2015-10-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Det var specifikt en west side gang sign.

Förövrigt när kan vi tänkas få tag på icke blurrade bilder?

Jag kom inte ihåg vilken det var av dem, bra att du kunde klargöra.

Jag vet faktiskt inte om dessa kommer att komma ut. Det känns som att dessa hade funnits överallt redan om det var någon som ville att de skulle spridas. Kan tänka mig att det är många föräldrar som går igenom barnens telefoner. Det lär ju finnas/funnits fler bilder än vad som synts till i media. Det sätter lite käppar i hjulen för att utveckla teorierna om vad GM kan ha haft för motiv om det skulle visa sig att de han poserat med även har utländsk bakgrund. Oavsett vad så är det en sjukt skum grej att göra - fotas med folk precis efter och precis före man hugger ihjäl folk.
Citera
2015-10-23, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qsed
Nej. Han hade en skola i direkt anslutning till sitt hem, vad jag har förstått handlar det om ett fåtal gator bort. Ytterligare en låg närmre än vad den angripna skolan gjorde.

De flesta versionerna av den bilden har varit kraftigt censurerade. Till synes var det en kille till vänster, som gjorde någon form av tecken med händerna, tänk typ West side/East side-stuk. Till höger var det en mörkhårig tjej. Mycket möjligt att dessa var av utländsk härkomst då 9 av 10 på skolan uppgetts vara det med koppling till tecknen och det mörka håret även om de två sista är vaga bevis.
Då är det egendomligt att han inte attackerade även dessa. Min första tanke var att han skulle vara rädd för dem för att de var äldre än de andra barnen han dödade. Men det kan inte stämma då han dödade en vuxen först.
Citera
2015-10-23, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

Jag fann intresse i att mer detaljerat studera vad du skrev och tillägga vissa tankar kring vad jag läser.

"Att det senare framkommit av vittnen att han drog citatet "I am your father" någon gång under tiden han spenderade i skolan kan ju luta mot det sistnämnda. Hur som helst är Utklädnaden i kombination med utlevnaden i citatet skumt."

Känner sig mäktig, hyffsat målmedveten och oövervinnerlig, han känner att han ”sitter med alla ess på hand”, överraskning kommer…

"Tillvägagångssättet. Som det verkar nu ska GM ha huggit ihjäl elevassistenten i direkt anslutning till entrén. Uppgifterna säger att denne hittats på asfalten utanför entrén/utanför skollokalerna och att han suttit vid en av datorerna i anslutning till biblioteket när han rest sig upp och frågat vad GM gjorde där. Detta finns det dock många versioner av, tror inte att något är säkerställt officiellt ännu. Dock verkar elevassistenten ha varit den första GM attackerat och att GM sedan tog sig vidare i lokalerna."

Verkligen märkligt sammanhang i mitt huvud, framförallt om GM kan döda den förta personen så ”öppet och brutalt (förvisso ganska ljudlöst)”. Men sedan fortsätta vidare under ett antal minuterar som jag förstår, utan att upptäckas som en fara.

Min uppfattning blir att GM var drogad och/ eller psykotisk. GM arbetade inte rationellt och målmedvetet som det ser ut.

Jag kan tänka mig att det skulle kunna vara både maktspel och/eller inlevelse i utklädnaden både vad gäller Star Wars-citatet och fotograferingen. Som du säger, han kände sig mäktig, farlig och ansåg sig stå över de andra runt omkring honom. Att dessutom ta en bild med personer precis efter ett mord och kort inpå nästa tyder på psykopatiska drag. Han har makten att kunna döda dem där och då, men väljer att inte göra det.

Det finns så många möjliga psykologiska förklaringar och aspekter i hans mycket märkliga uppförande som jag hade kunnat skriva en hundrasidors avhandling på det hela. Vi kan nog alla unisont gå ihop på att han var rejält psykiskt instabil, möjligen psykotisk.
Citera
2015-10-23, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
Då är det egendomligt att han inte attackerade även dessa. Min första tanke var att han skulle vara rädd för dem för att de var äldre än de andra barnen han dödade. Men det kan inte stämma då han dödade en vuxen först.

En teori utöver skillnaden i ursprung på elever i skolorna kan vara att GM inte av misstag skulle attackera/bli attackerad av någon han kände på de övriga två skolorna. Troligtvis hade familjen bekanta som arbetade alternativt hade barn som gick på de andra två skolorna. Trollhättan är ju inte jättestort, så det är nog fullt rimligt att anta att GM skulle ha någon form av relation med antingen vuxna eller elever på de två närliggande skolorna.

Den teorin är mindre trolig vad gäller den tredje skolan. Däremot kan det tvärt om ha varit så att det funnits måltavlor för GM på den attackerade skolan. Det finns många möjligheter.
Citera
2015-10-23, 04:30
Medlem
Vet någon vilka hans föräldrar är?
Citera
2015-10-23, 04:33
Medlem
okok1s avatar
Har gått igenom hans youtube vad han har gillat och har hittat följande:

Hitler: 8 videor; 5 humor och 3 dokumentär om vapen.

SD/jimmie: 13 videor; 2 humor och 11 med seriösa debatter.
Senast redigerad av okok1 2015-10-23 kl. 04:42.
Citera
2015-10-23, 04:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia

Alla som följt tråden vet det, men finner ingen anledning att avslöja det för DIG.
I alla fall inte så länge du inte kan prestera information om VARFÖR deras identiteter är viktiga för tråden som sådan.
Citera
2015-10-23, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Artikeln jag länkade var från Aftonbladet.
Varför blandar du in DN i det hela?

För jag pratar om Media i stort.
Citera
2015-10-23, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashysia

Vad har det för betydelse? En lätt genomskumning av GMs Facebook skulle besvara det åt dig.

Jag hoppas inte att folk försöker skuldbelägga andra människor för en enskild individs vansinnesutbrott utan anledning. Speciellt inte föräldrar som säkerligen inte har uppfostrat sin son på det sättet, redan får skämmas som hundar och kommer få lida resten av sina liv med vetskapen om vad deras son har gjort. Inte nog med att man mister och blir tvungen att begrava sitt barn, han ska dessutom ha gjort vedervärdiga saker innan sin död. De skuldbelägger säkerligen sig själva tillräckligt redan även om de kanske inte kunnat förhindra något..
Citera
2015-10-23, 04:36
Medlem
k0nsls avatar
När man är psykiskt sjuk tänker man oftast inte rationellt, eller ens logiskt.

-k0nsl

Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Faktum är att jag SKITER i om han mådde dåligt. Alla mår dåligt ibland, vi har mängder och åter mängder med ungdomar på BUP och psyk, men inte fan går de och hugger ner invandrarbarn med en machete. Självkontroll och eget ansvar. Äcklet var en vuxen man, ville han ha hjälp finns det akutpsyk eller polis att ringa, man kan ringa 112 och tala om att man behöver hjälp så skjutsar de en till psyket. Han tog inte det ansvaret, han valde att mörda barn istället. I mina ögon borde smutsen torterats utav bara helvete, men nu dog han en lindrig död. Synd som fan.

Nä, klart det inte är hennes fel att två av hennes ungar är rasister när hon själv sprider hatpropaganda från SDare och annat avskräde. Barn gör som föräldrar gör, det vet alla som har barn. Klart att hon varit ett dåligt inflytande på sitt kräk till son, och här har vi resultatet. Inte ett skit synd om någon av dem.
Citera
2015-10-23, 04:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
För jag pratar om Media i stort.

Det finns inget "Media i Stort".
(förutom kanske i ditt "judekonspiration"-sinne, om du nu råkar ha ett sådant)

Jag citerade en Aftonbladet-artikel och du svarade på det citatet med en egen tolkning från en artikel som ingenting med Aftonbladet har att göra, och när Jag sedan efterfrågade en närmre referens på ditt uttalande så fick jag svaret "tolka själv" från dig tillsammans med en länk som INTE hänvisade till det inlägg du svarade på.
Jag läste artikeln men fann inget stöd för ditt uttalande där.

Förklara dig, eller dra åt helvete!
Citera
2015-10-23, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qsed
En teori utöver skillnaden i ursprung på elever i skolorna kan vara att GM inte av misstag skulle attackera/bli attackerad av någon han kände på de övriga två skolorna. Troligtvis hade familjen bekanta som arbetade alternativt hade barn som gick på de andra två skolorna. Trollhättan är ju inte jättestort, så det är nog fullt rimligt att anta att GM skulle ha någon form av relation med antingen vuxna eller elever på de två närliggande skolorna.

Den teorin är mindre trolig vad gäller den tredje skolan. Däremot kan det tvärt om ha varit så att det funnits måltavlor för GM på den attackerade skolan. Det finns många möjligheter.
Den möjligheten känns väldigt logisk att han kände någon/några i de närliggande skolorna. Kanske t.o.m. ett syskon som var elev där. Han kan också ha haft tillräcklig sinnesnärvaro att känna att det han gjorde inte skulle uppskattas av alla hans närmaste och ville inte utföra dådet på sin egen "bakgård".

Om han letade efter specifika mål på en skola med yngre elever än honom själv så tror jag inte att en eller flera specifika elever skulle vara måltavlan. Då tror jag mer på att en speciell lärare var måltavlan. Samtidigt så även om en psykiskt instabil person inte tänker klart känns det som att han ändå skulle kunnat räkna ut att en lärare skulle vara enklare att nå vid lärarens bostad eller när han kommer ut vid skolans slut.

Förhoppningsvis finns det ledtrådar i GMs hem som förklarar varför han gjorde detta.
Senast redigerad av EinsteinsBror 2015-10-23 kl. 05:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in