasskamrater och lärare blev nedhuggna till döds i deras absoluta närhet känns lite... annorlunda? Eller allmänt "off"?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630464.ab

http://www.theguardian.com/world/2015/oct/22/pupils-wounded-in-sword-attack-at-swedish-school

Var är skräcken, chocken, dödsångesten?
Citera
2015-10-23, 06:50
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Varför man går ut med namn är ju inte konstigt. Mannen i fråga har ju marknadsfört sig själv och sina åsikter på internet tidigare, så han ville knappast vara anonym.
Citera
2015-10-23, 06:51
Medlem
Och nu är det bekräftat från polisen att det var ett rent hatbrott.
Citera
2015-10-23, 06:51
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror tyvärr att våldsbrott kommer att öka de närmaste åren.

Allt talar för det och naturligtvis bör man förbereda sig på det tillika, pepparspray och annat som kan skydda dina älskade är ju värt att dela ut. Alla är tyvärr inte så lyckligt lottade att de har ett handeldvapen de är förtrogna med, men det är nu här snart ungefär som i Israel.
Citera
2015-10-23, 06:53
Medlem
Det var ett hatbrott, nu kan media pusta ut. Nästan som dom blev glada över att det är ett hatbrott.

Förjävligt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in